  • 31. Data: 2011-05-07 17:42:44
    Temat: Re: Szyld sklepu i wspolnota
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > Ale to tylko Twoje zdanie ;)

    Tyle, że jak wspólnota tak stwierdzi, to jest wiążące. Dopóki są nie
    stwierdzi inaczej.

    Shrek

  • 32. Data: 2011-05-07 20:27:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 May 2011, Shrek wrote:

    > Tyle, że jak wspólnota tak stwierdzi, to jest wiążące. Dopóki są nie
    > stwierdzi inaczej.

    Zależy co rozumiesz przez "wiążące".

    Spróbuję ad absurdum: jak wspólnota uchwali, że mieszkańcy nie mogą
    przyjmować w gości Murzynów, Chińczyków i cyklistów to taka uchwała
    również będzie "wiążąca"?
    W jakim rozumieniu?

    A uchwała o której mowa niczym się nie różni od mojego przykładu:
    wprost narusza zapis konstytucyjny, tyle że nie ten o rasie i wyznaniu,
    ale o ograniczaniu wolności (nakładanie przymusowych świadczeń
    *osobistych* jest takim ograniczeniem, to nic innego niż tzw.
    "nakaz pracy").

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-05-08 07:08:35
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

> [...]
    > ale o ograniczaniu wolności (nakładanie przymusowych świadczeń
    > *osobistych* jest takim ograniczeniem, to nic innego niż tzw.

    Jak już sprowadzasz do absurdu to spójrzmy na to z drugiej strony - jak
    zamierzasz to egzekwować? Do sądu pójdziesz jak ktoś murzyna zaprosi?

    Tu sprawa jest jasna - elewacja jest własnością wspólnoty i to ona
    określa zasady na jakich cokolwiek na niej wieszasz. Nawet uchwała
    specjalnie potrzebna nie jest żeby zabronić powieszenia reklamy.

    Shrek.

  • 34. Data: 2011-05-08 15:09:38
    Od: " ąćęłń" <j...@g...pl>

    Trochę inaczej:
    Elewacja jest zwykle częścią wspólną.

    I tu zaczynają się schody:
    Czy zgodę może wydać administrator nieruchomości (polecam np. prawo o
    wyborach czy jak tam się nazywa), czy zgodę może wydać zarząd i czy
    potrzebuje do tego jakiegośszczególnego pełnomocnictwa, czy zgodę muszą wydać
    właściciele lokali we wspólnocie jako uchwałę właścicieli, i w jakiej formie
    (zwykłej czy notarialnej).

    -----

  • 35. Data: 2011-05-08 19:07:45
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-08 17:09, ąćęłń pisze:
    > Trochę inaczej:
    > Elewacja jest zwykle częścią wspólną.
    >
    > I tu zaczynają się schody:
    > Czy zgodę może wydać administrator nieruchomości (polecam np. prawo o
    > wyborach czy jak tam się nazywa),

    Nie. Administrator jest tylko zbrojnym ramieniem zarządu;_

    > czy zgodę może wydać zarząd i czy
    > potrzebuje do tego jakiegośszczególnego pełnomocnictwa,

    IMHO teoretycznie potrzebuje, w praktyce raczej nie, bo pewnie nikt nie
    powie "sprawdzam". Żeby było śmieszniej, żeby zakazać nie potrzebuje:)

    > czy zgodę muszą wydać
    > właściciele lokali we wspólnocie jako uchwałę właścicieli, i w jakiej formie
    > (zwykłej czy notarialnej).

    Zwykłej. Chyba, że wcześniej coś na ten temat ustalili, że musi być
    formie notarialne (absurd), albo wcześniejsza zgoda, bądź zakaz był w
    formie notarialnej.

    Shrek.