    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wezwanie do wykupu weksla przez indosariusza
    Date: Fri, 22 Apr 2011 15:19:34 +0200

    Witam Szanownych Grupowiczów, ze szczególnym uwzględnieniem Liwiusza :)

    Mam następującą "zagwozdkę" dotyczącą weksla:

    Jest to weksel własny, zupełny, wystawiony przez spółę z o.o. (podpisany
    przez
    prezesa zarządu wraz z pieczątką firmową spółki).

    Wystawiony w czerwcu 2010 r. z terminem zapłaty: połowa grudnia 2010 r.

    Pod koniec listopada wysłałem jako remitent wezwanie do wykupu weksla.
    Pozostało bez odpowiedzi. Pod koniec grudnia wysłałem wezwanie do zapłaty.
    Bez
    odpowiedzi.

    I teraz pytanie: czy jeśli przeniosę prawa z weksla przez indos na
    indosariusza, to czy będzie on musiał ponownie wzywać spółkę do wykupu
    weksla/
    zapłaty we własnym imieniu? (niestety czas gra rolę) Czy też będzie mógł
    samodzielnie wnieść powództwo "podpierając się" moim wezwaniem do wykupu
    oraz
    wezwaniem do zapłaty?

    I jako dodatkowy "smaczek": na wekslu podpisał się (niewyraźnie) prezes
    zarządu
    figurujący w KRS jako prezes na dzień wystawienia weksla. Niestety po kilku
    miesiącach od wystawienia (październik 2010 r.) zmienił się prezes. Kiedy
    się o
    tym dowiedziałem (w grudniu 2010 r.), "zmolestowałem" go do potwierdenia
    pisemnego, że to on jako prezes zarządu spółki podpisał weksel. Na
    oświadczeniu
    podpisał się podobnie nieczytelnie, ale notariusz potwierdził na odwrocie
    tożsamość osoby składającej podpis i dane z paszportu, którym się u
    notariusza
    wylegitymował.

    Czy widzicie tu jakieś zagrożenie, które może wyjść w sądzie?

    Z góry dziękuję za merytoryczne odniesienie :)

    Rital