  • 1. Data: 2009-10-07 06:35:28
    Temat: Urząd Miasta Rybnik ponad prawem!
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Zgłoszony został wniosek do UM (Urzędu Miasta) wraz z protokołem policyjnym
    z miejsca zdarzenia o wypłacenie pieniędzy za uszkodzoną oponę po najechaniu
    dziury w jedzdni.
    Podczas zgłoszenia zapewniano iż zostanie wydana odpowiedź w ciągu 7 dni a
    nadesłali dopiero po 2 miesiącach.
    Oczywiście odpowiedź była odmowna a wnioskowano to tym iż w protokole
    policyjnym nie ma zdjęć !
    Zdjęcia opony i dziury były wykonane tylko przeze mnie i dostarczone do UM
    wraz z wniosekim i protokołem policyjnym.
    Ja mam swoje zdjęcia ale policja nie ma bo nie chciała przyjechać na miejsce
    zdarzenia kazali ze zdjęciami na posterunek przyjechać.
    Urząd wymigał się od odpowiedzialności i wypłacenia 350zł (faktura).

    "Urząd ma obowiązek w wydanej przez siebie decyzji umieścić informację o
    możliwości odwołania się."
    Niestety takiej informacji nie można znaleźć w odpowiedzi na mój wniosek.

    I co mam się sądzić z UM - bez szans?
    Spróbujcie tylko nie zapłacić chociażby podatku od gruntu to UM was
    przyciśnie.
    Brak mi słow.

  • 2. Data: 2009-10-07 07:10:38
    Temat: Re: Urząd Miasta Rybnik ponad prawem!
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 7 Oct 2009 08:35:28 +0200, maximus napisał(a):

    > I co mam się sądzić z UM - bez szans?

    Na razie się odwołaj.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2009-10-07 07:22:15
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Do kogo ?

  • 4. Data: 2009-10-07 09:37:42
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "maximus" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Do kogo ?

    A kogo ci podali jako organ do odwołań w decyzji ?
    W decyzjach administracyjnych jest zazwyczaj SKO

  • 5. Data: 2009-10-07 09:39:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Oct 2009 11:37:42 +0200, mz napisał(a):

    > U?ytkownik "maximus" <b...@a...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > A kogo ci podali jako organ do odwo?an w decyzji ? W decyzjach
    > administracyjnych jest zazwyczaj SKO

    Pytanie czy wypłata odszkodowania to jest decyzja administracyjna?

  • 6. Data: 2009-10-07 09:58:03
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    maximus <b...@a...pl> napisał(a):

    > (...)

    > Urząd wymigał się od odpowiedzialności i wypłacenia 350zł (faktura).
    Wezwij zatem burmistrza (prezydenta) do zapłaty kwoty wynikającej z
    faktury ......, dokumentującej naprawę auta uszkodzonego w wyniku wjechania w
    dziurę.

    > "Urząd ma obowiązek w wydanej przez siebie decyzji umieścić informację o
    > możliwości odwołania się."
    > Niestety takiej informacji nie można znaleźć w odpowiedzi na mój wniosek.
    Jak niżej zasugerował Jureq, nie była to decyzja w rozumieniu pr.
    administracyjnego. Twoje roszczenie to typowo cywilne roszczenie o
    odszkodowanie.

    GK

  • 7. Data: 2009-10-07 13:36:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maximus wrote:

    > I co mam sie s?dziae z UM?

    a dlaczego by nie.

  • 8. Data: 2009-10-07 19:31:30
    Temat: Re: Urz?d Miasta Rybnik ponad prawem!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Oczywiście, że nie. A i ich uzasadnienie jest bzdurne, bo Policja nie ma
    obowiązku robiąc fotografii - a przeważnie nie ma nawet takiej technicznej
    możliwości.

    Trzeba kolejnym pismem postraszyć ich sądem, a jak i to drugie pismo do
    sprawy nic nie wniesie, to są w praktyce dwie możliwości: pozwać ich do
    sądu, albo wynająć firmę, która skasuje 20-40%, ale zrobi to za nas.
    Jeszcze bym ustalił, czy czasem miasto nie jest ubezpieczone, bo czasem z
    ubezpieczycielem łatwiej się rozmawia.

  • 9. Data: 2009-10-07 22:17:57
    Od: wombi <w...@o...eu>

    GK pisze:

> [...]
    > Jak niżej zasugerował Jureq, nie była to decyzja w rozumieniu pr.
    > administracyjnego. Twoje roszczenie to typowo cywilne roszczenie o

    W takim razie niech do zapłaty wzywa tego, kto ma zdolność sądową a więc
    gminę miejską. Prezydent Miasta takiej zdolności nie ma. Może co
    najwyżej reprezentować gminę w postępowaniu cywilnym.

  • 10. Data: 2009-10-08 18:39:41
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    > I co mam się sądzić z UM - bez szans?
    > Spróbujcie tylko nie zapłacić chociażby podatku od gruntu to UM was
    > przyciśnie.
    > Brak mi słow.
    Przerabiałem podobny temat 2 razy.
    Trzeba dowiedzieć się komu podlega dany odcinek drogi.
    Pewnie będzie to jakiś zarząd dróg.
    Pismo o wypłatę odszkodowania trzeba wnieśc do nich,
    a oni powinni je skierować do swojego ubezpieczyciela..
    Ubezpieczyciel pewnie odmówi ale jak będziesz dostatecznie uparty
    to dasz sobie z nim radę.

    W moim przypadku pierwszy raz skończyło się na rzeczniku
    ubezpieczonych (cofałem na płatnym parkungu, koło wpadło
    w dziurę i zderzak został na krawęzniku). Oj, jakie cuda wymyślali ;-)

    Za drugim razem auto jadące przede mną wpadło w dziury,
    a leżące w nich kamienie wybiły mi przednią szybę.
    Ta sprawa skończyła się w Sądzie ale już w pierwszej instancji.
    Do drugiej PZU nie odważyło sie apelować.

    pozdrawiam
    Jacek