  • 11. Data: 2007-12-14 17:29:35
    Temat: Re: Strona w postępowaniu cywilnym, fałszywe zeznania.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    suddengunfire pisze:

    > napisal "zloze gdziekolwiek"

    Oczywiście że gdziekolwiek. Nie ma przepisu który pozwalałby nałożyć
    takie rygor na oświadczenia o tym, czy jestem czy nie jestem geniuszem.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 12. Data: 2007-12-14 21:40:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "suddengunfire" <d...@g...com> wrote

    >gdybys te kartke mial zlozyc w miejscu, w ktorym zostales uprzedzony o
    >odpowiedzialnosci karnej przy skladaniu falszywych oswiadczen, nadal
    >bys ja tak brawurowo chcial tam zostawic?

    A dlaczego musi być uprzedzony o odpowiedzialności, żeby była
    odpowiedzialność?? Czy nie wystarczy, że okoliczność ma znaczenie prawne. To
    czy jest geniuszem akurat nie ma, więc nie ma przestępstwa.
    Art. 271. kk § 1. "Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności
    mającej znaczenie prawne,

    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.|

  • 13. Data: 2007-12-14 21:49:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Art. 271. kk § 1. "Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do
    > wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności
    > mającej znaczenie prawne,

    A co twoim zdaniem oznacza zwrot "inna osoba uprawiona do wystawienia
    dokumentu" ?
    A jeśli uważasz że chodzi o każdego człowieka to czemu przepis nie brzmi
    "Kto poświadcza w dokumencie nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne" ?

  • 14. Data: 2007-12-14 22:00:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote
> [...]
    > A jeśli uważasz że chodzi o każdego człowieka to czemu przepis nie brzmi
    > "Kto poświadcza w dokumencie nieprawdę co do okoliczności mającej

    No jest coś na rzeczy w tym co mówisz. Weźmy przykłady:
    a) osoba wystawia fikcyjną fakturę, w firmie która nie istnieje
    b) ktoś składa oświadczenie na żądanie zatrudniającego, że nie pracował
    powiedzmy w konkurencji przez ostatnie 5 lat i kłamie.

    Popełnia przestępstwo, czy nie?

  • 15. Data: 2007-12-14 22:02:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > a) osoba wystawia fikcyjną fakturę, w firmie która nie istnieje

    Raczej tak, czasem nie, a czasem inna kwalifikacja.

    > b) ktoś składa oświadczenie na żądanie zatrudniającego, że nie pracował
    > powiedzmy w konkurencji przez ostatnie 5 lat i kłamie.

    Nie, na pewno nie, z art. 272 kk.

    Tak czy inaczej co do zasady można sobie do sądu wypisywać pisma z
    kłamstwami.

  • 16. Data: 2007-12-15 03:37:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Johnson pisze:
    > Tak czy inaczej co do zasady można sobie do sądu wypisywać pisma z
    > kłamstwami.

    chyba że zrobić z tego oszustwo

    KG