eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWadliwa karta SD - droga przez "mękę" › Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.konsumenci,pl.soc.prawo
    Subject: Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
    Date: Wed, 08 Mar 2006 23:35:37 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 46
    Message-ID: <dunm7r$cnr$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 82.160.71.13
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1141857339 13051 82.160.71.13 (8 Mar 2006 22:35:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 8 Mar 2006 22:35:39 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: przem-ko
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.konsumenci:9350 pl.soc.prawo:372687
    [ ukryj nagłówki ]

    15.07.05 kupiłem w MM w Lublinie aparat KM Z3 a do niego kartę Pretec
    High Speed 1 GB. Do karty nie było dołączonej karty gwarancyjnej a
    jedynie na opakowaniu jest napis "Gwarancja wieczysta. Dystrybutorem
    jest ComDis Poland z Gliwic.
    24.12.05 karta przestała działać - zaczęła "gubić" zdjęcia, a nawet
    zawieszać aparat na kilka minut do kilku godzin. Przy kopiowaniu plików
    po kablu na czytnik lub aparat zaczęły się tworzyć "kosmiczne" nazwy
    plików i katalogi, złożone z przypadkowych znaków ASCII (rozmiary i daty
    również nie miały nic wspólnego z rzeczywistością). Natomiast
    formatowanie karty przebiegało bez problemów. Na innych kartach pamięci
    aparat i czytnik działały poprawnie.
    29.12.05 oddałem kartę do serwisu w MM. Opis usterek "Nie zapisują się
    dane. W czytniku zawiesza się kopiowanie".
    10.01.06 odbieram kartę z raportem serwisowym z ComDisu "Zwrot. Karta
    sprawna. Formatowano kartę". Oczywiście wkrótce okazuje się, że sprawna
    nie jest. Prawdopodobnie całe "testy" jakie wykonał @#$%^&! serwisant
    sprowadziły się do formatowania karty.
    Przez następnie "mordowałem" kartę różnymi programami do odzyskiwania
    danych. Niestety żaden z nich nie wykrył nic, co można by przedstawić
    jako dowód, że karta jest nie w porządku. W końcu postanowiłem zrobić
    screenshoty z listingami "rozsypanych" plików i katalogów (z Totala
    Commandera) i wydruk wraz z opisem sytuacji (12 stron A4 przez te
    screeny) dołączyłem do zgłoszenia kolejnej reklamacji- było to 8.02.06.
    "Błyskawicznie" bo "już" 3.03.06 odebrałem kartę z dopiskiem w raporcie
    serwisowym "Wymiana na nową sztukę". Po rozpakowaniu w domu okazało się,
    że na karcie znajdują się katalogi, z którymi wysłałem starą kartę.
    Pomyślałem, że może przerzucili dane na nową. Zapuściłem kopiowanie z
    NDD na kartę włożoną do czytnika i D**A: pieprznęło się znowu!
    Zadzwoniłem do ComDisu i okazało się, że matoły wysłały przez pomyłkę
    (???) STARĄ KARTĘ!!!!

    Poradźcie, jak "zmusić" MM, żeby dali mi nową kartę od ręki albo zwrot
    pieniędzy (dodam, że musiałem dokupić w międzyczasie nową kartę 256 MB
    bo na dołączoną do aparatu 16 MB "wchodzi" mi aż 8 zdjęć!).
    Czy powinienem się powoływać na "Ustawę o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej" i "domniemanie istnienia niezgodności w chwili
    wydania towaru, jeżeli niezgodność zostanie stwierdzona przed upływem 6
    miesięcy od wydania towaru (art. 4 ust. 1)." (ale tylko 1 reklamacja
    "zmieściła się" w tym terminie)
    (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?s
    tory=139#4) czy też
    raczej na nigdzie nieokreślone warunki "gwarancji wieczystej".


    Dzięki za pomoc!

    Przemysław Kowalik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1