  • 41. Data: 2006-12-29 18:11:55
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Wiem, tylko że jest również monopolistą i wykorzystuje swoją sytuację, a to
    > mi się bardzo nie podoba. Gdyby - teoretycznie - Linux był w większości, to
    > MS musiałby się dostosować i przygotować zasady dla ludzi a nie dla
    > klientów. A tak - nie dosyć, że płacisz to jeszcze dostajesz system, który
    > tu i ówdzie utrudnia Ci pracę (a nie utrudniałby, gdybyś miał nielegalną
    > kopię, co jest dla mnie swoistą paranoją).

    Hmm... Zauważ, że tak wypada porównanie każdej rzeczy w wersji legalnej
    i nielegalnej. Muzyka, filmy, samochody (tak, bo kradzionego nie
    musisz rejestrować, dbać o parking, ot włamujesz się i jedziesz
    potem go zostawiasz gdzie bądź), etc.

    Po za tym pytałem gdzie Ty w treści Licencji eula z MS windows OEM
    widzisz łamanie prawa? Ciekawi mnie to, o tyle, że gdyby faktycznie coś
    takiego tam było to można by zarobić kilka milionów bo jest komu płacić
    ;)

    j.

    ps. Windows jest w większości bo Linux jest taki jaki jest ;)

  • 42. Data: 2006-12-29 19:28:42
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message

    > Nierzadko wbrew ich woli. Na ten przykład ja mogę wcale nie chcieć pomagać
    > MSowi walczyć z piractwem jednocześnie posiadając legalną kopię systemu,
    > co IMO wcale nie jest sprzeczne.

    Nie musisz pomagać dla MS.

    > Cóż, dosyć ciekawa interpretacja...

    Z automatu stajesz się koalicjantem /wszystkich producentów oprogr. i
    własnym jako piszący programy/ jak zakupisz licencję. Zaczynasz grać w/g
    zasad zapisanych w prawie. Płacąc wiesz co robisz. Nie chcesz być
    złodziejem, z takich czy innych pobudek. Bo jakbyś tego nie chciał to
    poszedłbyś na stadion.

    > Yhy. Mam legalny? To muszę aktywować, za każdym razem dzwonić do MS,
    > szukać jakichś magicznych kluczyków na etykietce obudowy, informować
    > dlaczego

    A jak myślisz z jakiego powodu tak się dzieje?. No chyba nie z tego, że
    pracownicy MS nie mają co robić, chcą zatrudnić rodziny /trzeba zwiększyć
    etaty/, czy któryś z nich miał zły sen i wymyślili to co wymyślili.

    > działającym serwisem, ale nie wiedziałem, którym) i za każdym razem
    > telefon do biura MS. Mieli szczęście; pani miała taki miły głos, że mi
    > odeszła ochota zmieszania MS z błotem ;)

    Na nr bezpłatny.

    > Cóż. Wśród moich znajomych poziom ten wynosi mniej więcej 50% i w taką
    > liczbę bym raczej celował. Tym bardziej, że skąd MS wie o tym ile
    > pirackich

    Tutaj dobrze celujesz. Jest 58% całego piractwa /nie samych systemów/ w
    Polsce. Pewnie jak będzie 5%, to skończą się aktywacje i inne takie sprawy.
    Szybciej to się nie skończy, dopóki nie będzie wyraźnego potępienia
    złodziejstwa /piractwa przez społeczeństwo/. Tak jak to ma miejsce np. przy
    kradzieży samochodu, roweru czy pieniędzy z konta itd.. Tutaj nie mam
    namyśli tego, że należy uprzejmie donosić na kolegów, znajomych czy rodzinę.
    Tu musi zadziałać edukacja a nie tylko prawo. Musi się podnieść świadomość w
    społeczeństwie, że piracenie jest złem, patologią itp. Dziwi mnie, że Ty
    piszesz o trudnościach itp. a powinieneś to najlepiej rozumieć z racji
    swoich zainteresowań.

    > kopii systemu jest w działaniu? Takie szacunki zawsze wydawały mi się
    > mocno podejrzane.

    Jakaś firma to wykonywała co do ogólnego piractwa bodajże na zlecenie BSA.
    --
    Maluch

  • 43. Data: 2006-12-29 20:55:21
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    januszek napisał(a):

    > Musisz rozróźnić dwie sprawy. Pierwsza - zakup od MS Windowsa. Kupujesz,
    > jest Twój, możesz z nim robić (rozporządzać) jak sobie życzysz. Druga,
    > kupujesz od MS prawo do używania Windowsa czyli Licencję, którą
    > zawierasz (lub nie - bo przymusu nie ma) na określonych przez MS, lub w
    > drodze negocjacji z MS, warunkach. Jasne?

    Oj... Kupujesz licencje, tak? Licencja po oplaceniu jest Twoja, tak?
    Stajesz sie jej właścicielem. Wiec ograniczenie w rozporządzaniu
    własnością zawarte w jej postanowieniach, są niezgodne...

    > Czyli konkretnie które i jak naruszają prawo? Podkreślam: _konkretnie_.

    Konkretnie już napisałem...

    LOL, narazie to Ty nie pamietasz co napisales, a nie ja :)

    > To ich problem.

    Drzazga w innych oku, a belki w swoim...

    EOT...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 44. Data: 2006-12-29 20:58:13
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):
    > "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message
    >
    > A platnika instalujemy na czym ? Wybacz ale skoro prawo zmusza nas do
    > kupienia os'a od MS to niech zmusi tez MS do tego aby EULA jego systemow
    > byla normalna i bez dziwnie brzmiacych klauzul.

    Itam, cena owego OS'a to jakies 350zł... Gorsza sprawa, ze zatrudniajac
    powyzej 10 pracownikow musimy kupic komputer zeby zainstalowac na nim
    OSa i Platnika... Wartosc komputera jest niepomiernie wieksza od
    wartosci OSa... A na to jakos nikt sie nie buntuje... :P

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 45. Data: 2006-12-30 10:25:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Oj... Kupujesz licencje, tak? Licencja po oplaceniu jest Twoja, tak?
    > Stajesz sie jej właścicielem. Wiec ograniczenie w rozporządzaniu
    > własnością zawarte w jej postanowieniach, są niezgodne...

    Może zerknij do SJP i zapoznaj się z definicją pojęcia Licencja? ;)

    j.

  • 46. Data: 2006-12-30 13:45:02
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Szybciej to się nie skończy, dopóki nie będzie wyraźnego
    > potępienia złodziejstwa /piractwa przez społeczeństwo/. Tak jak to ma
    > miejsce np. przy kradzieży samochodu, roweru czy pieniędzy z konta itd..

    Tylko zauważ, że jak ukradniesz komuś samochód, to ten komu ukradłeś
    samochodu już nie ma. Przy kopiowaniu programów taka zależność już nie
    występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 47. Data: 2006-12-30 13:54:59
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > Tylko zauważ, że jak ukradniesz komuś samochód, to ten komu ukradłeś
    > samochodu już nie ma. Przy kopiowaniu programów taka zależność już nie
    > występuje.

    Tak samochodu nie ma. Może mieć kasę z AC jak ubezpieczył. Właściciel
    licencji jak mu ją ukradną /ładnie to nazwałeś- skopiują/ nie ma nic. No
    może wzrost ciśnienia tętniczego. Widać, że kradzież licencji jest gorsza od
    kradzieży samochodu, jeżeli wogóle wypada tak porównywać. Kradzież to
    kradzież, jak zwał to zwał i nie powinno być przyzwolenia na takie naganne
    postępowanie. Czego sobie i wszystkim życzę w Nowym 2007.
    --
    Maluch

  • 48. Data: 2006-12-30 17:28:49
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Przemyslaw Osmanski wrote:
> [...]
    > zainstalowac na nim OSa i Platnika... Wartosc komputera jest
    > niepomiernie wieksza od wartosci OSa... A na to jakos nikt sie nie

    350 zł to Windows XP Home OEM, którego nie wolno używać do zastosowań
    komercyjnych. Najtańszy XP Pro kosztuje 540 zł - pod warunkiem, że kupisz go
    z nowym komputerem. W wersji BOX kosztuje 1400 zł - mniej więcej tyle
    zapłaciłem za mój nowy komputer, który niedawno kupowałem.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd, proszę.

    > pozdrawiam,
    > Przemek O.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 49. Data: 2006-12-30 17:37:19
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:
> [...]
    > legalnej i nielegalnej. Muzyka, filmy, samochody (tak, bo kradzionego
    > nie musisz rejestrować, dbać o parking, ot włamujesz się i jedziesz

    Ale nie masz obowiązku malowania go na różowo w zielone ciapki i - na
    przykład - przeklepywania trzech pierwszych słów wypowiedzianych przez
    określonego redaktora jakiegoś państwowego radia do komputera pokładowego w
    celu włączenia silnika.

    Jest podział na rzeczy, które są niezbędne do używania systemu (tworzenie
    partycji, formatowanie, instalacja) i takie, które wynikają jedynie z
    widzimisię producenta. Dla przykładu żaden Linux nie wymaga aktywacji
    systemu.

    Według Twojej analogii - nie wnikając na razie w funkcjonalność systemu, bo
    nie o tym rozmawiamy - masz dwa samochody, jeden który musisz zarejestrować
    i wykonać powyższe czynności i jeden, który musisz zarejestrować i to
    wszystko. Który - według Ciebie, jest wygodniejszy?

    A lipa polega na tym, że dzisiejsze czasy (rząd (vide: Płatnik),
    społeczeństwo (np. potencjalni klienci)) zmuszają Cię do wybrania tego, w
    którym musisz robić kilka magicznych rzeczy zanim zaczniesz systemu
    normalnie używać.

    Kolejną rzeczą, która mnie wpienia jest - w każdym menu Pomoc aplikacji
    systemowych - pozycja "Czy ten Windows jest legalny?" przenosząca do stron
    MS dotyczących piractwa, co mnie...

    wpienia. Żeby nie bluzgać.

> [...]
    > widzisz łamanie prawa? Ciekawi mnie to, o tyle, że gdyby faktycznie
    > coś takiego tam było to można by zarobić kilka milionów bo jest komu

    Póki co znalazłem jeden motyw, nie szukałem innych, bo uwierz, że mam
    ciekawsze zajęcia niż dogłębne studiowanie EULA MS :)

    Polskie prawo: Możesz *zawsze* zrobić i *korzystać* z jednej kopii
    oprogramowania, które kupisz.

    MS: Możesz zrobić jedną kopię systemu, ale *nie wolno* Ci z niej instalować
    systemu. Dzwoniłem do MS w tej sprawie i pytałem; pani kombinowała tak:
    możesz zrobić jedną kopię oprogramowania, ale nie możesz z niej instalować
    systemu - bo możesz zrobić kopię tylko, gdy jest Ci *niezbędnie potrzebna*
    przy czym tego *niezbędnie potrzebna* nie wyjaśniła. Swojego toku myślenia
    też - według niej był zupełnie logiczny.

    > j.
    >
    > ps. Windows jest w większości bo Linux jest taki jaki jest ;)

    Kwestia gustu i potrzeb. Nie kontynuuję, bo temat flejmogenny.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 50. Data: 2006-12-30 17:46:40
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Maluch wrote:

    > Nie musisz pomagać dla MS.

    Przepraszam, ale tu przeczysz sam sobie. Przeczytaj swój poprzedni post.

> [...]
    > w/g zasad zapisanych w prawie. Płacąc wiesz co robisz. Nie chcesz być
    > złodziejem, z takich czy innych pobudek. Bo jakbyś tego nie chciał to

    Na litość! Masz analogię: chcę, aby złodzieje byli ścigani, ale nie chcę sam
    ścigać złodziei (np. dlatego, że jest od tego Policja albo dlatego, że słabo
    biegam albo z dowolnego innego powodu - mam do tego prawi). Dlaczego ktoś
    mnie zmusza do tego, bym to robił - w taki, czy inny sposób?

    > Na nr bezpłatny.

    Który?

    (22) 594 1999 - płatny jak cholera?

    0 801 308 801 - numer "częściowo płatny"? (nawiasem mówiąc nie mogę na niego
    nawet zadzwonić, bo Plus GSM nie podpisał umowy z MS Polska, ale o tym nie
    będę dyskutował, to już mój problem)

> [...]
    > sprawy. Szybciej to się nie skończy, dopóki nie będzie wyraźnego
    > potępienia złodziejstwa /piractwa przez społeczeństwo/.
    (...)
    > Dziwi mnie, że Ty piszesz o
    > trudnościach itp. a powinieneś to najlepiej rozumieć z racji swoich
    > zainteresowań.

    Przeczytaj

    http://tinylink.com/?NqjQsLeLbF

    To zobaczysz, że z piractwem można walczyć i bez wielkiego potępiania.
    Wystarczy spowodować, że piractwo stanie się nieopłacalne czy wręcz
    niepotrzebne.

    > Jakaś firma to wykonywała co do ogólnego piractwa bodajże na zlecenie
    > BSA.

    Jak?

    "Dzień dobry, czy ma pan pirackie oprogramowanie? Aha, dziękuję. Zenek,
    notuj: ul. Kowalskiego 5/5, podeślemy potem na Policję. Dzień dobry, czy..."

    Bo jakoś sobie tego nie wyobrażam.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !