    From: "poszukuje" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do zaplaty
    Date: Tue, 20 Jun 2006 10:52:15 +0200

    Witam.
    Postaram się streścić:
    Miałem kiedyś spółkę cywilną z pewnym niezbyt uczciwym człowiekiem.
    Rozstaliśmy się w ten sposób, że on przejął całą firmę - razem z długami a
    ja odszedłem nie zabierając niczego. Miał również spłacić zaległości w ZUS i
    udało mi się od niego wyegzekwować na piśmie zobowiązanie na którym napisał,
    że zapłaci zaległe składki w ZUS za siebie i pracowników. Oczywiście tego
    nie zrobił. Ze swoich pieniędzy pokryłem już część tego zadłużenia (15 z 25
    tysięcy) - na resztę po prostu nie mam. Z tych zapłaconych przeze mnie 15
    000 zł kwota jaką powinien zapłacić były wspólnik (biorąc pod uwagę jego
    zobowiązanie) to około 10 500 zł.
    Na podstawie jego oświadczenia chcę oddać sprawę do sądu i chcę wcześniej
    wysłać do niego wezwanie do zapłaty na kwotę tych 10 500 zł.
    I tu mam pytania:
    Czy warto lub trzeba napisać o tym, skąd ta kwota się wzięła (10 500)?
    Czy warto pisać (lub trzeba pisać), że zapłaciłem już część pieniędzy i
    dlatego domagam się zapłaty od niego?
    Czy napisać o tym, że jeszcze jest zaległość w ZUSie (około 10 000 zł na
    jakie po prostu nie mam pieniędzy....)?
    Czy wystarczy wysłać tylko jedno wezwanie i mogę oddać sprawę do sądu czy
    może po upływie np. 2 tyg. od daty doręczenia wysłać jeszcze jedno wezwanie?
    a... Wezwanie wysyłam za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    a tu treść tego wezwania:
    Wzywam do zapłaty w terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania kwoty 10
    479,06 zł (dziesięć tysięcy czterysta siedemdziesiąt dziewięć złotych i
    sześć groszy) wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia upłynięcia
    terminu płatności pod rygorem oddania sprawy do sądu cywilnego.
    Podstawa: oświadczenie złożone dnia 22 stycznia 2004 roku, w którym wzywany
    XXXXXXXXX zobowiązał się do uregulowania zaległości względem Zakładu
    Ubezpieczeń Społecznych, jakie ciążą na spółce cywilnej YYYYYYYYY s.c.
    Wzywany XXXXXXXXXXXX w tym oświadczeniu zobowiązał się do uregulowania kwot
    dotyczących pracowników spółki oraz siebie jako byłego wspólnika.

    To chyba tyle i mam nadzieję ,że ktoś to miał siłę przeczytać i znajdzie
    jeszcze ochotę na odpisanie...

    Pozdrawiam.
    w.