  • 11. Data: 2009-10-08 18:54:57
    Temat: Re: Urząd Miasta Rybnik ponad prawem!
    Od: " GK" <k...@g...pl>

    wombi <w...@o...eu> napisał(a):

    > W takim razie niech do zapłaty wzywa tego, kto ma zdolność sądową a więc
    > gminę miejską. Prezydent Miasta takiej zdolności nie ma. Może co
    > najwyżej reprezentować gminę w postępowaniu cywilnym.

    Oczywiście masz rację.

    I uwaga do wątkotwórcy: założyłem, że właścicielem/zarządcą drogi jest miasto
    (efekt życia w mieście na prawach powiatu...), a zarządcą drogi, na której
    wpadłeś w dziurę może być inny podmiot. Generalnie, poza m.n.p.p., za drogi
    krajowe odpowiada GDDKiA, za wojewódzkie - województwo samorządowe (zwykle
    jakiś zarząd dróg wojewódzkich), za powiatowe - powiat (też zwykle mają
    zarząd dróg, czasem wspólny dla kilku powiatów), za gminne - gminy. Bywają
    też drogi należące do innych podmiotów, np. SM czy hipermarketów.

    GK

  • 12. Data: 2009-10-09 08:33:22
    Od: "maximus" <b...@a...pl>

    Droga należy do UM Rybnik sprawdzili to sobie bo gdyby nie należała to by
    nawet nie przyjeliby odszkodowania do rozpatrzenia.

    Jacku chętnie dowiem się od ciebie kilku spraw jak wygrać tą sprawę.
    pisze do ciebie na emaila jak by nie doszło to napisz do mnie.