  • Data: 2006-05-22 15:31:52
    Temat: Ubezpieczenie OC samochodu- scigaja za długi
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam! Ostatnio przyszło do mnie pismo z firmy windykacyjnej że zalegam ze
    składka OC samochodu który kupiłem 2 lata temu, a sprzedałem rok temu. Po
    kupnie samochodu odesłałem poprzedniemu właścicielowi polisę OC i moj
    wniosek o rezygnacje z polisy zeby wycoał kase.....
    Minął rok i upomniała sie firma windykacyjna ze zalegam ze składką.
    Napisałem jej, zeby sie odczepili bo niczego nie podpisywałem i pomogło.
    Minął kolejny rok (czyli 2 lata od kupna samochodu), znów upomniała sie
    firma windykacyjna tym razem juz nie uznali tamtych wyjasnien.
    I teraz moje pytanie
    Po 1 czy ubezpieczyciel ma prawo żądac ode mnie zapłaty składki skoro
    wysłałem poprzedniemu właścicielowi polisę i rezygnacje?
    po 2 Czy jesli gdzies zaginęła moja rezygnacja (niestety nie mam
    potwierdzenia nadania jej- było to 2 lata temu) to czy ubezpieczyciel może
    żądać kasy, skoro nie przysłał mi zadnej nowej kalkulacji składki a w/g art.
    31 pkt 2 ust. z dnia z dnia 22 maja 2003 r o ubezpieczeniach obowiązkowych,
    Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli
    Komunikacyjnych musi to zrobić? Nie przysłał też zawiadomienia ze musze im
    cos zapłacic, tylko upomina sie odrazu przez firme windykacyjna?
    Będe wdzięczny za każdą pomoc
    Michał Matuszewski