    From: "żuczek_" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa dożywocia - jak rozwiązać?
    Date: Wed, 22 Jan 2003 19:24:40 +0100
    Sender: z...@o...pl@pq117.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Witam wszystkich.
    Mam pytanko - jak w temacie.
    Swego czasu zawarłam umowę notarialną o dożywotnią opiekę nad osobą z
    rodziny, dość wiekową. Zobowiązałam się do opieki nad nią, w zamian zostało
    na mnie przepisane mieszkanie. Jest tam klauzula iż darczyńca może sobie
    spokojnie mieszkać w tym mieszkaniu do końca swoich dni. Niech sobie
    mieszka, ja nie bronię. Oczywiście zostały dokonane wszelkie potrzebne wpisy
    w księgach wieczystych, opłacone należne podatki, uregulowane zostały
    zobowiązania w U.S.
    Z przyczyn różnych chciałabym wycofać się z tej umowy.
    Jak tego dokonać,kto ewentualnie ponosi wszelkie koszty? Czy można odzyskać
    pieniądze za wpis do księgi, opłaty notarialne oraz z U.S.?
    Pytałam w Sądzie Rodzinnym, niestety tam nie uzyskałam odpowiedzi.
    Usłyszałam, że o rozwiązanie takiej umowy musi wystąpić darczyńca, nigdy
    obdarowany. Ewentualnie mogę sobie wynająć prawnika. No, ale to kosztuje.
    Poradzi ktoś?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek