  • Data: 2009-10-19 20:44:46
    Temat: Uchylenie się od odpowiedzi
    Od: "Dark26" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Zeznawałem jako świadek w szerszej sprawie w KWP.

    Zostałem pouczony o możliwości odmowy udzielenia odpowiedzi na dowolne pytanie,
    z możliwością powołania się na zapis art. 183 k.p.k.

    Co by się stało, w momencie kiedy chciałbym ominąć "niewygodne" dla mnie pytanie
    i poprosić o jego uchylenie? Czy nie jest to samoistne wpędzanie się w tarapaty?
    Dla mnie, laika, jest to wystarczający znak, że świadek nie jest szczery i
    wówczas trzeba zmienić status na podejrzanego. Czy moje obawy są uzasadnione?
    Czy faktycznie lepiej bać się konsekwencji i nieoczekiwanego zwrotu, czy można
    "bezkarnie" powołać się na art. 183 k.p.k?

    Jak odbierane jest przez funkcjonariuszy Policji?