  • 11. Data: 2006-12-28 15:54:48
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):

    > "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> wrote in message

    > I to chyba też może być działanie nielegalne?

    Uwazasz ze wykonanie backupu jest nielegalne??? Obraz dysku/partycji
    jest specyficznym rodzajem backupu...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2006-12-28 16:25:58
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

    > Jejku... To się dzwoni na infolinie MS-a i załatwia sprawę... Czasem jak
    > czytam publikowane tu posty to się zaczynam zastanawiać czy przy
    > podpisywaniu Umowy o dostęp do Sieci nie powinno się egzaminu na
    > inteligencję przeprowadzać...

    a czy nie ma przypadkiem tak, ze kto pyta ten nie błądzi? ;-)

  • 13. Data: 2006-12-28 16:29:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Uwazasz ze wykonanie backupu jest nielegalne??? Obraz dysku/partycji jest
    > specyficznym rodzajem backupu...

    No właśnie specyficznym. Nie jestem pewien, ale skłaniałbym się jeżeli
    chodzi o windę, że nielegalne. Już słyszę jak MS mówi, że nie dopuszczalne
    jest takie działanie :). Prawo zabrania robienia kopi programów na własny
    użytek art. 77 pa. Natomiast ta znienawidzona licencja eula zezwala na
    zrobienie kopi na potrzeby archiwizacji i instalacji. Przy obrazie
    odtwarzamy system, ale pomijamy np. aktywację /zresztą po to się to robi, no
    czas/.
    --
    Maluch

  • 14. Data: 2006-12-28 17:33:03
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):

> [...]
    > licencja eula zezwala na zrobienie kopi na potrzeby archiwizacji i
    > instalacji. Przy obrazie odtwarzamy system, ale pomijamy np. aktywację

    Moim zdaniem nie ma co komplikowac sobie życia...
    Idac tym tropem, to nielegalne byloby instalowanie windowsa na dyskach
    połączonych w RAID 1.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2006-12-28 17:41:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Moim zdaniem nie ma co komplikowac sobie życia...

    Zgoda.

  • 16. Data: 2006-12-28 20:11:35
    Od: "Krzysztof" <t...@a...pl>

    > Idac tym tropem, to nielegalne byloby instalowanie windowsa na dyskach
    > połączonych w RAID 1.

    A dlaczego tak myslisz?

  • 17. Data: 2006-12-28 20:47:23
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Krzysztof napisał(a):

    > A dlaczego tak myslisz?

    A przeczytaj co robi RAID 1 i odnies to do robienia obrazu dysku...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 18. Data: 2006-12-28 21:20:05
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    gg wrote:
    > Jeżeli dysk zostanie wymieniony w ramach gwarancji to możesz.

    Jeżeli dysk zostanie wymieniony nie w ramach gwarancji, to też może.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 19. Data: 2006-12-29 03:21:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > O to wlasnie chodzi z tym OEM, ze jest o ponad polowe tanszy od BOXa, ze
    > ma pewne ograniczenia - przypisania do sprzetu. Cos za cos. Kupujesz

    Zasadniczym ograniczeniem jest brak wsparcia technicznego.

  • 20. Data: 2006-12-29 03:23:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yankes wrote:
    > Kilka lat temu kupilem dysk wraz z systemem OEM Win 2000.
    > Teraz niestety dysk mi padl.
    > Czy moge nadal uzywac tego systemu czy musze wraz z nowym dyskiem kupic nowy
    > system?

    Olej tę durną "licencję" - to tylko umowa cywilna. Instaluj sobie na
    nowym komputerze bez strachu.