  • Data: 2010-06-17 21:58:38
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (17.06.2010 19:17), wwwd wrote:
    > Może wałkowane.
    > Ale prowadzę działalność moim najczęstszym żywicielka jest 1 firma.
    > Czasami zdarzy mi się zrobić coś w weekend - bo np. mój kumpel zadzwoni.
    > No i ostatnio dostałem umowę o współpracy
    >
    > "Partner zobowiązuje się w okresie trwania niniejszej umowy
    > powstrzymywać się od świadczenia usług ani nie świadczyć usług tego
    ^^^^
    > samego rodzaju na rzecz innych podmiotów konkurencyjnych wobec Spółki
    ^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]>

    > "W każdym przypadku, zamiaru podjęcia Działalności Konkurencyjnej,
    > Partner ma obowiązek wyczerpująco poinformować Spółkę o zakresie usług
    > lub zatrudnienia jakie zamierza świadczyć na rzecz Klientów Spółki, w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]

    Pytanie czy to jedyne odniesienie się do konkurencyjności w umowie czy
    jest ona jeszcze gdzieś indziej zdefiniowana.

    Bo jeżeli tylko to co powyżej - to ja bym podpisał. Musisz tylko unikać
    klientów którzy:
    - są klientami twojego żywiciela,
    lub
    - są konkurencją twojego żywiciela a ty dla nich masz robić to samo co
    dla twojego żywiciela.

    > No i mnie to zastanawia - w końcu prowadzę działalność - a panowie chcą
    > traktują mnie jak pracownika. Musze zapytać ich o zdanie czy mogę coś
    > zrobić np. dla firmy kolegi.

    Tylko jeżeli firma kolegi prowadzi działalność konkurencyjną wobec nich.

    > przecież to jest ograniczanie wolnego rynku?.

    Raczej nie. Przecież jest tyle sektorów rynku że na pewno znajdziesz
    klienta który nie jest ani klientem twojego "żywiciela" ani z nim nie
    współpracuje.

    p. m.