  • 201. Data: 2021-10-08 13:22:07
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 11:07, Olin pisze:
    > Wtedy zresztą też uważasz, że niczego nie łamali, bo nie było odpowiednio
    > wielkich słupów i czegoś co nazywasz pasem ziemi niczyjej, więc granicy
    > zasadniczo nie ma.

    I nadal tak uważam zresztą.

    --
    Robert Tomasik

  • 202. Data: 2021-10-08 13:26:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 11:10, Olin pisze:

    > Prawdziwa cnota krytyk się nie boi. Wystarczy wpuścić inne osoby, w
    > tym dziennikarzy, żeby uniknąć oszczerstw, że SG łamie prawo, nie
    > wspominając o chrześcijańskim obowiązku miłości bliźniego.

    Dziennikarze prawdy nie napiszą. Z zasady piszą to, co jest im wygodne.
    Dodatkowo w obiektywach kamer ludzie zaczynają pajacować. A to kicają z
    reklamówkami pełny wiktuałów. A to wnioski o uznanie za uchodźcę piszą
    na transparentach. Moim zdaniem tym lepiej bedzie, jak szybciej ci
    ludzie przestaną się przez granicę przepychać. Głownie dla tych ludzi
    zresztą. idzie zima. Nie wiadomo ilu ich tam bytuje w tych lasach.

    Jak się rozniesie, ze "Bóg wie", co ci pogranicznicy z tymi biednymi
    istotami robią, to może więcej się wycofa.

    --
    Robert Tomasik

  • 203. Data: 2021-10-08 13:27:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 10:14, Kviat pisze:

    > Skoro jest tam tak Bezpiecznie, to dlaczego zamiast do tej Bezpiecznej
    > Białorusi służby odstawiają uchodźców do lasu?

    Pewnie Cie to zaskoczy, ale na Białoruskiej granicy rośnie las.

    --
    Robert Tomasik

  • 204. Data: 2021-10-08 13:31:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 11:22, Olin pisze:

    > Przebiegle pominąłeś milczeniem drugą linkę, pod która są przykłady zbrodni
    > Wehrmahtu, a to był dopiero początek wojny.
    >
    > https://ciekawostkihistoryczne.pl/2011/08/31/najwiek
    sze-zbrodnie-niemieckie-podczas-kampanii-wrzesniowej
    /

    Ale co tu komentować? Mam cały czas wszystko, co napisałeś zostawiać?
    Przecież tego się nie da czytać później. Dostrzegasz różnicę pomiędzy
    zabiciem kilku domniemanych bojowników, a wymordowaniem całego narodu?
    Niemieccy żołnierze też byli ludźmi. Na wojnie ludźmi rządzi strach. Ten
    nie zawsze mądrze podpowiada.

    --
    Robert Tomasik

  • 205. Data: 2021-10-08 13:33:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 11:29, Olin pisze:

    > Czyli te zdjęcia zwłok na ulicach getta to wszystko fałszywki oko.press.
    > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
    /5/50/Zw%C5%82oki_dzieci_getto_warszawskie_05.jpg/80
    0px-Zw%C5%82oki_dzieci_getto_warszawskie_05.jpg
    > https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/NZik9kpTURBXy8z
    MDM4OWU4MTllYzFkY2U5Y2I0N2Q4ODZjMDRiMDAwZS5qcGeSlQMA
    Gs0FCM0C1ZMFzQNIzQH6gqEwBaExAQ

    Z czego taki wniosek wyciągasz? Ja ne piszę, ze oni zawsze bzdury piszą.
    Piszę, ze po prostu mam podstawy, by tym ich rewelacjom nie wierzyć.
    Zwłąszcza, jak nie można tego potwierdzić z innych wiarygodnych źródeł.

    --
    Robert Tomasik

  • 206. Data: 2021-10-08 13:38:29
    Temat: Re: Ucieczka z Łukaszkostanu (nie Białorusinów)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Pewnie Cie to zaskoczy, ale na Białoruskiej granicy rośnie las.

    IMHO Odstawianie bezpośrednio do granicy może mieć sens prawny przy
    *płytkim" "przypadkowym" wtargnięciu na terytorium RP. Przy głębszym
    wtargnięciu IMHO odstawienie powinno być przez punkt graniczny,

    Jak rozumiem prawnie Straż Graniczna interpretując sytuacje na korzyść
    przekraczających granice uznaje że przekroczenie było "przypadkowe"
    i nie wytacza dział prawa karnego, nie "robi afery" ;-)

    --
    A. Filip

  • 207. Data: 2021-10-08 14:11:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 13:20:58 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, bo te przypadki o których wiem na pewno powiązane są z tym, czym
    > sie zajmuję zawodowo, a nigdy nie piszę o czymkolwiek, co w jakikolwiek
    > - nawet luźny - sposób ma powiązanie z tym, co robię. Nie pisze, bo są
    > odpowiednie przepisy zabraniające mi tego, albo wymagające uzyskania zgody.

    Ale jakie przepisy zabraniają podawania linków do kłamliwych artykułów?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 208. Data: 2021-10-08 14:15:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 13:26:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziennikarze prawdy nie napiszą. Z zasady piszą to, co jest im wygodne.

    Zacznij czytać poważną prasę to nie będziesz miał problemów z jej
    wiarygodnością.
    Dziennikarze są nawet na wojnach, a nad naszą granica nie mogą, co tylko
    wzmaga spekulacje o działaniach umundurowanych grup przestępczych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 209. Data: 2021-10-08 14:18:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 13:31:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niemieccy żołnierze też byli ludźmi. Na wojnie ludźmi rządzi strach. Ten
    > nie zawsze mądrze podpowiada.

    Czyli to jakieś podobne mechanizmy psychologiczne, jak w przypadku
    pałujących kulsonów, tylko inna skala.
    Na pacyfikacje wsi i masowe rozstrzeliwania musimy jeszcze poczekać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 210. Data: 2021-10-08 14:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 08.10.2021 o 07:31, J.F pisze:

    >To mój domysł, a nie jakaś "tajemna" wiedza. Równie dobrze po prostu
    >wcześniej nikt tak nie "odjechał", żeby wymyślić masowe mordowanie
    >ludzi. Bo to do wymyślenia też proste nie było i trzeba było chyba
    >czegoś się naćpać. Z tym, ze słyszałem, że narkotyki u Niemców były
    >akurat dość powszechne.

    A nie bylo to naćpanie narodowym socjalizmem?
    Rasa panów, Zydzi to samo zło itp?

    Jak podaja rozne źrodla - decyzja prawdopodobnie była podjeta jesienią
    1941.
    Konferencja w Wannsee to tylko sprawy organizacyjne omawiała.

    Jak pisza - nikt tam na konferencji nie protestowal - wszyscy
    rozumieli role zadania i chcieli je jak najlepiej wypelnic.

    No a jesienia 1941 Niemcy odbili stare polskie tereny, gdzie Zydow
    mieszkalo duuzo.
    I gdzies tam od poczatku kampanii zaczeli ich mordowac na tylach
    frontu.

    >U nas były dwa Getta i jak się tak zastanowię, to biorąc pod uwagę
    >długość granicy nie wiem, czy nie trzeba by było więcej żołnierzy,
    >niż
    >tych osadzonych. Po z tym trzeba żołnierzy zmieniać.

    Mozna ich przesiedlic do Warszawy - bedzie lepszy stosunek obwodu do
    pojemnosci.

    No i jakos wczesniej niewielu zolnierzy pilnowalo, ale tez wtedy Zydzi
    nie mieli wielkiej presji uciekac - i wystarczyla grozba zastrzelenia.

    >Dlatego też moim zdaniem to było obliczone na "teraz", a nie
    >"później".
    >Później było wiadomo, że się wyda. Nie da się ukryć zamordowania
    >milionów ludzi.

    Byl taki film, political-fiction, gdzie wojna z ZSRR trwala dlugie
    lata,
    i sie dalo ukryc. No ale to tylko film.

    Tym niemniej - od poczatku ukrywano, i na moj gust nie tylko dlatego,
    ze sie Zydzi beda buntowac.

    Choc jak sie chce wywiezc ich z krajow o "lekkiej okupacji", to jednak
    trzeba ukrywac.

    >Mnie się wydaje, że spora część ludi po prostu nie wierzyła, ze można
    >taki numer zrobić.

    Bardzo mozliwe ... ale czy wiec wierzyli niezalezni dziennikarze ?

    Nie wiem komu to polski rzad podeslal, ale taki raport to sie chyba
    najpierw sojuszniczym rządom przekazuje w dyskrecji.

    No ale Sikorski w maju 43 przez BBC to nadawal.

    J.