  • Data: 2004-01-23 15:02:52
    Temat: Walka ze spółdzielnią mieszkaniową
    Od: "Piotr" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzień dobry,

    Od dwóch lat walczę ze swoją spółdzielnią mieszkaniową o odroczenie płatności
    za czynsz za okres 3 miesięcy w czasie których spółdzielnia naprawiała usterkę
    w moim mieszkaniu. Odebrałem mieszkanie i po dwóch miesiącach zaczeły się
    pojawiać na jedej ze scian zawilgocenia. Zgłosiłem usterkę ustnie i po kilku
    wizytach "specjalistów" nie prowadzących do niczego złożyłem pisemną skargę z
    oświadczeniem, że nie będę płacił czynszu do czasu naprawy usterki.
    Spółdzielnia odpowiedziała mi na pismo po trzech miesiącach, oczywiście już po
    naprawieniu usterki i wezwała do zapłaty za te trzy miesiące. Moja argumentacja
    w piśmie polegała na tym, że przez zawilgacanie się ściany i odpadanie farby
    nie jestem w stanie wykończyć mieszkania i w nim zamieszkać. W statucie
    spółdzielni jest punkt o tym, że po wniesieniu skargi spółdzielnia jest
    zobowiązana w ciągu 7 dni zwołać komisję i orzecz czy uszkodzenie kwalifikuje
    się do przejęcia ode mnie kluczy i niepłacania czynszu. Oczywiście tego nie
    zrobiła. Po 3 miesiącach już po usunięciu szkodzenia rynny przez które to moja
    ściana była zalewana, spółdzielnia twierdzi, że ta usterka nie kwalifikowała
    się do przejęcia kluczy i nie płacenia czynszu. W swoich pismach spółdzielnia
    nie ustosunkowuje się w żaden sposób na moje pisma w których przytaczam fakt,
    że nie zwołali komisji w ciągu 7 dni, a odpowiedź na moje pismo wysłali po 3
    miesiącach. Po prostu ja swoje a oni swoje - płacić.

    Co można w takiej sytuacji zrobić, do kogo się udać po pomoc?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Piotr