  • 211. Data: 2021-10-08 14:42:12
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 13:15:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > po prostu
    > wcześniej nikt tak nie "odjechał", żeby wymyślić masowe mordowanie
    > ludzi. Bo to do wymyślenia też proste nie było i trzeba było chyba
    > czegoś się naćpać.

    Jak nie odjechał, kiedy odjechał.

    Turcy w latach 1915-1917 zabili 1-1.5 mln Ormian, a Leopold II Koburg ma na
    sumieniu co najmniej 10 mln ofiar w Kongo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 212. Data: 2021-10-08 15:31:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 14:27, J.F. pisze:
    > A nie bylo to naćpanie narodowym socjalizmem? Rasa panów, Zydzi to
    > samo zło itp?

    Ale na to chorowali od 1933 roku, a przecież nie mordowali masowo ludzi.

    > Jak podaja rozne źrodla - decyzja prawdopodobnie była podjeta
    > jesienią 1941. Konferencja w Wannsee to tylko sprawy organizacyjne
    > omawiała. Jak pisza - nikt tam na konferencji nie protestowal -
    > wszyscy rozumieli role zadania i chcieli je jak najlepiej wypelnic.

    Tyle, że tych wszystkich, to było kilku. I przez większość czasu jeden
    przemawiał, a reszta milczała.

    > No a jesienia 1941 Niemcy odbili stare polskie tereny, gdzie Zydow
    > mieszkalo duuzo. I gdzies tam od poczatku kampanii zaczeli ich
    > mordowac na tylach frontu.

    Mordowanie na tyłach frontu miało raczej charakter porządkowy. Bo nie
    chcieli zrobić czegoś, to sie Niemcom umyśliło. Albo jakiś debil tym
    dowodził i czuł się bezkarny. To nie ta skala, co przerzucić zawartość
    pociągu do komory i zagazować.

    > Mozna ich przesiedlic do Warszawy - bedzie lepszy stosunek obwodu do
    > pojemnosci.

    U nas tak zrobiono. Przywieziono z okolicznych miejscowości. Bo w każdej
    wiosce kilku mieszkało i Niemcy nie bardzo to ogarniali. Zresztą po tych
    lasach i górach, to niektórzy przemieszkali do 1945 roku i przyjścia
    Rosjan.

    > No i jakos wczesniej niewielu zolnierzy pilnowalo, ale tez wtedy
    > Zydzi nie mieli wielkiej presji uciekac - i wystarczyla grozba
    > zastrzelenia.

    To nawet nie była groźba zastrzelenia. W gettach mogli sobie sami żyć
    wśród swoich. Tam niemcy nawet nie wchodzili, bo się poniekąd brzydzili.
    Wielu Żydów podobno było nawet z tego zadowolonych. Oczywiście przez
    pierwsze dwa lata wojny. Wywózki zaczęły się w 1942 roku.

    > Bardzo mozliwe ... ale czy wiec wierzyli niezalezni dziennikarze ?
    > Nie wiem komu to polski rzad podeslal, ale taki raport to sie chyba
    > najpierw sojuszniczym rządom przekazuje w dyskrecji.
    > No ale Sikorski w maju 43 przez BBC to nadawal.

    W 1943 roku, to już niewiele do ratowania było.

    --
    Robert Tomasik

  • 213. Data: 2021-10-08 15:32:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 14:11, Olin pisze:
    > Ale jakie przepisy zabraniają podawania linków do kłamliwych artykułów?

    Żadne. ja nawet nie twierdzę, ze to kłamliwy materiał. Po prostu nie mam
    do tego źródła zaufania i tyle.

    --
    Robert Tomasik

  • 214. Data: 2021-10-08 15:33:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 14:15, Olin pisze:
    > Zacznij czytać poważną prasę to nie będziesz miał problemów z jej
    > wiarygodnością.
    > Dziennikarze są nawet na wojnach, a nad naszą granica nie mogą, co tylko
    > wzmaga spekulacje o działaniach umundurowanych grup przestępczych.

    Wolę pogadać z kimś, kto nie jest dziennikarzem i tam był.

    --
    Robert Tomasik

  • 215. Data: 2021-10-08 15:34:05
    Temat: Re: Ucieczka z Łukaszkostanu (nie Białorusinów)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 13:38, A. Filip pisze:
    > Jak rozumiem prawnie Straż Graniczna interpretując sytuacje na korzyść
    > przekraczających granice uznaje że przekroczenie było "przypadkowe"
    > i nie wytacza dział prawa karnego, nie "robi afery" ;-)

    Na legalnym przejściu Białorusini mogą kombinować, odmawiać. A w lesie?

    --
    Robert Tomasik

  • 216. Data: 2021-10-08 15:35:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.10.2021 o 14:42, Olin pisze:
    > Jak nie odjechał, kiedy odjechał.

    Pisałem o Niemcach.

    > Turcy w latach 1915-1917 zabili 1-1.5 mln Ormian, a Leopold II Koburg ma na
    > sumieniu co najmniej 10 mln ofiar w Kongo.

    Tylko kto o tym słyszał?

    --
    Robert Tomasik

  • 217. Data: 2021-10-08 15:49:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Żadne. ja nawet nie twierdzę, ze to kłamliwy materiał. Po prostu nie
    >mam
    >do tego źródła zaufania i tyle.

    A do kogo masz?
    Rzeczniki SG, rzecznika KGP, ministra SW, TVP ?

    J.

  • 218. Data: 2021-10-08 15:50:04
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > Wielu Żydów podobno było nawet z tego zadowolonych. Oczywiście przez
    > pierwsze dwa lata wojny. Wywózki zaczęły się w 1942 roku.

    Tak jak obecnie wielu wyznawców pisowskich marzy o tym, żeby zamknąć się
    w getcie z resztą normalnych ludzi jak już nas z UE wypierdzielą.

    Niewątpliwie wśród każdego społeczeństwa można znaleźć element
    patologiczny, ale to nie znaczy, że cała normalna reszta cieszyła się,
    że może sobie żyć zamknięta wśród "swoich".
    Jestem pewien, że potrafisz podać przykłady tych zadowolonych
    zamkniętych w getcie, bo skądś ci się musiało urodzić w głowie to
    "podobno".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 219. Data: 2021-10-08 15:54:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 15:49:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > A do kogo masz?
    > Rzeczniki SG, rzecznika KGP, ministra SW, TVP ?

    Przy okazji zabójstwa Adamowicza powoływał się na Telekspress, co sugeruje,
    że im akurat ufa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 220. Data: 2021-10-08 15:56:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 15:33:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wolę pogadać z kimś, kto nie jest dziennikarzem i tam był.

    Masz do tego niezbywalne prawo, tyle że raczej niewielu je podziela i
    wolałoby się dowiedzieć o świecie czegoś więcej niż podaje pani rzeczniczka
    strażników dzielnie walczących z dziećmi.