  • 31. Data: 2008-10-01 10:13:34
    Temat: Re: Tele-2
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    news:gbvhgm$jrg$1@news.onet.pl...

    > To sobie tą lodówkę wyleasinguj, a na dodatek wmuruj trwale w ścianę.
    > Wtedy
    > jest pełna analogia.

    Tylko sprzeczna z ideą leasingu korzystania ze sprawnej lodówki bez tytułu
    własności do niej.

> [...]
    >
    > Twoja wyprowadzka nic nie zmienia w tym temacie - Tele2 nadal jest gotowe
    > ci
    > dostarczać tą usługę, zaś ty nadal masz możliwość za nią płacić.
    >
    > Następna analogia: powiedzmy że pożyczasz samochód na 2 miesiące. Zaraz po
    > kilku dniach tracisz możliwość prowadzenia pojazdów (np. zostaje ci
    > skradzione prawo jazdy, lub idziesz do szpitala, tracisz jakąś istotną dla
    > kierowania część ciała ....). Czy wypożyczający ma obowiązek zgodzić się
    > na
    > to żebyś mu nie zapłacił tego na co się umówiłeś?

    To ten sam przykład co z lodówką. Nadal mogę korzystać, co prawda teraz
    tylko pośrednio.

    > I dlatego ja bym się zastanawiał czy jeżeli Tele2 nie zawala jakichś
    > terminów, nie da się tej umowy rozwiązać bez skutków ubocznych. Ale najem
    > wypowiedzenie umowy przez wynajmującego nie ma tutaj nic do rzeczy.

    Właśnie Przemek proponuje wykorzystać zapis:
    [cyt]
    > 4. W przypadku wyboru przez Klienta opcji Umowy lojalnościowej, Klient
    > zobowiązuje się nie rozwiązywać Umowy w terminie 24 albo 36 miesięcy (w
    > zależności od wybranej przez Klienta opcji) od dnia Aktywacji Usługi ADSL,
    > tj. dnia wskazanego w §4 ust. 4 (bądź § 3 ust. 4) niniejszej Umowy (Okres
    > lojalnościowy), pod rygorem skutków opisanych w ust. 6 poniżej.
    > i pkt.6

    Czyli zobowiązuje sie nie rozwiązać w terminie 24 lub 36 miesiecy po
    aktywacji usługi. A przeciez usługa nie została aktywowana, więc nie ma tego
    zobowiązania i chyba może rozwiązać ??

    Pozdrawiam Przemek
    [koniec cyt.]

    pzdr
    olo

  • 32. Data: 2008-10-01 13:22:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2008, olo wrote:

    > Użytkownik "mvoicem"
    >>
    > Płacić za korzystanie z wyspecyfikowanych usług.
    > Możliwość zaś korzystania z nich

    Ten argument IMVHO należy skreślić.
    Nie ma zakazu płacenia za usługi świadczone nie dla siebie, jak sądzę :)
    Ba, za usługi świadczone "na wszelki wypadek" (mimo że nikt nie korzysta),
    "do nikąd" oraz "dla nikogo" też można płacić - wszelkie gwarancje,
    "gotowość do" i inne takie na niczym innym nie polegają.
    Zresztą opłaty wnoszone w formie abonamentu też tak działają "ogólnie",
    nikogo nie obchodzi czy zainteresowany korzysta czy nie korzysta.
    Fakt uniemożliwienia sobie samemu korzystania idzie tylko o krok dalej,
    ale na drodze na ktorej JUŻ byłeś :)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-10-01 14:22:07
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Ten argument IMVHO należy skreślić.

    Nie mam pewności ponieważ pierwsze zdanie umowy brzmi:

    Tele2 zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta następujących usług:

> [...]
    > Zresztą opłaty wnoszone w formie abonamentu też tak działają "ogólnie",
    > nikogo nie obchodzi czy zainteresowany korzysta czy nie korzysta.

    bezspornie,

    > Fakt uniemożliwienia sobie samemu korzystania idzie tylko o krok dalej,
    > ale na drodze na ktorej JUŻ byłeś :)

    Tutaj uniemożliwia Wynajmujący.

    pzdr
    olo