  • 11. Data: 2011-08-29 06:37:54
    Temat: Re: Wezwanie na świadka w sprawie o zapłatę z weksla?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-28 12:24, mcpc pisze:

    > No to chyba o to tutaj chodzi:) Bo nie widzę ani jednej przesłani za
    > wokandą!

    Na kiedy masz termin?

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2011-08-29 09:48:41
    Od: "mcpc" <m...@w...pl>

    > Na kiedy masz termin?

    Koniec września

  • 13. Data: 2011-08-29 09:53:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 11:48, mcpc pisze:

    > Koniec września

    Daj znać jak było :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2011-08-29 17:39:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-28 12:24, mcpc pisze:

    > No to chyba o to tutaj chodzi:) Bo nie widze ani jednej przes?ani za
    > wokand?!

    Może jednak nie powinieneś tak bardzo ufać swojej wiedzy. Zwłaszcza
    jeśli opierasz ja na wiadomościach z internetu :)

    Może opublikuj pozew i weksel to zobaczymy czy sędzia dostał zaćmienia
    czy to jednak nielogiczność po stronie powoda.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 15. Data: 2011-08-29 17:42:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

  • 16. Data: 2011-08-29 17:45:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-25 16:29, mcpc pisze:

    > http://www.remitent.pl/plikipdf/pozew_uproszczony.pd
    >
    > Dlatego nie rozumiem w czym rzecz???

    Przecież ten wzór jest źle wypełniony. Skoro jak wynika z uzasadnienia
    pozwu termin płatności upłynął 1 czerwca 2010 roku to odsetek można
    żądać dopiero od 2 czerwca 2010 roku.

    Jak zrobiłeś w swoim tak samo, to już wiesz czemu masz rozprawę.

  • 17. Data: 2011-08-29 17:58:48
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    Johnson w <news:j3gj6k$2o4$4@inews.gazeta.pl>:

    > Przecież ten wzór jest źle wypełniony. Skoro jak wynika z uzasadnienia
    > pozwu termin płatności upłynął 1 czerwca 2010 roku to odsetek można
    > żądać dopiero od 2 czerwca 2010 roku.

    Czyli skoro termin upłynął 1 czerwca 2010 roku a ktoś zapłacił 2 czerwca
    2010 roku to nie można wg Ciebie żądać odsetek za 1 dzień?

    --
    Tomasz Nycz

  • 18. Data: 2011-08-29 18:10:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-29 19:58, 'Tom N' pisze:

    > Czyli skoro termin upłynął 1 czerwca 2010 roku a ktoś zapłacił 2 czerwca
    > 2010 roku to nie można wg Ciebie żądać odsetek za 1 dzień?

    Od 2 czerwca do dnia zapłaty, przy płatności 2 czerwca oznacza odsetki
    za jeden dzień.

  • 19. Data: 2011-08-29 18:21:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-08-29 20:10, Johnson pisze:

    > Od 2 czerwca do dnia zapłaty, przy płatności 2 czerwca oznacza odsetki
    > za jeden dzień.

    Z komentarzy:

    "Roszczenie o odsetki powstaje od chwili opóźnienia i dotyczy okresu aż
    do momentu, gdy dłużnik spełni świadczenie pieniężne (zob. T. Dybowski,
    A. Pyrzyńska (w:) System..., s. 258; K. Zagrobelny (w:) Kodeks..., s.
    862). Odsetki przysługują więc zgodnie z art. 481 § 1 k.c. za czas
    opóźnienia. Dlatego stają się wymagalne począwszy od bezskutecznego
    upływu terminu spełnienia świadczenia głównego, czyli z *upływem
    pierwszego dnia od wymagalności roszczenia głównego*, aż do dnia jego
    zapłaty (zob. T. Dybowski, A. Pyrzyńska (w:) System..., s. 258; Z.
    Radwański, A. Olejniczak, Zobowiązania..., s. 79; W. Popiołek (w:)
    Kodeks..., s. 67, 69; A. Rembieliński (w:) Kodeks..., s. 475). Natomiast
    art. 360 k.c. nie odnosi się do odsetek za opóźnienie (T. Dybowski, A.
    Pyrzyńska (w:) System..., s. 258; K. Zagrobelny (w:) Kodeks..., s. 862;
    tenże, Kilka uwag..., s. 586)."

    "Roszczenie o zapłatę odsetek za opóźnienie, powstając już z pierwszym
    dniem opóźnienia, powstaje tylko co do odsetek za ten dzień. *Jeżeli
    dłużnik miał spełnić świadczenie do dnia 1 lipca, to dzień 2 lipca jest
    pierwszym dniem opóźnienia*. Pomiędzy powstaniem opóźnienia a powstaniem
    obowiązku zapłaty odsetek za opóźnienie należy postawić znak równości
    (por. M. Lemkowski, Odsetki..., s. 309). W sytuacji dalszego opóźnienia
    proces powstawania tego roszczenia toczy się dalej, co oznacza, że
    wierzyciel nabywa prawo do odsetek oddzielnie za każdy kolejny dzień,
    przez cały okres opóźnienia (uchwała SN z dnia 5 kwietnia 1991 r., III
    CZP 21/91, OSNC 1991, nr 10-12, poz. 121; uchwała SN z dnia 5 kwietnia
    1991 r., III CZP 20/91, OSNC 1991, nr 10-12, poz. 120; T. Dybowski, A.
    Pyrzyńska (w:) System..., s. 258). Ta wymagalność obejmuje w każdym dniu
    opóźnienia tylko tę kwotę odsetek, która przypada właśnie za ten dzień.
    Reguła ta odnosi się do wszystkich kolejnych dni opóźnienia w wykonaniu
    głównego świadczenia pieniężnego. Proces pojawiania się wymagalności
    odsetek za opóźnienie postępuje z każdym dniem trwania tego stanu (zob.
    L. Stecki, Glosa do uchwały SN z dnia 5 kwietnia 1991 r..., s. 6)"

  • 20. Data: 2011-08-29 21:44:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-29 19:45, Johnson pisze:
    > Skoro jak wynika z uzasadnienia pozwu termin płatności upłynął 1 czerwca
    > 2010 roku to odsetek można żądać dopiero od 2 czerwca 2010 roku.

    Nigdy (nie tylko w sprawach wekslowych) nie miałem problemu z uzyskaniem
    n.z. z odsetkami liczonymi od terminu płatności, niemniej jednak jeśli
    wątpliwe, to zmieniłem ten fragment we wzorze.

    --
    Liwiusz