  • 91. Data: 2006-12-31 15:58:03
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    januszek wrote:
    > Mieszasz pojęcia, najprawdopodobniej gdzieś tam coś słyszałeś o
    > klauzulach niedozwolonych i teraz na tą nutę sobie brzdąkasz. Nie
    > możesz zawrzeć umowy w której strony umawiają się dokonać
    > przestępstwa (...)

    A można zawrzeć umowę w której strony umawiają się popełnić wykroczenie? Na
    przykład przeciw prawu autorskiemu? W szczególności, punktowi, który zezwala
    na zrobienie kopii zapasowej?

    > j.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 92. Data: 2006-12-31 16:00:11
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Maluch wrote:
    > programu/ na zrobienie kopi. Jednym słowem jeżeli masz nośnik z
    > programem, to nie możesz robić kopi bo to nie jest niezbędne.

    Mam nośnik z programem, ale uszkodzony. Czy kopia jest niezbędna do
    korzystania z programu?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 93. Data: 2006-12-31 16:40:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > Te same art. 293 kk. Nie możesz oddać kopi programu szwagrowi, bo kopia
    > stworzona do takich celów jest nielegalna /bezprawna/.

    No jak do ściany... Będzie nielegalna bo? Proszę, zacytuj przepis który
    zostanie złamany.

    > A skoro została
    > stworzona wbrew prawu i jest nielegalna to szwagier nie może jej w
    > zgodzie z prawem nabyć, czy też posiadać. art 75 zezwala na kopię w
    > wyjątkowym celu bez pytania producenta, chyba, że producent w licencji
    > zezwoli na dowolne kopie. Dałem niżej przykład systemu oper. pozyskanego
    > legalnie i skopiowanego w/g art 75 pa i licencji.

    Ja wiem, czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka. Zrozum że kopia
    zrobiona na podstawie art. 75 będzie *legalna* niezależnie od treści
    licencji. A potem mogę ją legalnie dać komu chcę. Jedynie obdarowany
    może załapać się na 278 kk (choć i w to wątpię).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 94. Data: 2006-12-31 17:04:42
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Wojciech "Spook" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote in message

    > Mam nośnik z programem, ale uszkodzony. Czy kopia jest niezbędna do
    > korzystania z programu?

    Jak uszkodziłeś nośnik to Twoja strata. Jak rozwalę samochód, to idę drugi
    kupić. Wcześniej nie robię kopi, bo po co i to jest niedozwolone. Nośnik
    tłoczony wytrzyma wiele. Wiem, że kiedyś box-a wymieniali na nieuszkodzony.
    Najlepiej zadzwonić na infolinię czy teraz to działa.
    Powtarzam będę się trzymał, że ot tak sobie nie można kopiować programów
    jeżeli licencja na to nie zezwala.
    Są różne programy na różnych nośnikach, różnie pozyskane i zapisanie każdego
    wymogu w pa jest niewykonalne. Dlatego ustawodawca ceduje to na umowy.
    Powołam się znowu na opisywany wyżej przykład pliku iso. Tam nagrywam kopię
    z dysku sam i jest ona słaba technicznie ze względu na warunki domowe/to nie
    tłocznia/. Po pewnym czasie napęd nie czyta tego nośnika. Wówczas robię
    kopię programu pliku iso, który nabyłem legalnie i mam na dysku, potem go
    instaluję, a stary ten nieczytelny niszczę.
    Można dać jeszcze jeden przykład. Producenci ale tacy wielcy komputerów mają
    pewnie umowy z producentem oprogramowania na podstawie których dają kopię
    systemu na nośniku, abyś miał do niezbędnego użycia i to jest zgodne z
    art.75 pa. Zresztą możesz mieć inne zdanie w tym temacie.
    --
    Maluch

  • 95. Data: 2006-12-31 17:20:07
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Ja wiem, czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka. Zrozum że kopia
    > zrobiona na podstawie art. 75 będzie *legalna* niezależnie od treści

    W chwili przekazywania kopi stanie się ona bezprawna. Podtrzymuję art 293 kk

    > licencji. A potem mogę ją legalnie dać komu chcę. Jedynie obdarowany
    > może załapać się na 278 kk (choć i w to wątpię).

    Łapiesz się i Ty. Znowu ten przykład z plikiem iso i kopią na płytce którą
    mam. W tym momencie jest jeszcze wszystko zgodne z prawem. Nabyta i
    skopiwana w/g art. 75 pa i licencją. Teraz doszedłem do wniosku, że dam to
    sąsiadowi niech zainstaluje na swoim kompie a licencja nie zezwala na taki
    manewr. To ja w momencie proponowania sąsiadowi przekazania trzymam w ręku
    już bezprawną kopię. Nawet jak nie weźmie i powie, że spadaj, to jest
    nielegalne, to ja złamałem prawo przez usiłowanie takiego przekazania. Jak
    weźmie to lądujemy razem w sądzie. Więcej nie będę się rozwodził czas na
    sylwka.
    --
    Maluch

  • 96. Data: 2006-12-31 17:38:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > news://en6kc5$kdl$1@news.dialog.net.pl, na 3 godziny przed Twoim postem.

    Ech,... Żebyś Licencję o której się wypowiadasz tak dokładnie jak ten
    wątek czytał ;)

    http://www.microsoft.com/poland/partner/download/def
    ault.mspx

    Na dole jest treść eula oem xp home - polecam fragment od "kopia
    zapasowa" ;)

    j.

  • 97. Data: 2006-12-31 17:39:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

> [...]

    > przykład przeciw prawu autorskiemu? W szczególności, punktowi, który zezwala

    Wykroczenie powiadasz? hehe, mało się piwem nie udławiłem ;)

    j.

  • 98. Data: 2006-12-31 17:46:51
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

> [...]
    > kopię systemu na nośniku, abyś miał do niezbędnego użycia i to jest
    > zgodne z art.75 pa. Zresztą możesz mieć inne zdanie w tym temacie.

    I co, sądzisz że jak dostanę dwa egzemplarze programu od producenta, to
    już nie mogę utworzyć kopii zgodnie z art 75?

  • 99. Data: 2006-12-31 17:50:04
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> wrote in message

    > W chwili przekazywania kopi stanie się ona bezprawna. Podtrzymuję art
    > 293 kk

    Wybacz moje natręctwo, ale ciągle nie odpowiadasz mi na pytanie, jaki to
    przepis zostaje złamany w momencie przekazania tej kopii?

> [...]
    > i skopiwana w/g art. 75 pa i licencją. (...)
    > To ja w momencie proponowania sąsiadowi przekazania trzymam w ręku już

    Kopia staje się bezprawna bo tak mówi art. .... par ... ustawy .... -
    ułatwiam Ci zadanie, wypełnij tylko te trzy pola :)

    > Więcej nie będę się rozwodził czas na sylwka.

    Miłej zabawy Tobie (i reszcie czytających) życzę.

  • 100. Data: 2006-12-31 18:03:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Kubiak* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Kopia staje się bezprawna bo tak mówi art. .... par ... ustawy .... -
    > ułatwiam Ci zadanie, wypełnij tylko te trzy pola :)

    Ponieważ "kopia idzie za oryginałem", to raczej oczywiste.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl