  • 41. Data: 2021-09-17 23:44:45
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: n...@o...pl

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Kluczowym jest, byś był na terytorium, a ci ludzie są zawracani na
    > granicy, czyli nie są na terytorium RP w rozumieniu prawa. Przy czym po
    > prostu przytaczam argumentację. Nie chce mi się przepychać na ile ta
    > procedura "zawracania" jest legalna, bo dostępne są informacje o
    > wątpliwościach.

    Dobry jesteś kulson (taki wiedzoodporny).
    "To było zgodne z
    prawem, jeżeli oni chcą dostać w Polsce status uchodźcy, muszą się spotkać ze
    Strażą Graniczną, która mimo tego, iż widziała, że jesteśmy ich pełnomocnikami,
    to kiedy *** zabrała chłopaków do jednostki, to odmówiła nam kontaktu z nimi. W
    nocy bezprawnie wywieźli ich na Białoruś *** "

    > https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/rpo-mswia-granice
    -azyl-ochrona-cudzoziemcy

    Brak podstaw.

    > http://www.policja.pl/download/1/167317/POUCZENIEOUP
    RAWNIENIACHZATRZYMANEGOWPOSTEPOWANIUKARNYM.pdf
    > Zakładam, że zatrzymani przez Straż Graniczną mają podobne. Nie masz tam
    > nigdzie prawa do kontaktu z pełnomocnikiem w postępowaniu administracyjnym.

    To może się dokształć?

    "W postępowaniu administracyjnym strona może działać sama (osobiście) bądź
    przez pełnomocnika. Działanie strony za pośrednictwem pełnomocnika należy do
    jej praw, i może zostać wyłączone jedynie, gdy czynność musi być dokonana
    wyłącznie przez stronę."

  • 42. Data: 2021-09-18 00:20:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 17.09.2021 o 17:04, J.F pisze:

    > A przypomnisz?
    >
    > Bo ja tez linkowalem
    > https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Ale wcześniej jest jeszcze punkt 1.
    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    w trakcie WJAZDU na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza Straży
    Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),

    Wjazdu na terytorium RP dokonuje się w określonych miejscach, z
    określonymi dokumentami.

    > 2. podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    > zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    No to zobacz jakie są warunki pobytu.
    https://strazgraniczna.pl/pl/cudzoziemcy/ogolne-waru
    nki-wjazdu-i/3914%2cWarunki-pobytu-cudzoziemcow-w-RP
    .html

    Przekroczenie granicy w miejscu z dupy wziętym nie jest jeszcze pobytem.

    > Oczywiscie, tylko ... w jakim trybie/na jakiej podstawie ich
    > wywieziono?

    Może na podstawie Art. 32 osławionej Konwencji?

  • 43. Data: 2021-09-18 07:07:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Shreku, nawalanka z tobą (z innymi też) mnie mało interesuje. Czekam na
    > jakiś rozumny komentarz obliczony nie na wykazanie głupoty adwersarzowi
    > tylko na znalezienie sensownego rozwiązania problemu społeczno-prawnego.
    > Jak się postarasz, może ci odpowiem. Na razie nie mam do czego się
    > odnieść.

    No więc napisałem - skoro konewncja nam (i nie tylko nam) nie pasuje to
    należy ją wypowiedzieć albo dążyć do jej nowelizacji. A do tego czasu
    trzeba wnioski przyjmować. I tak większość odrzucimy a reszta jak tylko
    dostaną prawo pobytu to zniknie.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-09-18 07:14:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 00:20, nadir pisze:

> [...]
    > Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),
    >
    > Wjazdu na terytorium RP dokonuje się w określonych miejscach, z

    lub komendanta miejsca detencji

    > No to zobacz jakie są warunki pobytu.
    > https://strazgraniczna.pl/pl/cudzoziemcy/ogolne-waru
    nki-wjazdu-i/3914%2cWarunki-pobytu-cudzoziemcow-w-RP
    .html

    Jeśli takie byłoby założenie ustawodawcy to byłoby ono po pierwsze
    sprzeczne z konwencją a po drugie bez sensu byłoby dodawać miejsca
    detencji do listy. Próbujesz falanyzować.

    --
    Shrek

  • 45. Data: 2021-09-18 07:16:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 23:24, n...@o...pl pisze:

    > Widzę, że bez końca będziesz pierdzielił te swoje kłamstwa.

    Przecież to kulson - on nie będzie badał jakiś tam konwencji tylko
    przeczyta rozporządzenie i będzie bronił jak niepodeległości (łącznie z
    pałowaniem) tego co mu się na podstawie rozporządzenia ministra albo
    tłita premiera wydaje. Konwencje, ustawy, konstytucje - a na co to komu?

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2021-09-18 09:04:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 23:39, n...@o...pl pisze:

    > W sensie ogólnym jest to akurat Straż Graniczna.

    Straż Graniczna jest tylko "przekaźnikiem" wniosku i przyjmuje go "w
    związku z odprawą graniczną".

    > Jak widać nie mają, bo ich nie uznano. Czyli muszą osobiście.

    Rozwiniesz, w czym rzecz?

    > Bo mają takie prawo.

    Wskażesz przepis?

    > Myślisz, że jak swoje idiotyzmy o nielegalnym przekroczeniu granicy będzie
    > trajkował w kółko, to staną się prawdą?

    Czyli stoisz na stanowisku, że przełażenie lasem bez wymaganej prawem
    wizy przez granicę jest "legalnym przekroczeniem granicy"?

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-09-18 09:15:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.09.2021 o 23:37, n...@o...pl pisze:
    > Ale pierdoły, wręcz debilizmy, totalne zero wiedzy. Konwencję przyjęto po 2WŚ,
    > właśnie po to aby zagwarantować uchodźcom z różnych krajów odpowiednie
    > traktowanie.

    Ale konwencja nie przewidywała sytuacji, w których służby specjalne
    jakiegoś kraju uczynią sobie źródło dochodu z przerzucania uchodźców z
    odległego objętego wojną kraju do sąsiadów. Gdyby na Białorusi trwała
    wojna i uchodzili stamtąd zagrożeni ludzie, to niechby i przez las szli,
    należy się nimi zaopiekować. Tak, to ludzi tych w sumie można traktować
    jak agentów obcego państwa.

    Natomiast nie można dopuścić do sytuacji, w której wpuszczamy do kraju
    przestępców - bo nielegalne przekroczenie granicy jest przestępstwem. I
    to masowo. Rzuć okiem na art. 2 Konwencji. "Każdy uchodźca ma - w
    stosunku do państwa, w którym się znajduje - obowiązki, które obejmują w
    szczególności przestrzeganie praw i przepisów, a także środków podjętych
    w celu utrzymania porządku publicznego."

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2021-09-18 09:21:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Straż Graniczna jest tylko "przekaźnikiem" wniosku i przyjmuje go "w
    > związku z odprawą graniczną".

    Przestań pieprzyć. Wnisek należy złożyć straży granicznej. W czasie
    przekraczania granicy na przejściu lub już na terenie polski w dowolnym
    odziale straży granicznej lub komendantowi placówki w której się
    "nielegalny" znalazł.

    > Czyli stoisz na stanowisku, że przełażenie lasem bez wymaganej prawem
    > wizy przez granicę jest "legalnym przekroczeniem granicy"?

    Nie ma wymogu legalnego przekroczenia granicy.

    --
    Shrek

  • 49. Data: 2021-09-18 09:25:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > szczególności przestrzeganie praw i przepisów, a także środków podjętych
    > w celu utrzymania porządku publicznego."

    Przeczytaj całość - nie ma aż tak dużo. Dla ułatwienia dodam, że jakieś
    30 artyków dalej.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-09-18 09:53:11
    Temat: Re: Shrek: "Nie ma wymogu legalnego przekroczenia granicy (przez uchodźców)"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > się "nielegalny" znalazł.

    > Nie ma wymogu legalnego przekroczenia granicy.

    Czyli twój argument sprowadza się do tego że mogli "wywieźć" (dowieźć do
    granicy) nie ignorując nielegalnego przekroczenia granicy o ile przedtem
    przyjęli wniosek?

    --
    A. Filip