eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWada towaru --co to ?Wada towaru --co to ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "RT" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wada towaru --co to ?
    Date: Tue, 29 Nov 2005 00:22:02 +0100
    Organization: Dialog Net
    Lines: 41
    Message-ID: <dmg3cc$m4k$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: xdsl-10284.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1133220044 22676 84.40.242.44 (28 Nov 2005 23:20:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Nov 2005 23:20:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1506
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1506
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:345886
    [ ukryj nagłówki ]

    Czy usterka w sprzęcie AGD typu pralka , zmywarka powstała po wielu
    miesiącach używania to wada towaru ?

    Zacytuję z wątku :
    http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.krakow/b
    rowse_thread/thread/b263c5c0dca0e9dd/d23ee11f95b99a8
    e?lnk=st&q=Gwarancja+%2Br%C4%99kojmia&rnum=56&hl=pl#
    d23ee11f95b99a8e

    ...........I warto pamiętać, że rękojmia dotyczy tylko wad towaru, tzn.
    tych cech,
    które powodują że jest on niesprawny w czasie sprzedaży - wtedy może
    odpowiadać za to także sprzedawca (rękojmia). Natomiast reklamacje
    związane z użytkowaniem towaru dotycząc jedynie producenta (gwarancja) -
    jeśli coś się rozreguluje, zużyje szybciej niż oczekiwał producent
    itp.............................
    ----------------------------------------------------
    --------------------
    --------------

    Czy piszący powyższy post w 2001 r dobrze to objaśnił ?
    Czy zatem klienta z usterką powstałą na skutek długotrwałego (
    wielomiesięcznego ) używania choć prawdopodobnie zgodnie z instrukcją i
    przeznaczeniem można odesłać do serwisu w celu skorzystania z gwarancji
    ?
    Sklep nie ma obowiazku zwracania pieniędzy lub wymiany towaru jesli jest
    w stanie naprawić niezwłocznie usterkę.
    Ale sprzęt jest ciężki i nie ma potrzeby transportowania go do sklepu
    zanim serwis nie dokona oględzin w domu klienta.
    Czy klient ma prawo przywieźć taki sprzęt do sklepu lub żądać aby sklep
    odebrał go z domu ?
    Co ze zwrotem kosztów transportu jesli taki sprzęt zainstalowany jest w
    innej miejscowości ?
    Czy jesli klient nie potrafi dogadać się z serwisem odnośnie terminu
    naprawy ( np kolidują godziny pracy) to czy sklep jest zobowiązany do
    odbioru takiego sprzętu i dostarczania go do serwisu ?

    Krótko mówiąc czy sklep musi ponosić koszty transportu i inne tylko
    dlatego że klient korzysta z prawa do składania reklamacji w sklepie
    zamiast w serwisie ?

    --
    RT


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.11.05 09:27 kam
  • 29.11.05 12:46 RT
  • 29.11.05 13:12 kam

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1