  • 21. Data: 2007-01-20 20:44:27
    Temat: Re: Strona z plikami MP3
    Od: "axial" <o...@m...com>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w wiadomości
    news:eot0sv$gbe$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakis art ? te dotyczace rozpowszechniania w zwiazku z art 18 ust 3 kk

    Pamiętam tylko jeden przypadek co do linków,
    ale dotyczyło to pornografii dziecięcej...
    Link nie jest utworem...

    > Twoim zdaniem

    Tak, moim i speców od ścigania z wydziału
    przestępczości gospodarczej.

    > czy Ty chociaz raczyles sprawdzic czym jest VCL player ? on ie wymaga
    > calego pliku by go odtworzyc. To po pierwsze a po drugie nawet jezeli
    > nie sciagnie ktos calego pliku o nazwie gta san andreas pod ktorym tak
    > naprawde by sie znajdowala legalna rzecz to odpowie za usilowanie
    > nieudolne (art 13. ust 2)

    Mało wiesz o udostępnianiu P2P :)
    Każdy utwór zakodowany (mp3 czy np. DIVx)posiada pewne
    informacje, bez których żaden odtwarzacz nie ruszy.
    Są specjalne programy które dzielą na dwie lub więcej części
    każdy utwór tak aby żaden jego fragment nie zawierał kompletnej ramki.
    Takiego pliku nie da się odtworzyć bez drugiej części...
    Obecnie coraz częściej pakuje się fragmenty utworów np. rar-em.
    Spróbuj coś takiego odtworzyć VCLP lub innym odtwarzaczem...

    Nie można kogoś ukarać za rozpowszechnianie utworu,
    jeżeli ktoś tego utworu fizycznie nie posiada...

    ax

  • 22. Data: 2007-01-21 11:33:01
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał w wiadomości

    > Pamiętam tylko jeden przypadek co do linków,
    > ale dotyczyło to pornografii dziecięcej...
    > Link nie jest utworem...

    no i co z tego ze nie jest, ale pomagasz w rozpowszehcnianiu utworow
    ktore mieszcza sie pod linkiem. Przeczytaj tresc art i dopiero wtedy sie
    ustosunkuj

    > Tak, moim i speców od ścigania z wydziału
    > przestępczości gospodarczej.

    ciekaw jestem ktorych

    > Mało wiesz o udostępnianiu P2P :)
    > Każdy utwór zakodowany (mp3 czy np. DIVx)posiada pewne
    > informacje, bez których żaden odtwarzacz nie ruszy.

    tak sie skalda ze swego casu korzystalem z emule i wlasnie tam mialem
    podczepiony vcl, zdecydowana wiekszosc filmow (udostepniane prywatne
    filmy xxx, nie kinowe produkcje) mogle sobie odwqorzyc juz po
    sciagnieciu 10 % i dzieki temu moglem stwierdzic czy przypakdiem jakies
    badziewia nielegalnego nie sciagam.

> [...]
    > Obecnie coraz częściej pakuje się fragmenty utworów np. rar-em.
    > Spróbuj coś takiego odtworzyć VCLP lub innym odtwarzaczem...

    tylko kto sciaga filmy z rozszerzeniem rar?
    Bo ja bym sie bal.

    > Nie można kogoś ukarać za rozpowszechnianie utworu,
    > jeżeli ktoś tego utworu fizycznie nie posiada...

    g. prawda, za usilowanie mozna ukarac. (te zcesci ktore sciagnales
    DANEGO UTWORU rozpowszechniasz.)

    P.

  • 23. Data: 2007-01-21 21:42:40
    Od: "axial" <o...@m...com>

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > no i co z tego ze nie jest, ale pomagasz w rozpowszehcnianiu utworow
    > ktore mieszcza sie pod linkiem. Przeczytaj tresc art i dopiero wtedy sie

    Widzisz...Ty piszesz o paragrafach,
    a ja mam kontakt z rzeczywistością....
    Nawet Policja pracuje na lewym sofcie,
    bo jak na jednej licencji ma pracować cały wydział???

> [...]
    > filmy xxx, nie kinowe produkcje) mogle sobie odwqorzyc juz po
    > sciagnieciu 10 % i dzieki temu moglem stwierdzic czy przypakdiem jakies

    Ty tak, bo ściągasz z dwóch serwerów, jednak na żadnym z dwóch serwerów
    nie ma kompletnego pliku ani nawet fragmentu który dało by się odtworzyć.
    Tak się rozpowszechnia nowości.

    > tylko kto sciaga filmy z rozszerzeniem rar?
    > Bo ja bym sie bal.

    Większość tak jest pakowana ze wzglkędów "bezpieczeństwa" :)

    > g. prawda, za usilowanie mozna ukarac. (te zcesci ktore sciagnales
    > DANEGO UTWORU rozpowszechniasz.)
    Ty piszesz o tym kto ściąga a nie o tym kto udostępnia.

    Bardzo trudno jest komuś udowodnić, że rozpowszechnia utwór
    jeżeli fizycznie nie ma go na dysku w całości.
    Nie każdy jest informatykiem i nie każdy wie co ciągnie z
    internetu. "Ja tylko kliknąłem" to typowa odpowiedź..
    To że chcesz kupić nóż aby kogoś zabić,
    nie czyni z Ciebie mordercy..

    ax

  • 24. Data: 2007-01-22 08:05:44
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Widzisz...Ty piszesz o paragrafach,
    > a ja mam kontakt z rzeczywistością....
    > Nawet Policja pracuje na lewym sofcie,
    > bo jak na jednej licencji ma pracować cały wydział???

    ale to wcale nie swiadczy o tymz e takie postepowanie jest prawidlowe

    > Ty piszesz o tym kto ściąga a nie o tym kto udostępnia.
    >
    > Bardzo trudno jest komuś udowodnić, że rozpowszechnia utwór
    > jeżeli fizycznie nie ma go na dysku w całości.

    a gdzie masz sprecyzowane ze musi odn udostepniac w calosci?
    Fragment takze spelnia definicje utworu. Inaczej moglbys zamieszczac
    np 10-20 sek nagrania na stronie a tego bez zgody nie wolno

    > Nie każdy jest informatykiem i nie każdy wie co ciągnie z
    > internetu. "Ja tylko kliknąłem" to typowa odpowiedź..
    > To że chcesz kupić nóż aby kogoś zabić,
    > nie czyni z Ciebie mordercy..

    i? Ale jezlei chcesz kupic by zabic Pana X i Ci to nei wyjdzie z
    przyczyn niezaleznych od Ciebie to i tak odpowiadasz

    Jezeli Pan Y zamieszcza na stronie linki dzieki ktorym
    blizejnieokreslona liczba osob moze
    sciagnac (nie wazne teraz jak) utwory chronione prawem co odpowiada
    conajmniej za usilowanie pomocnictwa (mzoe byc usilowanie nieudolne-
    jezlei nie zdaje sobie sprawy ze pod linkami nic sie nie kryje lub jest
    co innego). I teraz patrzymy do definicji pomocnictwa:
    "Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada
    za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi
    niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem
    ułatwia innej osobie jego popełnienie."

    czego tu nie rozumiesz?

    P.