  • Data: 2006-06-21 11:04:02
    Temat: Re: Wezwanie do zaplaty
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21 cze o godzinie 12:30, na pl.soc.prawo, poszukuje napisał(a):

> [...]
    > Mam na piśmie w decyzji ZUSu, że chodzi im o okres do mojego momentu wyjścia
    > ze spółki. (Mam tylko świadków tego, że były wspólnik przejął firmę z
    > długami i majątkiem uwalniając mnie od wszystkiego - oświadczenie ustne.
    > Miałem od niego otrzymac to na piśmie ale niestety nie doczekałem się.
    > Dostałem tylko to oświadczenie, o którym pisałem, że splaci zaległosci w
    > ZUSie)

    > Nie sądzę - oczywiście brakujące deklaracje w ZUSie złożyłem - również
    > wygłoszenie ubezpieczonych i płatników na koniec września 2001.

    Ze zapytam - Ty złożyłeś deklaracje W OBECNYM czasie, za okres do września
    2001???
    Wyżej napisałeś że wykreśliłeś się jako przedsiębiorca z roku 2002. Więc
    jak to teraz mogłeś działać w imieniu PRZEDSIĘBIORCY.

    > Znajoma byłego wspólnika....

    > No... Spółka nie istnieje - wyrejestrowałem się.

    > Wygłosiłem w Urzędzie Gminy i powiadomiłem skarbówkę.
    >
    > Pozdrawiam.
    > Ps.: Nie wiedziałem, że to moje pytanie tylu komplikacji przysporzy...

    Sytuacja jest więc dosyć skomplikowana.
    Wykreślenie z wpisu do EWG w UG dokonałeś po roku czasu od faktycznego
    zaprzestania DG - ale co z Urzędem statystycznym? ZUSem? i Urzędem
    Skarbowym?
    Przed ten rok "próżni" Twój wspólnik zawiadywał w WASZYM imieniu spółką -
    będziesz miał problem ny teraz udowadniać iż nie prowadziłeś DG - po prostu
    nie masz żadnych kwitów :(((
    Twoje tłumaczenie że nie wiedziałeś iż można wystąpić ze spółki bez wiedzy
    wspólnika jest .... śmieszne - MUSIAŁEŚ O TYM POINFORMOWAĆ WSPÓLNIKA !!!!
    Zauważ że zgodnie z prawem spółka po Twoim wystąpieniu przestała istnieć -
    prawda?
    Czy zdajesz sobie sprawę, że skoro Twój były,nieświadomy wspólnik działa
    dalej bez Twojej pomocy - to teraz jest ..... przechlapane?
    Wszyscy kontrahenci którzy "handlowali" ze spółką która "de facto nie była
    już spółką" bo nie istniała - mogą nabawić się ogromnych problemów z
    urzędami skarbowymi - ponieważ te transakacje (oVATowane) zostaną im
    zakwestionowane przez UKSy.
    Ta "spółka" nie miała zdolności do czynności gospodarczych - bo nie
    istniała.

    I tak w sumie - to bardzo masz duży rozrzut z datami - począwszy od 2001
    porpzez 2002, 2004 i 2009 !!!!!! (przyszłość) ;))
    Uporządkuj te daty chronologicznie - bo ciężko się połapać.
    Ponadto może dojść do przedawnienia roszczeń - chyba że masz tytuł
    egzekucyjny z wyrokiem w stosunku do byłego wspólnika. Ale skoro pytasz o
    wezwanie do zapłaty to nawet nie złożyłes wniosku o nakaz zapłaty.

    --
    Herbi
    21-06-2006 13:04:00