    From: wwwd <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa o zakazie konkurencji
    Date: Thu, 17 Jun 2010 19:17:09 +0200

    Może wałkowane.
    Ale prowadzę działalność moim najczęstszym żywicielka jest 1 firma.
    Czasami zdarzy mi się zrobić coś w weekend - bo np. mój kumpel zadzwoni.
    No i ostatnio dostałem umowę o współpracy

    "Partner zobowiązuje się w okresie trwania niniejszej umowy
    powstrzymywać się od świadczenia usług ani nie świadczyć usług tego
    samego rodzaju na rzecz innych podmiotów konkurencyjnych wobec Spółki
    (zakaz konkurencji). W przypadku naruszenia zakazu konkurencji Partner
    zobowiązuje się zapłacić Spółce karę umowną w wysokości wynagrodzenia
    brutto należnego Partnerowi za ostatnie sześć miesięcy liczone sprzed
    daty naruszenia zakazu, za każdy rodzaj tego naruszenia"

    "W każdym przypadku, zamiaru podjęcia Działalności Konkurencyjnej,
    Partner ma obowiązek wyczerpująco poinformować Spółkę o zakresie usług
    lub zatrudnienia jakie zamierza świadczyć na rzecz Klientów Spółki, w
    taki sposób aby Spółka przed wyrażeniem zgody lub jej odmową mogła
    dokonać dogłębnej oceny potencjalnego ryzyka jakie może się wiązać z
    wyrażeniem zgody przez nią na świadczenie usług przez Partnera, a w
    szczególności czy nie zachodzi, choćby pośrednio, ryzyko świadczenia
    przez Partnera usług na rzecz Klientów Spółki w stosunku do Spółki."

    No i mnie to zastanawia - w końcu prowadzę działalność - a panowie chcą
    traktują mnie jak pracownika. Musze zapytać ich o zdanie czy mogę coś
    zrobić np. dla firmy kolegi.
    przecież to jest ograniczanie wolnego rynku?.