  • 1. Data: 2006-12-17 15:59:19
    Temat: Płatność za parkingi
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Witam
    W moim mieście doszło do takiej paranoi że dookoła szpitala wszystkie
    parkingi są prywatne. Na jednym z nich z tyłu pieczątka "dzierżawca parkingu
    ZOZ" i za to że facet dzierżawi trzeba za wjazd mu bulić 2 zł i nie ma
    możliwości darmowego parkingu bo wszystko jest prywatne. Oczywiście wszędzie
    dookoła zakaz parkowania. Czy w takim przypadku musze płacić na parking, czy
    wogóle miasto czy ZOZ ma prawo w ten sposób dzierżawić parkingi ??? Przecież
    jutro ktoś będzie drogi dzierżawił i oprócz drogowego trzeba będzie mu za
    wjazd płacić !

  • 2. Data: 2006-12-17 16:16:52
    Temat: Re: Płatność za parkingi
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <B...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Czy w takim przypadku musze płacić na parking,

    Oczywiście, że tak.

    > czy wogóle miasto czy ZOZ ma prawo w ten sposób dzierżawić parkingi ???

    Niestety tak i też to uważam za skandal. Parkingi przy urzędach
    powinny być bezpłatne, albo co najwyżej płatne na zasadach ogólnej
    odpłatności za parkingi miejskie (w celu ograniczenia nadmiernego
    zajmowania cennych miejsc), bo ludzie tam nie chodzą z wyboru,
    tylko z konieczności. Myślę, że można to rozszerzyć na placówki
    publicznej służby zdrowia.

    W Bielsku-Białej też tak jest np. pod urzędem miasta. Ogryzek
    darmowego parkingu, na którym nigdy nie ma miejsca, oraz parkingi
    wynajęte prywaciarzowi, który kasuje 2,5 zł/h, pobierając z góry za
    każdą rozpoczętą godzinę. Urząd miasta czuje się rozgrzeszony, bo
    przecież udostępnił ten skrawek bezpłatny na 10 samochodów. Tymczasem
    parkują tam ludzie niekoniecznie załatwiający sprawy w UM, a reszta
    musi płacić haracz. A można było zrobić normalne parkingi miejskie,
    płatne 1 zł za 30min. Niestety "sięniedało".

    > Przecież
    > jutro ktoś będzie drogi dzierżawił i oprócz drogowego trzeba będzie mu za
    > wjazd płacić !

    Przecież to jest "od wczoraj", polecam wycieczkę z Krakowa do Katowic :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-12-17 18:40:51
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    > Niestety tak i też to uważam za skandal.

    Tylko u mnie to nie skandal a zwykła afera korupcyjna o której nikt nic nie
    wie. Dookoła szpitala w 25k mieście jest miejsc na może 600 samochodów !!! i
    dlatego argument "odstraszania" ludzi nie ma tutaj sensu bo jeszcze nigdy
    nie było tak żeby wszystko było zajęte.

  • 4. Data: 2006-12-17 19:03:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <B...@p...onet.pl> napisal(a):

> [...]
    > dlatego argument "odstraszania" ludzi nie ma tutaj sensu bo jeszcze nigdy

    Zależy gdzie ten szpital. Bo jeśli w promieniu ~500m od terenu
    zabudowanego komercyjnie, to gdyby było za free, to byłoby w 100%
    zajęte non-stop :)

  • 5. Data: 2006-12-17 22:24:57
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    > Zależy gdzie ten szpital. Bo jeśli w promieniu ~500m od terenu
    > zabudowanego komercyjnie, to gdyby było za free, to byłoby w 100%
    > zajęte non-stop :)

    Trochę na uboczu, się znaczy na końcu miasta. Po godz. 15 "dzierżawcy" nie
    mają pracowników więc się stawia za free jak się chce - jest może z 20
    samochodów w okolicy. Aha lekarze mają własny parking.