    From: ~ <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WKU: zawiadomienie o wszczeciu postepowania
    Date: Fri, 08 Jun 2007 23:11:17 +0200

    Witam,

    Pytanie to pojawilo sie kiedys na grupie, ale bez odpowiedzi/albo ja nie
    potrawie szukac... Dostalem dzis zawiadomienie o 'wszczeciu postepowania w
    mojej sprawie w zwiazku z informacja Powiatowej Komisji Lekarskiej o
    stwierdzeniu u poborowego schorzenia, ktore moze wplynac na ograniczenie
    uprawnien do prowadzenia pojazdow'. Oczywiscie, zostalem wezwany do
    Wydzialu Komunikacji celem zapoznania sie z dokumentacja... ale to w
    poniedzialek.

    Podczas rejestracji przedpoborowej przydzielono mi kat. E (niezdolny do
    czynnej sluzby wojskowej). Prawo jazdy mam juz od ponad roku - w kazdym
    razie, dostalem je na dlugo przed stawieniem się przed komisja wojskowa.
    Czy mozna cofnac uprawnienia do kierowania pojazdow, kiedy wczesniej
    przyznano, ze jestem _zdolny_ do ich prowadzenia? Wczesniejsza komisja
    lekarska (przed egzaminem na prawo jazdy) przyznala mi bezterminowe prawo
    jazdy kat. B; gdzie w slowie _bezterminowe_ mowa o tym, ze mozna je cofnac
    po roku ze wzgledu na stan zdrowia - ktory ani odrobine sie nie zmienil?

    Czy powinienem sie juz zaczac bac, ze odbiora mi prawo jazdy? Slyszalem ze
    poborowi, ktorzy nie zdawali jeszcze egzaminu na prawo jazdy, otrzymuja
    podobne listy w przypadku jesli otrzymaja kat. D i E; z tym ze tam mowa
    jest o tym, ze nie maja sie nawet co brac za zdawanie egzaminu - i to jest
    calkiem logiczne; ale ja jestem juz _po_ komisji lekarskiej, ktora uznala
    mnie za zdolnego do jazdy. W czym druga (wojskowa) jest wazniejsza od
    poprzedniej? Moja wada wzroku sie nie zmienila, komisje poborowa dodatkowo
    postraszylem jedynie blizna pooperacyjna... swoja droga smiechu warte, ze
    nie obchodzi ich powod operacji tylko sama obecnosc blizny = kat. E.

    Mam sie nie przejmowac, czy nastawic na dlugie boje z urzedem i ew.
    ponowne stawienie sie na komisje lekarska? Ktoś z grupowiczow doswiadczyl
    tego na wlasne skorze? Jak taka procedura wyglada i czy sa realne szanse,
    ze prawa jazdy nie strace/zaraz odzyskam?

    Pozdrawiam,
    Witek

    PS. To co wlasciwie oznacza slowo _bezterminowe_? Kiedy mozna je cofnac?