    From: "Paweł" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Urząd Patentowy a konkurencja na rynku
    Date: Thu, 21 Sep 2006 09:36:42 +0200

    Po przeczytaniu ponizszego artykułu zastanawia mnie, gdzie są granice
    uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można
    zastrzec w Urzędzie Patentowym? Jeśli tak, gospodarka nie rozwijałaby się.
    Rozumiem, jeśli ktoś wypyślił urządzenie, metodę, która rewolucjonizuje albo
    jest to ważne. Jednak czy każdą działalność usługową można zastrzec? Gość
    zastrzegł pomysł na pralnie połączoną z pubem. Czy teraz każdy będzie mógł
    zastrzegać takie dziwolągi? Czy mogę zastrzec pomysł na myjnię, w której
    myją dziewczyny ubrane na czerwono? Bo tak. I żadna myjnia nie będzie mogła
    myć z wykorzystaniem dziewczyn ubranych na czerwono, tak? Absurd.
    To terez nie będę mógł ustawić w mojej pralni czterech stolików z kawą i
    barmanką, bo ktoś to zastrzegł, tak? Miejsca mam dość, bo interes nie
    idzie...;)
    Czy pani z warzywniaka będzie mogła opatentować sprzedaż pomidorów połączoną
    z napiciem się kawy przy wydzielonym stoliku? Mam nadzieję, że tak nie jest.
    Akurat pokuszę się o sprawdzenie w UP, czy ten człowiek zastrzegł takowy
    biznes. Coś mi się wydaje, że poprzez artykuł chciał zrobić reklamę
    jednocześnie strasząc, że UP, aby inni nie otwierali kojelnych takich
    miejsc.

    Pozdr.
    Paweł
    http://praca.korba.pl/swiat_kariery/1,42921,470,art.