  • Data: 2006-09-21 13:28:01
    Temat: Re: Urząd Patentowy a konkurencja na rynku
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł napisał(a):
    > Po przeczytaniu ponizszego artykułu zastanawia mnie, gdzie są granice
    > uczciwej konkurencji na rynku kapitalistycznym. Czy każdy pomysł można
    > zastrzec w Urzędzie Patentowym? Jeśli tak, gospodarka nie rozwijałaby się.
    > Rozumiem, jeśli ktoś wypyślił urządzenie, metodę, która rewolucjonizuje albo
    > jest to ważne. Jednak czy każdą działalność usługową można zastrzec? Gość
    > zastrzegł pomysł na pralnie połączoną z pubem. Czy teraz każdy będzie mógł
    > zastrzegać takie dziwolągi? Czy mogę zastrzec pomysł na myjnię, w której
> [...]
    html

    MSZ, w Polsce nie ma możliwości patentowania tzw. metod biznesowych i
    idei. Patentować można wynalazki, pralnia połączona z kawiarnią IMHO nie
    jest wynalazkiem. Analogicznie można by w ciemno patentować permutacje
    takich zestawień jak: bar i pralnia, księgarnia i pralnia, budynek
    mieszkalny i pralnia, sklep warzywniczy i pralnia, bar i sklep
    warzywniczy, itp. itd.

    pozdr

    Radek