    From: "JZ" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uniewaznienie zdanego egzaminu na PJ
    Date: 30 May 2005 18:57:22 +0200

    Witam,
    Mam taki problem. W 99 roku zostalo mi zatrzymane prawo jazdy. Powod oczywisty,
    jazda pod wplywem, z tym, ze byla zupelnie nieswiadoma. Sam potepialem taki
    proceder i bylem pewien, ze ja tego nigdy nie zrobie, ale...
    Minelo sporo czasu od sobotniej imprezy, a w niedziele mialem stluczke nie z
    mojej winy (wymuszenie pierszenstwa) a mialem jeszcze 0,6 (czulem sie zupelnie
    normalnie).
    Teraz wiem, ze conajmniej 24h od imprezy nie wsiadac za kolko.
    Jako oczywiscie winnemu, mlodemu kierowcy, prawo jazdy zostalo mi zatrzymane na
    3 lata.
    Po trzech latach w gudniu 2002, wzialem wniosek o zwrot zatrzymanego Prawa jazdy
    z WK, gdzie tez zostalem pouczony, iz w przypadku nie zdania za pierwszym
    podejsciem egzaminu TEORETYCZNEGO, moge zostac skierowany na ponowny kurs na PJ.
    Nie podchodzilem do egzaminu przez dwa lata (nie bylo mi potrzebne PJ) az we
    wrzesniu zlozylem papiery w MORD'zie (Malopolski Osrodek Ruchu Drogowego)
    Pierwszy egzamin - teoria + praktyka, teoria bez bledu, prakytka - moj blad
    (zbyt pewny siebie, bez treningu, nie zaliczylem manewrow). Drugi egzamin nie
    zaliczony "na miescie" (IMHO nieslusznie). Trzeci, juz z kamerami - zdany.
    Po tygodniu, zadowolony pedze do WK (okolo 200km od Krakowa) po PJ i tu szok!!!
    Pani w WK mi powiedziala, ze po pierwszym niezdzanym egzaminie MORD powinien
    odeslac papiery do WK, a ja z nowym skierowaniem powinienem ponownie przystapic
    do egzaminu teoretycznego. Oczywiscie PJ nie dostalem, a moje papiery spowrotem
    powedrowaly do MORD'u. W MORD'ziee panie powiedzialy, ze nie wiedza, dlaczego WK
    robi problemy i ze napisaly pismo do Starosty (w miejscu mojego zameldowania) i
    wziely sobie tel. do mnie, kazac czekac i obiecujac zadzwonic. No to ja
    zadowolony sobie czekalem, az w piatek przyszlo pismo z Malopolskiego Urzedu
    Woj, iz na wniosek dyrektora MORD'u wszczeto postepowanie administracyjn w celu
    uniewaznienia mojego egzaminu. Dzis wzialem odpis akt sprawy i mila Pani (co sie
    rzadko zdarza) powiedziala mi, ze moge sie odwolywac do Minista Infrastruktury,
    lub tez pisac do MORD'u (o zwrot kosztow), gdyz na podstawie art 114 ust.1 pkt 2
    lit.b PoRD, MORD, po niezdanym egzaminie powinien w ciagu 3 dni odeslac moje
    dokumenty do WK, czego nie zrobil, tylko radosnie bral kaske i mnie dalej
    egzaminowal.
    Poradzcie mi co najrozsadniej zrobic, czy odwolywac sie do Min. Inf., jesli nie
    to czy pisac o zwrot kosztow egzaminy, do ktorych podszedlem w wyniku
    niekompetencji MORD'u (jest szanasa odzyskac pieniadze za egzaminy?), czy moze
    cos innego? A moze znacie jakiegos prawnika z Krakowa, ktory za rozsadne
    pieniadze udzielilby mi porady?

    Z gory dziekuje za rady
    Pozdraiam
    jz