  • Data: 2009-10-19 21:48:43
    Temat: Re: Uchylenie się od odpowiedzi
    Od: "Dark26" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Dark26" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Od oceny materiału dowodowego jest sąd, a nie policjant. Policjant
    > zaprotokołuje, ze świadek na takie to a takie pytanie odmówił odpowiedzi
    > powołując się na art. 183 kpk i z grubsza rzecz biorąc to całe konsekwencje
    > prawne skorzystania ze swojego prawa. Inna sprawa, że czasem z tych odmów
    > coś można wywnioskować, a czasem nie. Bo jak świadek odmówi odpowiedzi na
    > pytanie, kto jechał należącym do niego samochodem, no to w sumie trudno z
    > takiej odmowy wydedukować, czy jechał sam, czy ktoś z jego rodziny. A może
> [...]

    Właśnie w tym sęk.
    Czy nie lepszym w podanym rozwiązaniu jest stwierdzenie "nie pamiętam"?

    A czy na postawione pytanie - czy to pan, prowadził auto - powołanie się na w/w
    paragraf nie jest oczywistym przyznaniem się do faktu?
    Jeżeli jako świadek otrzymuję pytania pokroju - czy to pan; czy za pana zgodą;
    czy miał pan wiedzę na temat... itp. uchylając się zgodnie z przysługującym mi
    prawem, nie przysporzę sobie więcej problemu?

    Owszem, to ja, ale... działałem na polecenie przełożonego, nie mając świadomości
    że... (przyjdzie mi się z tego spowiadać).
    Owszem, wydałem zgodę ale... kierowałem się informacjami jakie uzyskałem w
    wyniku otrzymania dokumentu X.
    Miałem wiedzę na temat... nie sądziłem jednak, że sprawa dotyczy czynu karalnego.

    Co jest w takiej sytuacji lepszym rozwiązaniem?
    Co daje mi art. 183? Z mojego punktu widzenia, wyłącznie grę na czas,
    oczekiwanie na kolejne wezwanie. Proszę, jeżeli tak jest to wyprowadźcie mnie z
    błędnego myślenia.