  • 21. Data: 2008-10-03 13:29:45
    Temat: Re: Włamanie do komputera
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie, jeśli przez "cokolwiek" rozumiesz np. dziennik logowania. Albo jego
    > własne pliki na jego własnym koncie.

    Ale on juz nie ma "wlasnego konta"" w tym systemie. Skonczym miec z
    momentem rozstania sie z firma.

    > Myślisz, że policjanci nie mają lepszych rzeczy do roboty niż straszenie
    > człowieka, bo komuś się nie chciało zmienić hasła?

    Mysle, ze nie interesuje mnie to ;)

    > Przypuszczam, że sąd uświadomiony przez biegłego, nie uznałby takich
    > kosztów, bo oczywiste będzie, że to celowe, złośliwe działanie w celu
    > wyprodukowania niepotrzebnych kosztów.

    zlosliwe to jest dzialanie bylego admina, mozliwe, ze tez generuje
    koszty firmie...

  • 22. Data: 2008-10-03 13:30:32
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tak czy inaczej te, które otrzymał od osoby uprawnionej. Potem niczego
    > nie podrabiał, więc nie ma "przełamywania zabezpieczeń".

    Ale jest wejscie, tam gdzi enie ma prawa przebywac.

  • 23. Data: 2008-10-03 14:29:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek pisze:

    > Jeśli chodzi Ci o automatyczne zapisy systemu operacyjnego,
    > to są to czynności komputera samego, a nie ex-admina.

    Owszem, ale zmiany de facto powoduje.

    > Jeśli zaś to ów nieproszony gość "ręcznie" zmienia treść
    > dziennika (czyli fałszuje dane systemowe, np. by ukryć
    > niektóre swoje wizyty) to jak najbardziej zakwalifikuje
    > się to jako niszczenie danych.

    Ano.

    > Ten termin był tu wielokrotnie wałkowany przy innej
    > okazji (korespondencji). O ile pamiętam przeważają głosy,
    > że na służbowym komputerze nie ma własnych plików.
    > Prywatne pliki ma się na prywatnym komputerze w domu.

    Uhm. Czyli jak się trafi pornografia z 8-latkami, to prezes idzie
    siedzieć, czy ten, co je tam umieścił, hmm? ;->

  • 24. Data: 2008-10-03 14:33:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Ale jest wejscie, tam gdzi enie ma prawa przebywac.

    Ale on ma prawo. Tak samo jak ty masz prawo przebywać (także fizycznie)
    gdzie chcesz, byle by tylko przepisów nie złamać.

    A jeśli drzwi są otwarte (albo dostałeś wcześniej klucz) to możesz wejść
    i do cudzego mieszkania i żadnego prawa nie łamiesz.

    Dopiero podrabiając włamanie to przestępstwo. Tudzież nie opuszczenie na
    wezwanie lokatora lub innej osoby uprawnionej. Ale potem można znowu
    wejść, jeśli nic ani nikt nie będzie blokować wejścia.

  • 25. Data: 2008-10-03 14:39:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Ale on juz nie ma "wlasnego konta"" w tym systemie. Skonczym miec z
    > momentem rozstania sie z firma.

    Ale konto nie zostało zlikwidowane/zablokowane. Więc nadal ma.

    > Mysle, ze nie interesuje mnie to ;)

    Ich też niespecjalnie. I nie spodziewaj się zatrzymania z powodu takiej
    dupereli, zwłaszcza że to ścigane wyłącznie na wniosek, a nie z urzędu.

    [ciach]

    > zlosliwe to jest dzialanie bylego admina, mozliwe, ze tez generuje
    > koszty firmie...

    Możliwe też, że przez pasy będzie przechodzić teściowa, co właśnie
    siedzi z tyłu, ale co z tego?

  • 26. Data: 2008-10-03 16:57:52
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale konto nie zostało zlikwidowane/zablokowane. Więc nadal ma.

    Co rozumiesz przez "ma". To ze konto fizycznie istnieje i jest aktywne
    nie oznbacza, ze byle koles z ulicy ma prawo tam grzebac, nawet jak
    kiedys takie prawo mial.

    Ty nie rozumiesz, prawda?

    Tu nie chodzi o to kto jakie haslo mial i czy ma dalej.

    Tylko o to, czy majac haslo jest dalej upowazniony.

    W tym wypadku - nie jest upowazniony. Nie ma pozwolenia. Wchodzi
    wykorzystujac sytuacje.

    > Ich też niespecjalnie. I nie spodziewaj się zatrzymania z powodu takiej
    > dupereli, zwłaszcza że to ścigane wyłącznie na wniosek, a nie z urzędu.

    Zglosic wlamanie i zniszczenie danych firmowych oraz modyfikacje danych
    terleinformatycznych. Zglosic szpiegostwo przemyslowe.

    I juz pana eks admina zamkna i zaaresztuja wszystkie jego komputery.

  • 27. Data: 2008-10-03 17:00:37
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale on ma prawo.

    NIE MA.

    Posiadanie hasla nie uprawnia do wchodzenia. Tak samo jak posiadanie
    lomu nie uprawnia do otwierania sklepu. A zeby bylo blizej - eks
    pracownik sklepu nawet jak ma dorobione klucze nie jest upowaqzniony,
    rozumjiesz slowo, UPOWAZNOINY NIE JEST, do przebywania w sklepie, po
    stronie sprzedawcow. Jedynie jako klient.

> [...]
    >
    > A jeśli drzwi są otwarte (albo dostałeś wcześniej klucz) to możesz wejść
    > i do cudzego mieszkania i żadnego prawa nie łamiesz.

    Ale jesli jest eksmitowany z mieszkania,a potem wchodzi sobie, bo
    dorobil klucze - to sie wzywa policje i oni juz mu wyjasnia na
    komisariacie, zeby nie wchodzil.

    > Dopiero podrabiając włamanie to przestępstwo. Tudzież nie opuszczenie na
    > wezwanie lokatora lub innej osoby uprawnionej. Ale potem można znowu
    > wejść, jeśli nic ani nikt nie będzie blokować wejścia.

    Zbyt liberalne podejscie do wolnosci prezentujesz...

    A zeby ci tak ktos wszedl bo znalazl klucze ;P

  • 28. Data: 2008-10-03 17:09:41
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Tylko o to, czy majac haslo jest dalej upowazniony.
    >
    > W tym wypadku - nie jest upowazniony. Nie ma pozwolenia. Wchodzi

    Ależ właśnie tutaj chodzi dokładnie o to, czy przełamuje zabezpieczenia
    techniczne. Jeśli ma hasło, i do tego je kiedyś legalnie uzyskał, to ich
    nie przełamuje.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 29. Data: 2008-10-03 17:15:16
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Patryk Włos wrote:

    > Ależ właśnie tutaj chodzi dokładnie o to, czy przełamuje zabezpieczenia
    > techniczne. Jeśli ma hasło, i do tego je kiedyś legalnie uzyskał, to ich
    > nie przełamuje.

    Hmmm, myslalem, ze w tym forku poszlismy juz do ppodejscia calosciowego,
    a wiez ze zmianami dancyh w systemie, no i ze mozemy go lapnac za
    szpiegostwo przemyslowe ;)

  • 30. Data: 2008-10-03 18:10:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian pisze:

    > Co rozumiesz przez "ma". To ze konto fizycznie istnieje i jest aktywne
    > nie oznbacza, ze byle koles z ulicy ma prawo tam grzebac, nawet jak
    > kiedys takie prawo mial.
    >
    > Ty nie rozumiesz, prawda?

    Ja rozumiem. Ty masz potężne problemy z zauważeniem pewnych dość
    istotnych niuansów.

    > Tu nie chodzi o to kto jakie haslo mial i czy ma dalej.
    >
    > Tylko o to, czy majac haslo jest dalej upowazniony.

    Prawo tego nie zabrania, a co nie jest zabronione - jest dozwolone.

    > W tym wypadku - nie jest upowazniony. Nie ma pozwolenia. Wchodzi
    > wykorzystujac sytuacje.

    No i co z tego? Wolno mu. Można wykorzystywać sytuacje - o ile prawo
    tego nie zabrania. A spróbuj znaleźć paragraf penalizujący wejście przez
    otwarte drzwi ;)

    [ciach]

    > Zglosic wlamanie

    No beton...

    Ile razy mam tłumaczyć, że nie jest to włamanie?

    > i zniszczenie danych firmowych oraz modyfikacje danych

    A zniszczył?

    > terleinformatycznych.

    Ponownie: zależy co zmodyfikował.

    > Zglosic szpiegostwo przemyslowe.

    ROTFL

    Zgłoś zgwałcenie nieletniego komputera.

    > I juz pana eks admina zamkna i zaaresztuja wszystkie jego komputery.

    A ziemię zaorzą i solą posypią.