  • 31. Data: 2006-10-10 20:10:26
    Temat: Re: Tajemnica korespondencji.
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):
    > A jak przychodzi korespondencja do pacjenta lezacego w szpitalu,
    > to dyrektor szpitalu moze se poczytac taka korspondencje?

    oki, ale mowimy o firmie, prawda?
    Zakladam, ze dyro firmy założył ;-)) ze jego pracownicy w czasie pracy
    zajmują sie tylko pracą (o naiwności? ) i listy zaadresowane "Jan Kowalski
    Firma Luksusowa" będzie dotyczył działań pana Jana jako speca_od_spraw
    niewątpliwie_ważnych_i_koniecznie_niezbędnych, a nie wyznań jego
    kochanki/kochanka, paszkwili od sąsiadów itepe.
    Wydaje mi się więc, że założenie owego naiwnego dyra było jak najbardziej
    nie_złośliwe - wot i jakiś naiwny pracoholik myśli, że w ten sposób ułatwi
    przepływ informacji w obrębie firmy.

    Jeśli nawet prawnie się mylę (tzn. można podawać adres firmy wszem i wobec
    do korespondencji wszelakiej) to powiem Ci, ze gdybym miala pyskatego
    leniwego pracownika(leniwy bo na pocztę nie łazi i leniwy, bo w pracy czyta
    koresp. prywatną lub zmusza do działań nie związanych z działalnością firmy
    moich pracowników), który pyskuje mi o otwieranie korespondencji, która z
    powodzeniem mogłaby być dostarczana na adres prywatny (jego, jego kochanki
    albo matki), to doprowadziłabym do jego zwolnienia pod byle pretekstem, tzn
    postarałabym się o te preteksty, by kłótliwe stworzenie nie miało szans w
    sądzie pracy.

    Pradca to nie tylko przepisy. Tak, jak nie tylko CV, ale i
    wrażenie/obycie/emocje/zdolności interpersonalne decydują o czyimś
    zatrudnieniu, to samo decyduje o awansie danej osoby, ale też i o pożegnaniu
    jej.

    hania

  • 32. Data: 2006-10-11 02:06:47
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> wrote in message
    ..

    > Listy przychodzace do mnie przychodza do mnie nie do firmy. Jesli
    > pracodawcy to sie nie podoba, to moze mnie o tym poinformowac.

    Może.
    Może równie dobrze odesłać do nadawcy z dopiskiem adresat nieznany.
    Koperta zaadresowana na firmę jest korespondencją służbową.
    Adnotacja z nazwiskiem jest tylko uścileniem do kogo należy ją skierować.

  • 33. Data: 2006-10-11 07:31:25
    Od: "Andrzej" <x...@w...pl>

> [...]
    > Koperta zaadresowana na firmę jest korespondencją służbową.
    > Adnotacja z nazwiskiem jest tylko uścileniem do kogo należy ją skierować.

    ble bla ble
    do mnie przychodzi na firme z moim adresem domowym i wara i biada
    jak ktos otworzy!

  • 34. Data: 2006-10-11 10:39:57
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Andrzej napisał(a):

    > ble bla ble
    > do mnie przychodzi na firme z moim adresem domowym i wara i biada
    > jak ktos otworzy!

    Bo to zależy też od układów w pracy.

    --
    Kaja

  • 35. Data: 2006-10-11 13:32:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Andrzej" <x...@w...pl> wrote in message

    > do mnie przychodzi na firme z moim adresem domowym i wara i biada
    > jak ktos otworzy!
    nikt prywatnej korespondenji nieadresowanej na firme zapewne nie otworzy.
    Co najwyżej jak będzie złośliwy to odeśle spowrotem.

  • 36. Data: 2006-10-11 13:46:54
    Od: m...@g...com

    WOJSAL wrote:

    > A jak przychodzi korespondencja do pacjenta lezacego w szpitalu,
    > to dyrektor szpitalu moze se poczytac taka korspondencje?
    >
    > Poza tym o tym czy jest to korespondencja prywatna nie decyduje
    > kolejnosc parametrow adresu, lecz po prostu kto jest adresatem.
    > Tak wiec korespondencja adresowana "Szpital, Jan Kowalski" jest
    > tak samo prywatna korespondencja Jana Kowalskiegoa jak korspondencja
    > adresowana jako "Jan Kowalski, Szpital". W obu pzrypadkach
    > szpital/firma jest tylko doprecyzowaniem adresu pod ktorym
    > nalezy szukac Kowalskiego.

    Wiesz, pacjent w szpitalu nie jest związany ze szpitalem, jest tylko jego
    gościem. Więc dyrektor szpitala nie ma podstaw żeby sądzić że
    korespondencja do pacjenta będzie dotyczyć spraw szpitalnych.

    p. m.

  • 37. Data: 2006-10-11 20:58:52
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 21:06:47 -0500, witek w wiadomości
    <news:eghjjp$8db$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Koperta zaadresowana na firmę jest korespondencją służbową.

    Ta wysyłana przez organy administracji na podstawie art. 42 § 1 kpa też?

    --
    Sz.

  • 38. Data: 2006-10-11 22:13:46
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Tue, 10 Oct 2006 08:06:29 +0000 (UTC), Hania napisał(a):

> [...]
    > ul.Piękna1 Pcim, a nie Kowalski, Piękna1 Pcim, tak więc koresp. przychodzi
    Nie nie do firmy a NA ADRES firmy.
    I są firmy gdzie 80% pracowników ma adres zamieszkania zgodny z adresem
    firmy.

    > Tez odbieram koresp. w firmie, zawsze dziękuje dziewczynom za przysługę i
    > nikt nikogo sądami nie straszy.
    Truizmem jest, że kultura osobista w życiu codziennym chwalebną jest.
    Podobnie jak poszanowanie prawa tajemnicy korespondencji.

    --
    pozdro
    poreba

  • 39. Data: 2006-10-13 20:19:06
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    Jeżeli na kopercie jest podane imie i nazwisko do kogo korespondencja
    jest kierowana to nikt poza to osoba nie może do niej zaglądać. Co
    innego jeżeli ta przysłowiowa lala przyjdzie na firme, tylko na
    etykiecie będzie, ze to do kowalskiego.
    Ludzie czy wy naprawdę tak sie zeszmacacie w tej swojej pracy, że
    pracodawca moze wszystko. Pouczcie się trochę o asertywności.
    Tam przychodzi korespondencja lub przesyłka, gdzie człowiek bywa.
    Odebranie listu może trwać minutę i co tu mówic o załatwianie
    własnych spraw w pracy. Człowiek czasami spędza 16 godzin w robocie.
    To co ma brac urlop i siedzieć w domu bo serwisko nie może mu
    doręczyć chociażby tej nieszczęsnę lalido pracy? Bez przesadyzmu!

  • 40. Data: 2006-10-14 06:25:49
    Od: "tokaj1" <t...@p...onet.pl>

    nie ma co sie martwić. Bos też w wolnej chwili chętnie skorzysta z
    lali. Pamietajcie jednak aby dezynfekować tę pomoc doraźną po
    każdym uzyciu.