  • Data: 2006-08-04 09:12:28
    Temat: Umowa przedwstępna sprzedaży lokalu mieszkaniowego - cesja?
    Od: "Krzysio" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moje pytanie dotyczy umowy przedwstepnej sprzedazy lokalu. Pół roku temu
    zawarłem z developerem umowę przedwstepną sprzedazy lokalu (umowa nie byla
    zawierana u notariusza). Termin odobiru (wybudowania) mieszkania jest za
    rok. Teraz regularnie wplacam raty za mieszkanie na konto developera.
    Ostatnio zmienily sie moje plany zyciowe i mieszkanie to nie jest mi juz
    potrzebne - chcialbym je sprzedac (oczywiscie z zyskiem - bo cena jaka mam
    na umowie jest bardzo atrakcyjna). Jak to zrobic:

    Warianty:
    1. Najprostszy (Developer "uniewaznia umowe ze mna" i sporządza nowa umowe z
    klientem wskazanym przeze mnie na taka sama kwote ceny mieszkania za jaka ja
    kupilem; klient placi dalej raty dla developera a dla mnie zwraca moj wklad
    + zysk (wynikajcy z tego ze miaszkanie podrozalo); I tu powstaje pytanie -
    czy developer moze sie nie zgodzic? W umowie mam zapisane ze ja moge sie
    wycofac ale nie ma nic wspomnianego ze moge przeniesc umowe na kogos innego?
    2. Jaki inny sposob ? (notariusz - ?; cesja? - nie mam zielonego pojecia
    wiec prosze o podpowiedz i podanie kosztow)