eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWadliwa karta SD - droga przez "mękę"Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
  • Data: 2006-03-08 22:35:37
    Temat: Wadliwa karta SD - droga przez "mękę"
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    15.07.05 kupiłem w MM w Lublinie aparat KM Z3 a do niego kartę Pretec
    High Speed 1 GB. Do karty nie było dołączonej karty gwarancyjnej a
    jedynie na opakowaniu jest napis "Gwarancja wieczysta. Dystrybutorem
    jest ComDis Poland z Gliwic.
    24.12.05 karta przestała działać - zaczęła "gubić" zdjęcia, a nawet
    zawieszać aparat na kilka minut do kilku godzin. Przy kopiowaniu plików
    po kablu na czytnik lub aparat zaczęły się tworzyć "kosmiczne" nazwy
    plików i katalogi, złożone z przypadkowych znaków ASCII (rozmiary i daty
    również nie miały nic wspólnego z rzeczywistością). Natomiast
    formatowanie karty przebiegało bez problemów. Na innych kartach pamięci
    aparat i czytnik działały poprawnie.
    29.12.05 oddałem kartę do serwisu w MM. Opis usterek "Nie zapisują się
    dane. W czytniku zawiesza się kopiowanie".
    10.01.06 odbieram kartę z raportem serwisowym z ComDisu "Zwrot. Karta
    sprawna. Formatowano kartę". Oczywiście wkrótce okazuje się, że sprawna
    nie jest. Prawdopodobnie całe "testy" jakie wykonał @#$%^&! serwisant
    sprowadziły się do formatowania karty.
    Przez następnie "mordowałem" kartę różnymi programami do odzyskiwania
    danych. Niestety żaden z nich nie wykrył nic, co można by przedstawić
    jako dowód, że karta jest nie w porządku. W końcu postanowiłem zrobić
    screenshoty z listingami "rozsypanych" plików i katalogów (z Totala
    Commandera) i wydruk wraz z opisem sytuacji (12 stron A4 przez te
    screeny) dołączyłem do zgłoszenia kolejnej reklamacji- było to 8.02.06.
    "Błyskawicznie" bo "już" 3.03.06 odebrałem kartę z dopiskiem w raporcie
    serwisowym "Wymiana na nową sztukę". Po rozpakowaniu w domu okazało się,
    że na karcie znajdują się katalogi, z którymi wysłałem starą kartę.
    Pomyślałem, że może przerzucili dane na nową. Zapuściłem kopiowanie z
    NDD na kartę włożoną do czytnika i D**A: pieprznęło się znowu!
    Zadzwoniłem do ComDisu i okazało się, że matoły wysłały przez pomyłkę
    (???) STARĄ KARTĘ!!!!

    Poradźcie, jak "zmusić" MM, żeby dali mi nową kartę od ręki albo zwrot
    pieniędzy (dodam, że musiałem dokupić w międzyczasie nową kartę 256 MB
    bo na dołączoną do aparatu 16 MB "wchodzi" mi aż 8 zdjęć!).
    Czy powinienem się powoływać na "Ustawę o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej" i "domniemanie istnienia niezgodności w chwili
    wydania towaru, jeżeli niezgodność zostanie stwierdzona przed upływem 6
    miesięcy od wydania towaru (art. 4 ust. 1)." (ale tylko 1 reklamacja
    "zmieściła się" w tym terminie)
    (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?s
    tory=139#4) czy też
    raczej na nigdzie nieokreślone warunki "gwarancji wieczystej".


    Dzięki za pomoc!

    Przemysław Kowalik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1