  • 1. Data: 2009-10-07 05:39:50
    Temat: bezprawne użycie zrzutu strony internetowej
    Od: dEXTER <d...@g...pl>

    Witam,

    Chciałbym zapytać o pewną sprawę, otóż "konkurencja" na swojej stronie
    www umieściła zrzut strony, która zrobiłem jako firma innej firmie,
    która i "konkurencja" obecnie obsługuje (napisała panel do obsługi
    klientów). Obok zrzutu strony pojawiła się informacja, opisująca co
    tamta firma zrobiła dla "wspólnego" klienta.
    Zrzuty pokazują kilka podstron - projektu wykonanego przez moją firmę.
    Na dzień dzisiejszy, wspólnicy nie odebrali "pozwu". Razem z kolega
    prawnikiem mamy zagwozdkę, bo nie wiemy o jaką kwotę zadośćuczynienia
    możemy się upomnieć? Oczywiście żądamy usunięcia "zrzutów"
    przedstawiających stronę i umieszczenia komunikatu z "przeprosinami" na
    stronie pozwanego.

    Proszę o pomoc.
    Robert

  • 2. Data: 2009-10-07 12:45:52
    Temat: Re: bezprawne użycie zrzutu strony internetowej
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "dEXTER" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrzutu strony pojawiła się informacja, opisująca co tamta firma zrobiła

    no to to jest przestepstwo
    Art. 59. (prawo autorskie)
    § 1. Kto przywłaszcza sobie cudze autorstwo, podlega karze aresztu do lat
    dwóch i grzywny do 50.000 zł albo jednej z tych kar.
    § 2. Kto w inny sposób narusza cudze prawo autorskie w celu osiągnięcia
    korzyści materialnej lub osobistej, podlega karze aresztu do jednego roku i
    grzywny do 30.000 zł lub jednej z tych kar.
    § 3. W przypadkach określonych w § 2 ściganie odbywa się z oskarżenia
    prywatnego.

    --
    http://dumpingowiec.pl - faktury / paragony /rachunki, księga przychodów i
    rozchodów,

  • 3. Data: 2009-10-07 12:51:19
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 14:45:52 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > roku i grzywny do 30.000 zł lub jednej z tych kar.
    > § 3. W przypadkach określonych w § 2 ściganie odbywa się z oskarżenia

    Z ciekawości - z jakiej to ustawy?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-10-07 13:22:05
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    >Z ciekawości - z jakiej to ustawy?

    USTAWA O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH POKREWNYCH.

    --
    Program DUMPINGOWIEC(.pl) to mały kombajn. Za pomocą tylko jednego banalnie
    prostego w obsłudze programu możesz prowadzić księgowość, magazyn, wystawiać

  • 5. Data: 2009-10-07 13:34:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 15:22:05 wspolna-flaszka.pl

    > USTAWA O PRAWIE AUTORSKIM I PRAWACH POKREWNYCH.

    To ja mam inną:

    Art. 59.
    Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, każda ze stron odstępując od umowy lub
    wypowiadając
    ją może żądać od drugiej strony zwrotu wszystkiego, co ta otrzymała z
    tytułu
    umowy.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-10-07 13:40:57
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    niechaj bedzie,

    Rozdział 14

    Odpowiedzialność karna

    Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do
    autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo
    grzywny.

    w kazdym badz razie sprawdz rozdziaj odpowiedzianosc karna

  • 7. Data: 2009-10-07 18:59:34
    Od: dEXTER <d...@g...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    > wolności albo grzywny.
    >

    > w kazdym badz razie sprawdz rozdziaj odpowiedzianosc karna

    dzięki za wątek nt.
    zapytam więc, jaką kwotę można żądać? Nie chce mi się wierzyć, że sąd
    zasądzi mi 50.000zł. Jak to oszacować?

    pozdrawiam,
    Robert

  • 8. Data: 2009-10-07 19:02:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-10-2009 o 20:59:34 dEXTER <d...@g...pl> napisał(a):

    > dzięki za wątek nt.
    > zapytam więc, jaką kwotę można żądać? Nie chce mi się wierzyć, że sąd
    > zasądzi mi 50.000zł. Jak to oszacować?

    To chyba było ze starej ustawy

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-10-07 20:09:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    dEXTER wrote:

    > dzięki za wątek nt.
    > zapytam więc, jaką kwotę można żądać? Nie chce mi się wierzyć, że sąd
    > zasądzi mi 50.000zł. Jak to oszacować?

    Chociażby tyle, ile się zwyczajowo bierze za graficzn projekt takiego
    serwisu.

    M.

  • 10. Data: 2009-10-07 20:12:12
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Paź, 07:39, dEXTER <d...@g...pl> wrote:

> [...]
    > możemy się upomnieć? Oczywiście żądamy usunięcia "zrzutów"
    > przedstawiających stronę i umieszczenia komunikatu z "przeprosinami" na

    Domagac sie mozesz wielu rzeczy. Pytanie czy tworzac strone www dla
    firmy X przypadkiem nie przeniosles na ta firme majatkowych praw
    autoskich do tego projektu. Bo to moze miec pewne znaczenie dla
    sprawy.