  • 1. Data: 2007-12-13 18:00:20
    Temat: Strona w postępowaniu cywilnym, fałszywe zeznania.
    Od: "adam.eu" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    Jest dla mnie oczywiste, że strona w postępowaniu cywilnym nie odpowiada za
    rozminięcie się z prawdą w zeznaniach przed sądem tak samo, jak nie odpowiada
    oskarżony w procesie karnym. Ale jeżeli ta osoba w tym samym postępowaniu
    wcześniej składała nieprawdziwe pisma do sądu, zanim jeszcze została stroną,
    to czy może ponosić odpowiedzialność prawną? Powtarzam, mam na myśli działania
    tej osoby jeszcze przed jej przystąpieniem do sprawy w charakterze strony.

    Adam

  • 2. Data: 2007-12-13 18:17:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam.eu pisze:

    > Jest dla mnie oczywiste, że strona w postępowaniu cywilnym nie odpowiada za
    > rozminięcie się z prawdą w zeznaniach przed sądem tak samo, jak nie odpowiada
    > oskarżony w procesie karnym.

    Czasem strona tez odpowiada, ale to rzeczywiście wyjątek.

> [...]
    > tej osoby jeszcze przed jej przystąpieniem do sprawy w charakterze strony.

    Nieprawdziwe pisma ? Co to znaczy?
    jeśli tylko w tych dokumentach napisała nieprawdę, a nie jest
    funkcjonariuszem publicznym ani osobą pełniąca funkcje publiczną to nic
    jej nie grozi z punktu widzenia prawa karnego.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-13 20:15:00
    Od: "adam.eu" <a...@W...gazeta.pl>

    > Nieprawdziwe pisma ? Co to znaczy?

    Świadomie oczernia drugą osobę. Treść tych pism jest brana pod uwagę przez sąd
    przy wydawaniu niekorzystnego postanowienia wobec innej strony postępowania.

    > jeśli tylko w tych dokumentach napisała nieprawdę, a nie jest
    > funkcjonariuszem publicznym ani osobą pełniąca funkcje publiczną to nic
    > jej nie grozi z punktu widzenia prawa karnego.

    Czy pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie jest uważany za osobę
    spełniająca funkcję publiczną? Bo jeżeli tak, to takowa osoba też ma co nieco
    istotnego na sumieniu, jeżeli chodzi o pisma do sądu. Stroną ten pracownik nie
    był jak i treść jego pism miała zapewne mniejszy wpływ na decyzję sądu według
    mojej oceny.

    Adam

  • 4. Data: 2007-12-13 21:08:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam.eu pisze:

    > Świadomie oczernia drugą osobę. Treść tych pism jest brana pod uwagę przez sąd
    > przy wydawaniu niekorzystnego postanowienia wobec innej strony postępowania.

    Skąd wiesz? Tak stoi w uzasadnieniu?

    > Czy pracownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie jest uważany za osobę
    > spełniająca funkcję publiczną?

    jeśli to jakieś zaświadczenie to zapewne tak.
    jeśli natomiast pisze to "prywatnie" to, to gdzie pracuje nie ma znaczenia.

  • 5. Data: 2007-12-14 11:29:39
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote
    > Nieprawdziwe pisma ? Co to znaczy?
    > jeśli tylko w tych dokumentach napisała nieprawdę, a nie jest
    > funkcjonariuszem publicznym ani osobą pełniąca funkcje publiczną to nic
    > jej nie grozi z punktu widzenia prawa karnego.

    Jak to? A poświadczenie nieprawdy ujęte w kk?

  • 6. Data: 2007-12-14 13:25:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Jak to? A poświadczenie nieprawdy ujęte w kk?

    Tak to. Ja sobie napisze na kartce że jestem geniuszem, to też popełnię
    przestępstwo? Nawet jeśli tę kartkę, podpisaną złoże gdziekolwiek?

  • 7. Data: 2007-12-14 15:43:02
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    On Dec 14, 1:25 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Ja sobie napisze na kartce że jestem geniuszem, to też popełnię
    > przestępstwo? Nawet jeśli tę kartkę, podpisaną złoże gdziekolwiek?

    gdybys te kartke mial zlozyc w miejscu, w ktorym zostales uprzedzony o
    odpowiedzialnosci karnej przy skladaniu falszywych oswiadczen, nadal
    bys ja tak brawurowo chcial tam zostawic? W nastepnym kroku strona
    przeciwna udowadnia, ze zaden z ciebie geniusz - myslisz, ze wtedy
    nadal liczylaby sie tylko twoja smiala opinia?

  • 8. Data: 2007-12-14 16:50:04
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Dec 14, 4:43 pm, suddengunfire <d...@g...com> wrote:

    > gdybys te kartke mial zlozyc w miejscu, w ktorym zostales uprzedzony o
    > odpowiedzialnosci karnej przy skladaniu falszywych oswiadczen, nadal
    > bys ja tak brawurowo chcial tam zostawic?

    A kiedy to nastąpiło owo pouczenie o odpowiedzialności karnej w
    wypadku pism w postępowaniu cywilnym?

  • 9. Data: 2007-12-14 17:20:58
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    On Dec 14, 4:50 pm, "Paweł Marcisz" <p...@g...com> wrote:

    > A kiedy to nastąpiło owo pouczenie o odpowiedzialności karnej w
    > wypadku pism w postępowaniu cywilnym?

    napisal "zloze gdziekolwiek"

  • 10. Data: 2007-12-14 17:28:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    suddengunfire pisze:

    > gdybys te kartke mial zlozyc w miejscu, w ktorym zostales uprzedzony o
    > odpowiedzialnosci karnej przy skladaniu falszywych oswiadczen, nadal
    > bys ja tak brawurowo chcial tam zostawic?

    Wskaż przepis gdzie takie rygor jest przewidziany dla oświadczeń o tym,
    że jestem geniuszem. Podpowiem: nie ma takiego.

    A autor wątku jakoś o takiej sytuacji nie wspominał. Konfabulujesz
    (czyli wydaje ci się co autor miał na myśli)?