  • 21. Data: 2011-08-29 21:53:03
    Temat: Re: Wezwanie na świadka w sprawie o zapłatę z weksla?
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Może opublikuj pozew i weksel to zobaczymy czy sędzia dostał zaćmienia czy
    > to jednak nielogiczność po stronie powoda.

    Opublikowałem wcześniej - wyżej w wątku jest link do pozwu oraz weksel...

  • 22. Data: 2011-08-30 08:33:23
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

> [...]
    > 21/91, OSNC 1991, nr 10-12, poz. 121; uchwała SN z dnia 5 kwietnia 1991
    > r., III CZP 20/91, OSNC 1991, nr 10-12, poz. 120; T. Dybowski, A.
    > Pyrzyńska (w:) System..., s. 258). Ta wymagalność obejmuje w każdym dniu
    > opóźnienia tylko tę kwotę odsetek, która przypada właśnie za ten dzień.
    > Reguła ta odnosi się do wszystkich kolejnych dni opóźnienia w wykonaniu
    > głównego świadczenia pieniężnego. Proces pojawiania się wymagalności
    > odsetek za opóźnienie postępuje z każdym dniem trwania tego stanu (zob. L.
    > Stecki, Glosa do uchwały SN z dnia 5 kwietnia 1991 r..., s. 6)"

    Czyli co teraz? Sędzia oddali mój pozew? Czy po prostu na rozprawie sprawa
    tej błędnej daty zostanie wyjaśniona i to tyle?

  • 23. Data: 2011-08-30 09:03:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-30 10:33, mcpc pisze:

    > Czyli co teraz? Sedzia oddali mój pozew? Czy po prostu na rozprawie sprawa
    > tej b?ednej daty zostanie wyja?niona i to tyle?

    Jeśli reszta jest w porządku dostaniesz odsetki od 2go a w pozostałej
    części sąd oddali powództwo.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 24. Data: 2011-08-30 09:06:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-29 23:44, Liwiusz pisze:

    > Nigdy (nie tylko w sprawach wekslowych) nie miałem problemu z uzyskaniem
    > n.z. z odsetkami liczonymi od terminu płatności, niemniej jednak jeśli
    > wątpliwe, to zmieniłem ten fragment we wzorze.

    To bardzo dziwne, bo to od razu rzuca się w oczy.
    Tak z ciekawości w jakich okręgach zasądzają od dnia wymagalności ?
    W sumie przy nakazach to może być niekiedy lenistwo, bo to w końcu jeden
    dzień ;) Ale w wyroku nie powinno się zdarzyć.

  • 25. Data: 2011-08-30 09:50:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-30 11:06, Johnson pisze:

    > To bardzo dziwne, bo to od razu rzuca się w oczy.

    Rzucać się w oczy może, jeśli odsetki w ogóle nie pasują do dowodu.
    Wówczas (raz się tak pomyliłem) sąd po prostu wezwał mnie do wskazania
    podstawy żądania odsetek lub do ich skorygowania.

    Ktoś u mnie na forum pisał, że żądał odsetek od dnia wystawienia weksla
    (zamiast od dnia płatności) i też sąd nie wyznaczał rozprawy, tylko go
    wezwał do wyjaśnień.

    > Tak z ciekawości w jakich okręgach zasądzają od dnia wymagalności ?

    Głównie w Warszawie, różne sądy, i cywilne, i gospodarcze.

    > W sumie przy nakazach to może być niekiedy lenistwo, bo to w końcu jeden
    > dzień ;) Ale w wyroku nie powinno się zdarzyć.

    Miałem w zeszłym roku jeden rozsądny sprzeciw wygrany jako powód. W
    ferworze całej sprawy myślisz, że sąd miał czas na zajęcie się takim
    niuansem, skoro nie było takiego zarzutu (nie, nie miał czasu i w wyroku
    odsetki są łącznie z ostatnim dniem).

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-08-30 09:56:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-30 11:50, Liwiusz pisze:

> [...]
    > ferworze całej sprawy myślisz, że sąd miał czas na zajęcie się takim
    > niuansem, skoro nie było takiego zarzutu (nie, nie miał czasu i w wyroku

    Zarzut jest akurat w takim wypadku niepotrzebny.

    Ale jak już pisałem Warszawa to kołchoz ;)

  • 27. Data: 2011-08-30 10:29:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/30/2011 4:06 AM, Johnson wrote:
    > Ale w wyroku nie powinno się zdarzyć.

    ha ha ha

  • 28. Data: 2011-08-30 10:41:20
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 30.08.2011 11:06, Johnson wrote:

> [...]
    > W sumie przy nakazach to może być niekiedy lenistwo, bo to w końcu jeden
    > dzień ;) Ale w wyroku nie powinno się zdarzyć.

    Mi się zdarzyło jako pozwanemu że sędzia się "pomylił" o jeden dzień na
    niekorzyść powoda. "Pomylił" w cudzysłowach, gdyż powód sam podał w
    pozwie niekorzystną dla siebie datę a sędzia stwierdził że skoro powód
    sam tak podał to pewnie wie lepiej.
    Dodam, że ten jeden dzień robił różnicę odnośnie przedawnienia i wg mnie
    do przedawnienia nie doszło bo powód zdążył rzutem na taśmę złożyć pozew.

    Tomek

  • 29. Data: 2011-08-30 11:23:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-30 12:41, tomek pisze:

> [...]
    > niekorzyść powoda. "Pomylił" w cudzysłowach, gdyż powód sam podał w
    > pozwie niekorzystną dla siebie datę a sędzia stwierdził że skoro powód

    Sąd jest związany pozwem, przykładowo jak powód chce 10 zł to sąd nie
    może dać mu więcej nawet jakby się należało. Tak samo jest z odsetkami.

  • 30. Data: 2011-08-31 08:26:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 30 Aug 2011 11:03:55 +0200, Johnson napisał(a):

    > Jeśli reszta jest w porządku dostaniesz odsetki od 2go a w pozostałej
    > części sąd oddali powództwo.

    Oddali??? Coś ci się chyba pomyliło...