  • 171. Data: 2021-10-12 19:34:01
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2021 17:42:58 +0200, Kviat wrote:

    > "a) dokladnie to samo co powyzej"
    > Ty to napisałeś.

    Bo podejscie do sprawy takie samo. Zalatwic sprawe po cichu.

    > Podasz udokumentowany przykład?

    Nie znajdziesz sobie sam?

    > Bo wiesz... te kościelne są udokumentowane.

    Ale biskup latwo powie, ze on nie wie, czy oskarzenia sa prawdziwe,
    czy nieprawdziwe, wiec rozwiazuje problem tak jak uwaza ze najlepiej -
    przenosi ksiedza na inna placowke.
    Jak prawdziwe, to odsunal go od ofiar, jak nieprawdziwe, to ksiadz
    zacznie z czysta karta.

    Tylko ten cholerny internet, parafianie zaraz sprawdza, co to za
    ksiadz :-)

    > Tak, wiem, zaraz mi napiszesz, że takie przypadki w szkołach mogły
    > zwyczajnie nie wyjść na jaw...

    Jakby zostaly tak zalatwione, to by oczywiscie nie wyszly.

    > Ale skoro nie wyszły, to nie masz żadnych podstaw, aby twierdzić, że
    > takie przypadki w szkołach miały miejsce i że "dokładnie to samo co
    > powyżej".
    > A jak znajdziesz taki przypadek, to nie zapomnij podać jakie
    > konsekwencje dyrektor poniósł i czy dokładnie takie jak biskup, albo
    > ksiądz, który nie zgłosił.

    Widzisz - od pewnego czasu jest obowiazek zglaszania.
    A wczesniej dyrektor mogl mowic to samo - "ja nie wiedzialem, czy to
    prawda, czy pomowienia, jak prawda, to rodzice sami powinni sie
    zglosic na policje, a jesli nie zglosili, to widac przestepstwa nie
    bylo. A nauczyciel juz u mnie nie pracuje".

    > Co by ta prokuratura zrobiła, czy czego nie zrobiła, to już nie sprawa
    > tego dyrektora.

    I o to wlasnie chodzi - on nic nie musi :-)

    > Zasranym obowiązkiem dyrektora jest to zgłosić, a nie
    > robić dochodzenie, czy warto zgłosić, czy nie warto. Dyrektor musiał by
    > być debilem, żeby stwierdzić "eee tam... nie zgłoszę... przecież
    > prokuratura i tak z tym nic nie zrobi". Chuj go powinno obchodzić, czy
    > coś zrobi, czy nie.

    No i od pewnego czasu nie zglaszajac ryzykuje.

    A wczesniej ... jaka byla forma zgloszenia?

    Bo w rozmowie osobistej, to zawsze moze powiedziec "jesli pan/i jest
    pewny tego, co dziecko mowi, to prosze isc prosto na policje".

    > I taki sam zasrany obowiązek mieli i mają wszyscy sukienkowi niezależnie
    > od koloru noszonej sukienki. Nikt obecnie nie miałby pretensji do
    > żadnego biskupa, gdyby to zgłaszali, a nie tuszowali.

    No wlasnie nie mieli.

    > A chuj go wie. Może jest mało rozgarnięty i głosuje na pis albo
    > konfederację.
    > Niezależnie od tego dlaczego z tym przyszedł do dyrektora zamiast do
    > prokuratora, to ten dyrektor powinien być bardziej ogarnięty i wiedzieć
    > co z tym dalej zrobić. Tym bardziej, że w takim przypadku zgłaszający
    > nawet nie jest anonimowy (skoro już się uczepiłeś, że musi być znany).

    No i przynajmniej moze skierowac konkretna osobe,
    tudziez naraza sie na zarzut zaniechania.
    Wiec teraz pewnie powiadomi.

    a dawniej bylo tak
    https://poranny.pl/nie-chcemy-gejografa/ar/5031010

    i zauwaz:
    "Jeśli dysponowała dokumentami, które wskazywały, że jego zachowanie
    trzeba skontrolować, powinna zawiadomić o tym komisję dyscyplinarną
    przy wojewodzie podlaskim i organy ścigania."

    W takiej kolejnosci.

    czy
    https://gs24.pl/romans-ze-szkolnej-lawy/ar/5097756

    no ale tu nie ma sprawy - 17 lat, i jaka msciwa :-)

    P.S. nowsze czasy
    https://www.wprost.pl/zycie/10422312/5-lat-wiezienia
    -za-molestowanie-26-uczennic-prokuratura-chce-zaostr
    zenia-kary.html

    26 uczennic ... i nikt nic nie zauwazyl.

    A tu inny przyklad z googla
    https://www.miastopociech.pl/aktualnosci/pisal-do-uc
    zennicy-ze-zasluguje-na-klapsa-gdybym-mogl-to-bym-te
    -slowa-polknal-rozmowa

    J.

  • 172. Data: 2021-10-12 19:39:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2021 19:33:28 +0200, Kviat wrote:

    > I sprawdziłeś, czy tylko tak mówisz?

    Po francusku umiem tylko pytajniki pisac.

    > Bo wcześniej pisali bzdury o parówkach?
    > Czy tak zwyczajnie, jak przeciętny foliarz?

    Jak pismaki cos pisza, to zawsze nie dowierzam.
    A takie statystyczne ustalanie ... bardzo zawodna metoda.

    J.

  • 173. Data: 2021-10-12 19:42:09
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale tu nie ma parowek, tylko wyniki jakis naukowych symulacji :-)

    Ale wcześniej były.

    Do Tomasika jakoś nie masz pretensji, że wierzy tylko w Teleexpress, bo
    wcześniej oko.press go zawiodło.
    Może uda ci się namówić go do przeczytania czegoś na oko.press?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 174. Data: 2021-10-12 20:04:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Oct 2021 19:42:09 +0200, Kviat wrote:

    > Ale wcześniej były.
    >
    > Do Tomasika jakoś nie masz pretensji, że wierzy tylko w Teleexpress, bo
    > wcześniej oko.press go zawiodło.
    > Może uda ci się namówić go do przeczytania czegoś na oko.press?

    Chcialem mu podrzucic jakis film z policjantami i babcia Kasia,
    ale tak na szybko to nie znalazlem dobitnego.

    J.

  • 175. Data: 2021-10-13 01:30:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na pismie ... a dalej powie "ja nic nie widzialem, nic nie slyszalem,
    > kazali przekazywac organom, to przekazuje" ...

    Mówisz, że przełożeni kościelni powiadamiają tak chętnie prokuraturę?
    Owszem, ostatnio (ostanie lata), zdaje się zdarzyło. Incydentalnie.
    Jakoś nie wydaje mi się, aby to była standardowa praktyka. A szkoda, bo
    pewnie nie byłoby obecnego bagna, a w każdym razie kk ucierpiałby na tym
    mniej jako instytucja.

    --
    Marcin

  • 176. Data: 2021-10-13 01:39:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co - tak biskup kogos potraktowal?

    Ofiary do władz kościelnych to bywało, że się nie mogły nawet dobić. Ale
    faktycznie, pewnie tak nie powiedział. No to może ten dyrektor szkoły,
    czy jakiś kurator wojewódzki powinień sprawę skwitować prostym "Ono
    lgnie, ono szuka. I zagubi się samo i jeszcze tego drugiego człowieka
    wciąga", a nie tam bezbożnie nauczyciela po jakiś prokuraturach ciągać.

    --
    Marcin

  • 177. Data: 2021-10-13 01:42:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem, kto to analizował. Ja sądzę, że po prostu potrzebne były
    > określone wyniki. Prawda nie ma tu większego znaczenia.

    Swoją drogą, jaka jest według Ciebie skala zjawiska okołokościelnej
    pedofilii? Większa (jak bardzo?) niż w innych grupach zawodowych mających
    styczność z dziećmi/młodzieżą, czy zbliżona?

    --
    Marcin

  • 178. Data: 2021-10-13 01:55:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale nie wiesz jak oni to robili, nie wiesz jakie mieli zadanie, tzn
    > za co mieli placone, nie wiesz co potrafia, nie czytales raportu,
    > czyli nic nie wiesz.
    > Za to masz glebokie przekonanie, ze to wysokiej klasy fachowcy, ktorzy
    > na pewno wszystko uwzglednili.
    >
    > Wysokiej klasy fachowcy zasiadaja np w komisji Macierewicza :-P

    Na Maciarewiczu dawno nie ma już suchej nitki, m.in. dlatego, że każdy
    raport, który został upubliczniony podlega ocenie niezaleznych
    od twórców raportu autorytetów.

    Jeśli wątpisz w rzetelność omawianego raportu, błędną metodologię badań
    i takie tam, najprościej będzie jak znadziesz stosowne artykuły/uwagi do
    tego raportu. Powinny być przy dokumencie o takim zasięgu i takiej
    potencjalnej kontrowersji.

    --
    Marcin

  • 179. Data: 2021-10-13 06:53:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Swoją drogą, jaka jest według Ciebie skala zjawiska okołokościelnej
    > pedofilii? Większa (jak bardzo?) niż w innych grupach zawodowych mających
    > styczność z dziećmi/młodzieżą, czy zbliżona?

    Nie mam zielonego pojęcia. Na chwilę obecną problem dotyczy mężczyzn, a
    tych poza kościołem w zawodach powiązanych z opieką nad dziećmi jest
    niewielu.

    --
    Robert Tomasik

  • 180. Data: 2021-10-13 11:43:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 12 Oct 2021 16:15:13 +0200, J.F napisał(a):

    > Wiec jakiego spisku trzeba, zeby Ci ukrasc godzine, czy dwie ?
    > Nieduzego :-)

    Ale przy 10 dniach spisek musiał być już globalny (zmiana kalendarza na
    gregoriański) i wywołał protesty:

    "Jak można się było tego spodziewać, ludziom którym zabrano 10 dni,
    papieska reforma nie mogła się podobać. W Europie wybuchły zamieszki
    przeciwko, jak mówiono, uczestnikom złodziejskiej zmowy papieża i
    matematyków. Pojawiły się wątpliwości co do ustalenia właściwych terminów
    płatności podatków, spłaty długów. Z kalendarza "zniknęły" cykliczne
    uroczystości. Przestraszeni parafianie pytali duchownych, co będzie dalej."

    https://wiadomosci.onet.pl/kiosk/zlodziejska-zmowa-g
    dzie-podzialo-sie-10-dni/mj10d

    --
    uzdrawiam