-
21. Data: 2024-03-26 15:50:50
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.03.2024 o 06:35, Marcin Debowski pisze:
> Nakaz dotyczy następującego po nim skrzyzowania, a mi to tak wygląda
> jakby ten "pas rozbiegowy" był elementem skrzyzowania.
Generalnie, to pas rozbiegowy nie jest elementem skrzyżowania, ale w tym
konkretnym miejscu skumulowali tyle wjazdów i zjazdów na stosunkowo
małej odległości, że wyszło jak wyszło.
-
22. Data: 2024-03-26 16:48:28
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 26.03.2024 o 06:35, Marcin Debowski pisze:
> A te "zeby" mają wymóg zatrzymania czy tylko zachowania ostrozności i
> ustapienia pierwszeństwa?
Linia warunkowego zatrzymania. Czyli jak trzeba. Załóżny że za tobą
jedzie tak na oko 140 jakiś samochód "główną" trzeba czy nie? Pewnie
nie, ale jak jednak postanowi zmienić pas na prawy, to jednak trzeba czy
nie? A jak nie postanowi ale mógłby postanowić to też trzeba czy nie?
Więc trzeba czy po prostu liczyć na szczęście. A może wcale nie trzeba i
jak on zmienia pas to on ma ustąpić?
>> Ale skoro masz jechać prosto, a stzałki na twoim pasie są w prawo, t
>> masz prawo nim dalej jechać i skręcić w prawo? Czy masz obowiązek
>> jechaćprosto, czyli zmienić pas na środkowy i skręcić finalnie w lewo:P
>
> Nakaz dotyczy następującego po nim skrzyzowania, a mi to tak wygląda
> jakby ten "pas rozbiegowy" był elementem skrzyzowania.
Więc nie mozna na wprost, czyli trzeba zmieniać na lewy i w przymasa
tysiąclecia:P
>> Pierwotna organizacja pokazuje że znak A-7 nie służył w założeniu nikomu
>> (za wyjątkiem jedni zawalonej śniegiem, żeby z łącznicy nie wywalić na
>> główną twierdząc że ma się pierwszwństwo. "Zęby i trójkąt" na jezdni są
>> po prostu bez sensu i nie powinny się tam znaleźć.
>
> Tu zgoda. Pjęcia nie mam dlaczego to nie jest normalną rozbiegówką z
> linią przerywaną, a raczej kombinacją rozbiegówki z dodatkowym pasem.
Tam nie ma sensu jechać z lewej na prawo, gdyż na autostradę jedzie się
po prostu jedznią główną a nie po łącznicach. Dlatego była jednostronnie
ciągła, bo tam po prostu nie ma potoku pojazdów.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
23. Data: 2024-03-27 01:05:40
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2024-03-26, Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 26.03.2024 o 06:35, Marcin Debowski pisze:
>
>> A te "zeby" mają wymóg zatrzymania czy tylko zachowania ostrozności i
>> ustapienia pierwszeństwa?
>
> Linia warunkowego zatrzymania. Czyli jak trzeba. Załóżny że za tobą
Ale jest jeszcze A7. Czyli jest to skrzyzowanie.
> jedzie tak na oko 140 jakiś samochód "główną" trzeba czy nie? Pewnie
Trzeba, bo zęby i A7
> nie, ale jak jednak postanowi zmienić pas na prawy, to jednak trzeba czy
> nie? A jak nie postanowi ale mógłby postanowić to też trzeba czy nie?
> Więc trzeba czy po prostu liczyć na szczęście. A może wcale nie trzeba i
> jak on zmienia pas to on ma ustąpić?
>
>>> Ale skoro masz jechać prosto, a stzałki na twoim pasie są w prawo, t
>>> masz prawo nim dalej jechać i skręcić w prawo? Czy masz obowiązek
>>> jechaćprosto, czyli zmienić pas na środkowy i skręcić finalnie w lewo:P
>>
>> Nakaz dotyczy następującego po nim skrzyzowania, a mi to tak wygląda
>> jakby ten "pas rozbiegowy" był elementem skrzyzowania.
>
> Więc nie mozna na wprost, czyli trzeba zmieniać na lewy i w przymasa
> tysiąclecia:P
Dlaczego? To skrzyzowanie to to z zębami.
--
Marcin
-
24. Data: 2024-03-27 06:20:26
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.03.2024 o 01:05, Marcin Debowski pisze:
>> Linia warunkowego zatrzymania. Czyli jak trzeba. Załóżny że za tobą
>
> Ale jest jeszcze A7. Czyli jest to skrzyzowanie.
No jest.
>> jedzie tak na oko 140 jakiś samochód "główną" trzeba czy nie? Pewnie
>
> Trzeba, bo zęby i A7
Więc nie da sie wjechać wcale. Tą główną jezdnią jedzie coś koło 20k
samochodów na dobę. Tam zawsze coś jedzie.
>> Więc nie mozna na wprost, czyli trzeba zmieniać na lewy i w przymasa
>> tysiąclecia:P
>
> Dlaczego? To skrzyzowanie to to z zębami.
A gdzie się kończy? Skrzyżowanie to częśc gdzie przecinają się kierunki
ruchu łącznie z połączeniami i rozwidleniami jezdni.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
25. Data: 2024-03-27 09:03:12
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2024-03-27, Shrek <...@w...pl> wrote:
> W dniu 27.03.2024 o 01:05, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Linia warunkowego zatrzymania. Czyli jak trzeba. Załóżny że za tobą
>>
>> Ale jest jeszcze A7. Czyli jest to skrzyzowanie.
>
> No jest.
>
>>> jedzie tak na oko 140 jakiś samochód "główną" trzeba czy nie? Pewnie
>>
>> Trzeba, bo zęby i A7
>
> Więc nie da sie wjechać wcale. Tą główną jezdnią jedzie coś koło 20k
> samochodów na dobę. Tam zawsze coś jedzie.
No takie życie.
>>> Więc nie mozna na wprost, czyli trzeba zmieniać na lewy i w przymasa
>>> tysiąclecia:P
>>
>> Dlaczego? To skrzyzowanie to to z zębami.
>
> A gdzie się kończy? Skrzyżowanie to częśc gdzie przecinają się kierunki
> ruchu łącznie z połączeniami i rozwidleniami jezdni.
A gdzie się kończy typowe? Należy spojrzeć na te zęby jako na koniec
drogi podporządkowanej. Jak mamy skrzyżowanie typu T, z nadrzędną
beleczką, to jest jasne, a tu kąt między beleczką a nóżką jest po prostu
bardzo ostry :)
--
Marcin
-
26. Data: 2024-03-27 13:08:09
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 25.03.2024 21:41, nadir wrote:
> Nic, Ciebie interesuje strona od której się poruszasz, z drugiej strony
> może być nawet zdjęcie z JP2.
>
>> https://i.ibb.co/30DHkVB/WP-20240325-17-21-44-Pro.jp
g
>
> Od tego znaku nie ma rozdziału na pas pieszych i rowerów.
>
>> https://i.ibb.co/mqt6LqZ/WP-20240325-17-21-57-Pro.jp
g
>
> A od tego jest. Wygląda że jest OK.
Co? To jeden wie że ma się trzymać jeden ze stron, a drugi zakłada że
jazda slalomem?
> Tylko czy ten wjazd/wyjazd po prawej, gdzie stoi rower, to normalna ulica/droga,
czy jakiś wyjazd z posesji/parkingu?
Wyjazd z posesji - https://i.ibb.co/JpXyVWk/wyjazd.jpg
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
27. Data: 2024-03-27 16:08:48
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 27.03.2024 o 13:08, Mateusz Bogusz pisze:
> Co?
No tak to działa. Nie wszędzie jest miejsce, żeby zrobić oddzielną
infrastrukturę dla samochodów, rowerów czy pieszych, więc robi się tak
jak na obrazku.
> To jeden wie że ma się trzymać jeden ze stron, a drugi zakłada że
> jazda slalomem?
Tam gdzie pasy pieszego i rowerzysty są rozdzielone, pieszy nie powinien
po pasach dla rowerów chodzić, jak to wygląda w praktyce to inna sprawa.
A tam gdzie pasy są wspólne, to nie ma jazdy slalomem, tylko rowerzysta
powinien dostosować prędkość do takiej, żeby nie stwarzać zagrożenia dla
pieszych.
> Wyjazd z posesji - https://i.ibb.co/JpXyVWk/wyjazd.jpg
Czyli to nie skrzyżowanie i ścieżka nie kończy się 5 metrów za znakiem.
-
28. Data: 2024-03-27 17:00:21
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.03.2024 o 09:03, Marcin Debowski pisze:
>> Więc nie da sie wjechać wcale. Tą główną jezdnią jedzie coś koło 20k
>> samochodów na dobę. Tam zawsze coś jedzie.
>
> No takie życie.
Po to wymyślono rozbiegówki... I generalnie działa, dopóki ktoś nie
wpadnie na pomysł, że można zmienić pas z głównego na rozbiegowy (bdź
przeplatania) bez ustępowania pierwszeństwa - a do tego się sprowadza
twoje twierdzenie że jak ktoś jest na głównej to nie wolno wjeżdzać na
rozbiegówkę, bo może zmienić pas i ma pierwszeństwo.
>> A gdzie się kończy? Skrzyżowanie to częśc gdzie przecinają się kierunki
>> ruchu łącznie z połączeniami i rozwidleniami jezdni.
>
> A gdzie się kończy typowe?
Obszar skrzyżowania kończy się na rzeczywistych bądź wyimaginowanych
liniach zatrzymania - w tym przypadku mamy rzeczywistą na początku a
wyimaginowanej z drugiej strony nie ma, więc albo z ogólnej definicji
żetam gdzie kończy się łączenie lub rozwidlenie a jak się na siłe
trzymać wyimaginowanej, to tam gdzie by była dla hipotetycznie
poruszających się w przeciwnym kierunku (pod prąd). W wytycznych
dotyczących projektowania skrzyżowań to jeszcze dalej.
> Należy spojrzeć na te zęby jako na koniec
> drogi podporządkowanej. Jak mamy skrzyżowanie typu T, z nadrzędną
> beleczką, to jest jasne, a tu kąt między beleczką a nóżką jest po prostu
> bardzo ostry :)
I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
29. Data: 2024-03-28 08:18:18
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
W dniu 27.03.2024 o 17:00, Shrek pisze:
> W dniu 27.03.2024 o 09:03, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Więc nie da sie wjechać wcale. Tą główną jezdnią jedzie coś koło 20k
>>> samochodów na dobę. Tam zawsze coś jedzie.
>>
>> No takie życie.
>
> Po to wymyślono rozbiegówki... I generalnie działa, dopóki ktoś nie
> wpadnie na pomysł, że można zmienić pas z głównego na rozbiegowy (bdź
> przeplatania) bez ustępowania pierwszeństwa - a do tego się sprowadza
> twoje twierdzenie że jak ktoś jest na głównej to nie wolno wjeżdzać na
> rozbiegówkę, bo może zmienić pas i ma pierwszeństwo.
>
>>> A gdzie się kończy? Skrzyżowanie to częśc gdzie przecinają się kierunki
>>> ruchu łącznie z połączeniami i rozwidleniami jezdni.
>>
>> A gdzie się kończy typowe?
>
> Obszar skrzyżowania kończy się na rzeczywistych bądź wyimaginowanych
> liniach zatrzymania - w tym przypadku mamy rzeczywistą na początku a
> wyimaginowanej z drugiej strony nie ma, więc albo z ogólnej definicji
> żetam gdzie kończy się łączenie lub rozwidlenie a jak się na siłe
> trzymać wyimaginowanej, to tam gdzie by była dla hipotetycznie
> poruszających się w przeciwnym kierunku (pod prąd). W wytycznych
> dotyczących projektowania skrzyżowań to jeszcze dalej.
>
>> Należy spojrzeć na te zęby jako na koniec
>> drogi podporządkowanej. Jak mamy skrzyżowanie typu T, z nadrzędną
>> beleczką, to jest jasne, a tu kąt między beleczką a nóżką jest po prostu
>> bardzo ostry :)
>
> I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
> pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
>
Jeszcze kilka dni rondo tam dostrzeżesz. ;)
Robert
-
30. Data: 2024-03-28 19:24:13
Temat: Re: Usytuowanie znaków drogowych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 28.03.2024 o 08:18, Robert Wańkowski pisze:
>> I dlatego skrzyżowanie jest długie. Ale tu jest raczej nie T tylko X -
>> pod bardzo ostrym kątem - wloty są dwa, wyloty też dwa.
>>
>
> Jeszcze kilka dni rondo tam dostrzeżesz. ;)
Badziej mnie zastanawia, że nie widzisz skrzyżowania tam gdzie
ewidentnie jest skrzyżowanie. Macie jakiś syndrom sztokholmski - jest
zjebane oznakowanie czego koronnym dowodem jest cofnięcie się w googlach
do 2012 i zobaczenie że to nie ma żadnego kurwa sensu a wy tego bronicie
uzasadniając że skrzyżowanie się kończy przed skrzyżowaniem a nakaz
jazdy na wprost nie o znacza że jest nakazana jazda na wprost:P Że
wychodzi absolutnie bez sensu - no wychodzi - dlatego że jest to zjebane
oznakowanie.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!