  • 81. Data: 2021-09-18 13:54:51
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (Kiedy Łukaszka przestanie przyjmować "zwroty"?)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 13:36, A. Filip pisze:

    > No to niech ich nie wpuści i da powód do np. "niemal zamknięcia" granic
    > UE z Białorusią.

    No więc uwięzienie ich na pasie granicznym bez zapewnienia warunków
    sanitarnych, opieki medycznej i żarcia (choć to ostatnie pewnie ktoś im
    jednak zapewni) z definicji podpada chyba pod zawgrożenia eolności i
    życia - prawda?

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2021-09-18 14:10:46
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak na razie, nie ma nigdzie sukcesów asymilacyjnych.

    Z tym kawałkiem wypowiedzi będę polemizował. Asymilacja ludności
    tureckiej przebiegła dość bezproblemowo. tyle, ze to specyfika Turków
    mieszkających gdzieś na pograniczu Europy i Azji i od lat nawykłych do
    różnorodności kulturowej.

    W wypadku Syrii, Afganistanu podstawowym problemem jest to, ze niestety
    oni tu nie przyjeżdżają się asymilować, tylko po prostu po pieniądze.
    nie wiem na ile to są prawdziwe informacje, ale podobno to się odbywa
    tak, że wioska się składa na koszty wyjazdu i wyjeżdżający później musi
    za pośrednictwem pozostałej na miejscu rodziny zwrócić to "wiosce". Z
    tych powodów przeważnie jadą młodzi mężczyźni. Sporadycznie mamy całe
    rodziny.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2021-09-18 14:25:57
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2021 o 13:03, Shrek pisze:

    > Tak - terroryzm państwowy ze strony łukaszenki - chyba nie sądzisz, że
    > łukaszenka ich po prostu wpuści spowrotem?

    Ale co mnie to obchodzi? Zaprosił ich do siebie, nie udało się przekazać
    dalej, to niech się z nimi buja, a oni z nim.

  • 84. Data: 2021-09-18 14:27:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2021 14:10:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Z tym kawałkiem wypowiedzi będę polemizował. Asymilacja ludności
    > tureckiej przebiegła dość bezproblemowo.

    Sukcesem bym to nazywał z dużą ostrożnością. A przykladów przeciwnych
    jest wiele więcej. Tak z brzegu - Holocaust Żydów w Europie,
    wymordowanie Ormian w Turcji, koncentracyjniaki Ujgurów w Chinach,
    tępienie Rohindżów w Birmie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 85. Data: 2021-09-18 14:31:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2021 13:52:41 +0200, Shrek napisał(a):

    > A ilu? Ilu by nie było porównanie z II wojną jest z dupy wzięte.

    Próżno ci tłumaczyć że 2 wojna jest tu czystym przypadkiem. Możesz sobie
    podstawić dowolną złamaną bez wypowiedzenia umowę międzynarodową a mamy
    ich od cholery w Europie. Musisz się starać dużo więcej by ze mną
    rozmawiać. Zadalem ci pytanie na które do tej pory nie odpowiedziałeś. A
    wiąże się pośrednio z twoim "a ilu?"
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 86. Data: 2021-09-18 14:32:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2021 13:54:51 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > sanitarnych, opieki medycznej i żarcia (choć to ostatnie pewnie ktoś im
    > jednak zapewni) z definicji podpada chyba pod zawgrożenia eolności i

    Przypominam że na przejściu granicznym do Białorusi wciąż stoi nasz
    samochód z pomocą dla koczujących na granicy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 87. Data: 2021-09-18 14:33:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2021 o 13:54, Shrek pisze:

> [...]
    > sanitarnych, opieki medycznej i żarcia (choć to ostatnie pewnie ktoś im
    > jednak zapewni) z definicji podpada chyba pod zawgrożenia eolności i

    Ale my ich tam nie więzimy. Jak nie chcę wpuścić kogoś do swojego
    domu/mieszkania/posesji, to ja go więzię i coś mu jestem winien?

  • 88. Data: 2021-09-18 14:36:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przypominam że na przejściu granicznym do Białorusi wciąż stoi nasz
    > samochód z pomocą dla koczujących na granicy.

    A co za różnica gdzie stoi jak łukaszenka nie daje im się ruszyć i
    spycha tarczami w stronę drutu na granicy?

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-09-18 14:39:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 14:33, nadir pisze:

    > Ale my ich tam nie więzimy.

    My nie, ale łukaszenka tak.

    > Jak nie chcę wpuścić kogoś do swojego
    > domu/mieszkania/posesji, to ja go więzię i coś mu jestem winien?

    A skąd ci się w tej analogii twój dom wziął? W myśl prawa nie ma
    znaczenia czy czcesz kogoś wpuścić czy nie, a czy grozi mu
    niebezpieczeństwo na białorusi i niestety grozi.

    --
    Shrek

  • 90. Data: 2021-09-18 14:39:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 14:25, nadir pisze:

    > Ale co mnie to obchodzi? Zaprosił ich do siebie, nie udało się przekazać
    > dalej, to niech się z nimi buja, a oni z nim.

    No właśnie to, że "dzięki" temu nabierają uprawnien do złożenia wniosku
    o ochronę międzynarodową.

    --
    Shrek