  • Data: 2008-02-28 21:08:00
    Temat: Wlasnosc domu a wlasnosc dzialki
    Od: "Ala" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki problem. Mam dzialke ktorej jestem jedyna wlascicielka od kilku lat
    (kupiona przed slubem), mamy z mezem wspolnote majatkowa. Teraz na tej
    dzialce chcemy razem postawic dom. Bedziemy go budowac ze wspolnego majatku
    dorobkowego. Pytanie jest takie:
    - czyj bedzie dom (tego do kogo nalezy dzialka)?
    - jak to zostanie zapisane w ksiedze wieczystej, odrebna ksiega dla dzialki
    odrebna dla domu (zeby utrudnic budowa bedzie robiona z kredytu)?
    - czy jezeli, odpukac, rozeszlibysmy sie, maz bedzie mial prawo do domu,
    zwrotu wlozonych pieniedzy itp?

    Jak to wszysto wyglada z punktu widzenia przepisow? Jakie sa najczestsze
    metody rozwiazywania takich problemow?

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje z gory za odpowiedzi,
    Ala