  • Data: 2008-03-29 14:51:54
    Temat: Wiszące plakaty/ulotki a domniemanie winy
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Załóżmy taką sytuację: w miejscu do tego nieprzeznaczonym (niech to
    będzie np. jakieś blaszane ogrodzenie wokół placu budowy) ktoś nakleił
    arkusz papieru z danymi firmy X i dopiskiem, że firma X ma najniższe
    ceny w mieście.
    Nikt samego momentu wieszania tego arkusza nie zarejetrował.
    Czy jest możliwe, żeby w późniejszym czasie pociągnąć do
    odpowiedzialności właściciela firmy X tylko na zasadzie domniemania,
    że to on sam mógł lub zlecił powieszenie tej reklamy?
    Słyszałem już o "akcjach" Straży Miejskiej, gdzie dzwoniono pod numer
    podany na plakacie i karano jego właściciela, więc dopuszczam myśl, że
    jest to możliwe. Jeśli tak, to czy nie jest to oczywista furtka do
    podkładania świń swojej konkurencji? Załóżmy, że chce zrobić kuku
    właścicielowi sklepiku, który ma niższe ceny niż ja i sam nocami
    celowo rozklejam reklamę jego firmy w niedozwolonych miejscach. Czy wg
    prawa może on zostać za to pociągnięty do odpowiedzialności?