  • 21. Data: 2003-10-12 17:16:12
    Temat: Re: Wezwanie za wycieraczką samochodu - Straż Miejska
    Od: poreba <d...@p...com>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> niebacznie popelnil
    news:kjpiov0du0c9gemuj7tjvnvj8q1eqr9ahd@4ax.com:

    > Jaka pewność *-P ?
    > Gdzie czytałeś o 'stanowisku kol. Artur G.' ?
    > Czy przytoczenie jedynie cytatów obowiązującego prawa jest
    > wyrażeniem swego stanowiska ? Co chcesz rozwijać ? Prawo jest
    > takie jakie jest i nic tu po naszycvh stanowiskach ;-)
    I o to chodzi: twierdzisz, że przepisy są jednoznaczne, a jak pytam
    czy oznacza to... to nie odpowiadasz. A ja naprawdę jestem ciekaw czy
    taka interpretacja jest uprawniona, a jeżeli nie dlaczego.
    BTW moje pytania i kol. są absolutnie "nooffensowe" ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2003-10-12 18:43:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    poreba <d...@p...com> napisał:

    >twierdzisz, że przepisy są jednoznaczne,
    Nieprawda ! Nic takiego NIE napisałem !

    >czy oznacza to... to nie odpowiadasz.
    1. Skoro nie odpowiadam, to widać nie czuję się upoważniony do
    interpretacji zapisów prawa - od tego jest SN.
    2. Nie sądziłem, że mam obowiązek odpowiedzi na każde Twoje pytanie.

    >Toteż wskazuje żonie _i_ córce _i_ synowi _i_... czy zobowiązanie wypełnił?
    A skoro nalegasz, to w mojej ocenie nie można powierzyć w tym samym
    momencie (zapis:"w oznaczonym czasie") jednocześnie kilku osobom.
    Jeśli jako właściciel nie wiesz, nie pamiętasz itd, a konkretnie nie
    potrafisz jednoznacznie wskazać osoby której powierzyłeś pojazd lub
    wskazana przez ciebie osoba, nie potwierdza twoich słów i nie zachodzi
    przypadek użycie pojazdu bez twej wiedzy ma zastosowanie wspomniany
    art. z KW.

    >są absolutnie "nooffensowe" ;)
    Przetłumaczysz powyższy zlepek na polski ?

    Artur Golański

  • 23. Data: 2003-10-12 19:42:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur! Wszyscy tu obecni doskonale zdają sobie sprawę z tego, że samochód
    w danym momencie z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością ma jednego
    kierującego. Ale może mieć kilku współwłaścicieli. I problem w tym, że jak
    wszyscy przesłuchani współwłaściciele stwierdzą, że nie wiedzą, kto w
    danej chwili jechał samochodem, to zastanawiamy się, co wówczas zrobić.
    Karać wszystkich? To właśnie jest bez sensu, bo jak celnie wywiodłeś w
    danym momencie tylko jedna osoba może kierować samochodem. Moim zdaniem po
    prostu nie można nikomu udowodnić winy.

  • 24. Data: 2003-10-12 19:47:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Nieprawda ! Nic takiego NIE napisałem !
    Ja tak zrozumiałem:
    "Zobowiązany oznacza nałożenie na niego 'obowiazeku' (tu:prawnego)
    czyli musi (a nie 'może' czy 'powinien'wskazać. Jeśli nie, to podlega
    karze w oparciu o art. 65 § 2 KW" i
    "Prawo jest takie jakie jest i nic tu po naszycvh stanowiskach"

    > 1. Skoro nie odpowiadam, to widać nie czuję się upoważniony do
    > interpretacji zapisów prawa - od tego jest SN.
    Ależ nie podejrzewasz mnie chyba że oczekiwałem powszechnie
    _obowiązującej_ wykładni prawa!!!

    > 2. Nie sądziłem, że mam obowiązek odpowiedzi na
    > każde Twoje pytanie.
    Łomatko! Na liście dyskusyjnej ktoś postawił problem, ktoś wyraził
    swoje zdanie, ktoś POPROSIŁ o wyjaśnienia - gdzie tu żądania?
    To news. Tu sie prosi.

    > A skoro nalegasz,
    Faktycznie

    > to w mojej ocenie
    i o taką chodziło

    > nie można powierzyć w tym samym momencie
    > (zapis:"w oznaczonym czasie") jednocześnie kilku osobom.
    Wykluczasz możliwość pozostawienia kluczyków przez właściciela w domu
    z hasłem "jak potrzeba to bieżcie"?

    > Przetłumaczysz powyższy zlepek na polski ?
    Hm, może nie do końca po polsku: moja upierdliwość w zadawaniu pytań
    nie ma charakteru ataków personalnych, a tematyczne ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 25. Data: 2003-10-12 20:21:04
    Od: "Darek Darek" <d...@g...pl>

    Piotr <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mój znajomy zaparkował samochodem przy zakazie zatrzymywania i dostał
    > wezwanie do Straży Miejskiej, włożone za wycieraczkę. Czy takie wezwanie
    > jest w ogóle ważne, przecież nikt nie potwierdził odbioru, mogło przecież
    > wypaść z za wycieraczki, lub ktoś mógł je po prostu wyciągnąć. Czy takie
    > wezwanie zostało źle dostarczone i można je w związku z tym zignorować?
    >
    > Pzdr.

    Samochód zawsze mogłeś pożyczyć kumplowi, który na jeden, dwa dni przyejchał
    zza granicy. Kto udowodni, że tak nie było?

  • 26. Data: 2003-10-13 15:50:56
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Darek Darek" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Samochód zawsze mogłeś pożyczyć kumplowi, który na jeden, dwa dni
    przyejchał
    > zza granicy. Kto udowodni, że tak nie było?

    A jeśli jakimś cudem sprawdzą że osoba którą podałeś nie istnieje to czy
    warto mieć w papierach-"skazany za składanie fałszywych zeznań"? Tylko
    dlatego że się nie zapłaciło za postój?

    Pozdr
    Leszek

  • 27. Data: 2003-10-13 17:32:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Ale może mieć kilku współwłaścicieli.
    Jeśli dokładnie przeczytasz to co napisałem, to okaże się, że wcale
    nie twierdziłem, iż NIE może (kilku) i odnosiłem się do jednego
    (podobnie jak zapisy prawa).

    >I problem w tym, że jak wszyscy przesłuchani współwłaściciele stwierdzą, że nie
    wiedzą,
    A dlaczego zakładasz, ze należy przesłuchać wszystkich ?
    A może, podobnie jak w spółce, każdy współwłaściciel odpowiada
    solidarnie. Może zostanie wezwany jedeni odpytany 'na okoliczność
    powierzenia'. Reszta to już działanie rutynowe.

    >Moim zdaniem po prostu nie można nikomu udowodnić winy.
    Tu raczej nie chodzi o udowadnianie. Właściciel wskazuje lub nie.

    Artur Golański