    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strona z plikami MP3
    Date: Mon, 22 Jan 2007 09:05:44 +0100

    > Widzisz...Ty piszesz o paragrafach,
    > a ja mam kontakt z rzeczywistością....
    > Nawet Policja pracuje na lewym sofcie,
    > bo jak na jednej licencji ma pracować cały wydział???

    ale to wcale nie swiadczy o tymz e takie postepowanie jest prawidlowe

    > Ty piszesz o tym kto ściąga a nie o tym kto udostępnia.
    >
    > Bardzo trudno jest komuś udowodnić, że rozpowszechnia utwór
    > jeżeli fizycznie nie ma go na dysku w całości.

    a gdzie masz sprecyzowane ze musi odn udostepniac w calosci?
    Fragment takze spelnia definicje utworu. Inaczej moglbys zamieszczac
    np 10-20 sek nagrania na stronie a tego bez zgody nie wolno

    > Nie każdy jest informatykiem i nie każdy wie co ciągnie z
    > internetu. "Ja tylko kliknąłem" to typowa odpowiedź..
    > To że chcesz kupić nóż aby kogoś zabić,
    > nie czyni z Ciebie mordercy..

    i? Ale jezlei chcesz kupic by zabic Pana X i Ci to nei wyjdzie z
    przyczyn niezaleznych od Ciebie to i tak odpowiadasz

    Jezeli Pan Y zamieszcza na stronie linki dzieki ktorym
    blizejnieokreslona liczba osob moze
    sciagnac (nie wazne teraz jak) utwory chronione prawem co odpowiada
    conajmniej za usilowanie pomocnictwa (mzoe byc usilowanie nieudolne-
    jezlei nie zdaje sobie sprawy ze pod linkami nic sie nie kryje lub jest
    co innego). I teraz patrzymy do definicji pomocnictwa:
    "Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada
    za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi
    niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem
    ułatwia innej osobie jego popełnienie."

    czego tu nie rozumiesz?

    P.