    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Date: Fri, 8 Oct 2021 14:27:10 +0200

    dyskusyjnych:61602865$0$507$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 08.10.2021 o 07:31, J.F pisze:

    >To mój domysł, a nie jakaś "tajemna" wiedza. Równie dobrze po prostu
    >wcześniej nikt tak nie "odjechał", żeby wymyślić masowe mordowanie
    >ludzi. Bo to do wymyślenia też proste nie było i trzeba było chyba
    >czegoś się naćpać. Z tym, ze słyszałem, że narkotyki u Niemców były
    >akurat dość powszechne.

    A nie bylo to naćpanie narodowym socjalizmem?
    Rasa panów, Zydzi to samo zło itp?

    Jak podaja rozne źrodla - decyzja prawdopodobnie była podjeta jesienią
    1941.
    Konferencja w Wannsee to tylko sprawy organizacyjne omawiała.

    Jak pisza - nikt tam na konferencji nie protestowal - wszyscy
    rozumieli role zadania i chcieli je jak najlepiej wypelnic.

    No a jesienia 1941 Niemcy odbili stare polskie tereny, gdzie Zydow
    mieszkalo duuzo.
    I gdzies tam od poczatku kampanii zaczeli ich mordowac na tylach
    frontu.

    >U nas były dwa Getta i jak się tak zastanowię, to biorąc pod uwagę
    >długość granicy nie wiem, czy nie trzeba by było więcej żołnierzy,
    >niż
    >tych osadzonych. Po z tym trzeba żołnierzy zmieniać.

    Mozna ich przesiedlic do Warszawy - bedzie lepszy stosunek obwodu do
    pojemnosci.

    No i jakos wczesniej niewielu zolnierzy pilnowalo, ale tez wtedy Zydzi
    nie mieli wielkiej presji uciekac - i wystarczyla grozba zastrzelenia.

    >Dlatego też moim zdaniem to było obliczone na "teraz", a nie
    >"później".
    >Później było wiadomo, że się wyda. Nie da się ukryć zamordowania
    >milionów ludzi.

    Byl taki film, political-fiction, gdzie wojna z ZSRR trwala dlugie
    lata,
    i sie dalo ukryc. No ale to tylko film.

    Tym niemniej - od poczatku ukrywano, i na moj gust nie tylko dlatego,
    ze sie Zydzi beda buntowac.

    Choc jak sie chce wywiezc ich z krajow o "lekkiej okupacji", to jednak
    trzeba ukrywac.

    >Mnie się wydaje, że spora część ludi po prostu nie wierzyła, ze można
    >taki numer zrobić.

    Bardzo mozliwe ... ale czy wiec wierzyli niezalezni dziennikarze ?

    Nie wiem komu to polski rzad podeslal, ale taki raport to sie chyba
    najpierw sojuszniczym rządom przekazuje w dyskrecji.

    No ale Sikorski w maju 43 przez BBC to nadawal.

    J.