    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie na świadka w sprawie o zapłatę z weksla?
    Date: Tue, 30 Aug 2011 11:50:54 +0200

    W dniu 2011-08-30 11:06, Johnson pisze:

    > To bardzo dziwne, bo to od razu rzuca się w oczy.

    Rzucać się w oczy może, jeśli odsetki w ogóle nie pasują do dowodu.
    Wówczas (raz się tak pomyliłem) sąd po prostu wezwał mnie do wskazania
    podstawy żądania odsetek lub do ich skorygowania.

    Ktoś u mnie na forum pisał, że żądał odsetek od dnia wystawienia weksla
    (zamiast od dnia płatności) i też sąd nie wyznaczał rozprawy, tylko go
    wezwał do wyjaśnień.

    > Tak z ciekawości w jakich okręgach zasądzają od dnia wymagalności ?

    Głównie w Warszawie, różne sądy, i cywilne, i gospodarcze.

    > W sumie przy nakazach to może być niekiedy lenistwo, bo to w końcu jeden
    > dzień ;) Ale w wyroku nie powinno się zdarzyć.

    Miałem w zeszłym roku jeden rozsądny sprzeciw wygrany jako powód. W
    ferworze całej sprawy myślisz, że sąd miał czas na zajęcie się takim
    niuansem, skoro nie było takiego zarzutu (nie, nie miał czasu i w wyroku
    odsetki są łącznie z ostatnim dniem).

    --
    Liwiusz