eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Tele-2
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 11. Data: 2008-09-30 12:07:35
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"
    >
    >> Takie też zastrzeżenia umieszcza Tele2, że nie wszystko od nich zależy.
    >> Tylko obecny status umowy jest taki że umowa zostałą zawarta, usługi nie
    >> są
    >> i nie wiadomo czy będą świadczone. Mam spore wątpliwości czy na łączach
    >> TP
    >> SA uda się Tele2 osiągnąć 6 Mb, skoro nie udało się to TP SA.
    >> Tak z ciekawości, gdybym cofnął pełnomocnictwo do wypowiedzenia poprzez
    >> Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa
    >> po
    >> 36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?
    >
    >
    > A ile już czekasz na rozpoczęcie usługi? Pamiętaj, że samo wypowiedzenie
    > umowy w TP trwa miesiąc kalendarzowy, więc w skrajnym przypadku może to
    > trwać ponad 2 miesiące od podpisania umowy z tele2 (kilka dni na wysłanie
    > pisma z rozwiązaniem + miesiąc + 29 dni wypowiedzenia).
    >
    Z szumnych zapowiedzi:
    [...]
    Informacje o terminach realizacji zamówienia:
    - Za tydzień (około 29-07-2008) kurier dostarczy Ci gotową umowę do podpisu.
    Jeśli podałeś nr komórkowy, będziemy na bieżąco informować Cię o statusie
    Twojego zamówienia (przez SMS).
    - Po 3 tygodniach od podpisania umowy (około12-08-2008) prześlemy Ci modem
    lub login i hasło, jeśli nie zamawiałeś modemu. Dzięki instrukcji sam z
    łatwością zainstalujesz nasz Internet. Usługa będzie dostępna zaraz po
    zakończeniu instalacji.
    - 2-3 dni później (około 15-08-2008) zmieni się Twój abonament telefoniczny.
    Od tej chwili będziesz mógł korzystać z darmowych godzin wliczonych w
    abonament.
    Przedstawione terminy są orientacyjne i mogą wydłużyć się w przypadku
    problemów z doręczeniem przesyłek.
    [...]
    zrealizowane zostało tylko dostarczenie i na nieszczęście podpisanie umowy.

    Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
    chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?

    pzdr
    olo



  • 12. Data: 2008-09-30 12:17:28
    Temat: Re: Tele-2
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"
    >>> Takie też zastrzeżenia umieszcza Tele2, że nie wszystko od nich zależy.
    >>> Tylko obecny status umowy jest taki że umowa zostałą zawarta, usługi nie
    >>> są
    >>> i nie wiadomo czy będą świadczone. Mam spore wątpliwości czy na łączach
    >>> TP
    >>> SA uda się Tele2 osiągnąć 6 Mb, skoro nie udało się to TP SA.
    >>> Tak z ciekawości, gdybym cofnął pełnomocnictwo do wypowiedzenia poprzez
    >>> Tele2 w moim imieniu umowy TP SA i nie wypowiadał umowy z Tele 2 umowa
    >>> po
    >>> 36 miesiącach powinna powędrować do kosza ?
    >>
    >> A ile już czekasz na rozpoczęcie usługi? Pamiętaj, że samo wypowiedzenie
    >> umowy w TP trwa miesiąc kalendarzowy, więc w skrajnym przypadku może to
    >> trwać ponad 2 miesiące od podpisania umowy z tele2 (kilka dni na wysłanie
    >> pisma z rozwiązaniem + miesiąc + 29 dni wypowiedzenia).
    >>
    > Z szumnych zapowiedzi:
    > [...]
    > Informacje o terminach realizacji zamówienia:
    > - Za tydzień (około 29-07-2008) kurier dostarczy Ci gotową umowę do podpisu.
    > Jeśli podałeś nr komórkowy, będziemy na bieżąco informować Cię o statusie
    > Twojego zamówienia (przez SMS).
    > - Po 3 tygodniach od podpisania umowy (około12-08-2008) prześlemy Ci modem
    > lub login i hasło, jeśli nie zamawiałeś modemu. Dzięki instrukcji sam z
    > łatwością zainstalujesz nasz Internet. Usługa będzie dostępna zaraz po
    > zakończeniu instalacji.
    > - 2-3 dni później (około 15-08-2008) zmieni się Twój abonament telefoniczny.
    > Od tej chwili będziesz mógł korzystać z darmowych godzin wliczonych w
    > abonament.

    To dziwne, od 29-07 do 15-08 nie jest nawet miesiąc wypowiedzenia.

    Zwróć uwagę, że jeśli umowę podpisałeś 29-07, to można założyć, że
    pismo rozwiązujące umowę z TP dotarło do nich na początku sierpnia. Tym
    samym okres wypowiedzenia umowy z TP upływa właśnie dziś (30 IX) -
    regulamin mówi, że umowa jest rozwiązywana z miesięcznym terminem
    wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień okresu rozliczeniowego,
    zwykle okresem rozliczeniowym (przynajmniej u mnie) jest miesiąc
    kalendarzowy.

    Pomijając zatem obietnice, z punktu prawa wszystko jest w terminie.

    > Przedstawione terminy są orientacyjne i mogą wydłużyć się w przypadku
    > problemów z doręczeniem przesyłek.
    > [...]

    > zrealizowane zostało tylko dostarczenie i na nieszczęście podpisanie umowy.
    >
    > Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
    > chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?

    Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
    >
    > pzdr
    > olo
    >
    >


    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 13. Data: 2008-09-30 12:38:38
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    >> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
    >> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
    >
    > Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
    >
    Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie możliwości
    korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy Wynajmujący stwierdzi
    że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie powinno być uznane za klienta
    winę.

    pzdr
    olo



  • 14. Data: 2008-09-30 12:43:04
    Temat: Re: Tele-2
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"
    >
    >>> Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
    >>> chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?
    >> Z pewnością nie, to by było zbyt proste :)
    >>
    > Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie możliwości
    > korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy Wynajmujący stwierdzi
    > że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie powinno być uznane za klienta
    > winę.



    Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu. Niekiedy możesz
    przenieść numer gdzieś indziej.

    Kara w umowie promocyjnej wynika z tego, że coś od operatora
    dostajesz (tańsze opłaty, tudzież drukarkę :) i w przypadku
    wcześniejszego rozwiązania umowy musisz wyrównać "straty".


    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz
    Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    egzekucji => http://www.kwm.net.pl


  • 15. Data: 2008-09-30 13:16:31
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"
    >>>
    >> Przecież wypowiedzenie umowy poprzez wynajmującego pozbawia mnie
    >> możliwości korzystania z łącza TP SA ( pomijając przypadek kiedy
    >> Wynajmujący stwierdzi że to z winy lokatora rozwiązał umowę.) i nie
    >> powinno być uznane za klienta winę.
    >
    >
    >
    > Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
    >
    Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.

    > Niekiedy możesz przenieść numer gdzieś indziej.
    >
    Można czasami faktycznie.

    > Kara w umowie promocyjnej wynika z tego, że coś od operatora dostajesz
    > (tańsze opłaty, tudzież drukarkę :) i w przypadku wcześniejszego
    > rozwiązania umowy musisz wyrównać "straty".
    >
    Na razie nie dostałem nic oprócz obietnic. Ponioszę też wyższe opłaty na
    rzecz TPSA.
    Uważam też że Tele2 i tak nie zdoła się wywiązac z określonej w umowie
    przepływności łącz - 6 Mb/s.
    [...]
    4. W przypadku braku możliwości technicznych świadczenia wyłącznie Usług
    Internetowych, bądź też braku możliwości świadczenia Usługi z prędkością
    wybraną przez Klienta, TELE2 poinformuje Klienta o tym fakcie. TELE2 może
    wówczas zaproponować Klientowi dalsze świadczenie wyłącznie Usług
    Telefonicznych według wybranego przez Klienta cennika Usług Telefonicznych,
    bądź też świadczenie Usługi ADSL z niższą prędkością (o ile będzie dostępna
    w ramach Cennika Oferty), po cenach odpowiadających tej prędkości. W
    przypadku braku uzgodnienia z Klientem dalszego świadczenia Usług w
    zmienionym zakresie w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta przez
    TELE2 o braku możliwości technicznych świadczenia zamówionej Usługi ADSL,
    Umowa o świadczenie Usług wygasa.
    [...]

    Wygląda że oprócz "kary" w postaci zwrotu nieotrzymanych bonusów Tele2
    zastrzegło:

    [...]
    TELE2 uprawniona będzie również do obciążenia Klienta karą umowną z tytułu
    rozwiązania umowy oddania Zestawu Instalacyjnego do używania, w wysokości
    stanowiącej sumę rat pozostałych do zapłaty z powyższego tytułu do końca
    Okresu lojalnościowego.
    [...]

    Tylko zestawu nie otrzymałem i ten akapit chyba dotyczy tylko opłat za
    zestaw.
    Jeżeli tak jest to sankcje są do przyjęcia :)

    pzdr
    olo



  • 16. Data: 2008-09-30 15:32:37
    Temat: Re: Tele-2
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    olo wrote:

    >>
    >> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
    >>
    > Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.

    Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz dotrzymać
    i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.

    p. m.



  • 17. Data: 2008-09-30 16:23:24
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "mvoicem"
    >
    >>>
    >>> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
    >>>
    >> Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
    >
    > Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz
    > dotrzymać
    > i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.
    >
    Sugerujesz że najemca powinien przy zawieraniu tego typu umów pisać aneksy
    do umowy najmu ?

    pzdr
    olo



  • 18. Data: 2008-09-30 18:44:47
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>


    "olo" <o...@o...pl> wrote
    > Nie bardzo, bo to umowa w wersji z okresem lojalnościowym :(

    No to możesz zaczepić się tylko o jakiś zapis w regulamienie o rozwiązaniu w
    związku z niemożnością świadczenia usług, niewywiązywania się operatora etc.



  • 19. Data: 2008-09-30 18:49:10
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "olo" <o...@o...pl> wrote
    > Łącze jest w wynajmowanym lokalu, jeżeli wynajmujący wypowie mi umowę to
    > chyba będę mógł wypowiedzieć umowę w zwykłym w trybie ?

    IMO nie bardzo. To Ty zawarłeś zobowiązanie wobec operatora i już.
    Conajwyżej może da się to przenieść do nowego lokalu, albo będziesz mógł
    domagać się zwrotu kosztów od lokatorów, jeśli po wypowiedzeniu umowy lokalu
    z telefonu będą korzystać inne osoby. Jeśli zawierasz umową na czas
    określony, mając przy tym lokal z możliwością wypowiedzenia to przyjmujesz
    po prostu na siebie ryzyko wobec operatora utraty tego lokalu.



  • 20. Data: 2008-09-30 19:40:57
    Temat: Re: Tele-2
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    olo wrote:

    > Użytkownik "mvoicem"
    >>
    >>>>
    >>>> Ale to jest Twój problem, że tracisz prawo do lokalu.
    >>>>
    >>> Problem mój ale chyba nie moja wina, umowa mówi o winie klienta.
    >>
    >> Wg. mnie twoja wina - zobowiązujesz się do czego, czego nie możesz
    >> dotrzymać
    >> i z góry o tym wiesz/możesz przewidzieć.
    >>
    > Sugerujesz że najemca powinien przy zawieraniu tego typu umów pisać aneksy
    > do umowy najmu ?

    Można i tak, chociaż to mało praktyczne ....

    W sumie źle zasugerowałem, bo rzecz jasna zobowiązujesz się do tego że
    będziesz płacić - i tego możesz dotrzymać, nawet jak się wyprowadzisz. Więc
    mowy o winie nie ma - o ile nie rozwiążesz umowy. Jeżeli to zrobisz - jest.

    p. m.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1