  • 1. Data: 2009-12-05 12:34:35
    Temat: Strona WWW - plagiat
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    Witam,
    jestem autorem skryptu, który posiada funkcjonalności znanego serwisu
    ogłoszeniowego. Mój skrypt jest w 100% autorski i napisany przeze mnie.

    Wygląd jest zbliżony do znanego serwisu (inna kolorystyka, _podobny_ układ,
    całkowicie inny silnik - oprogramowanie serwera), lecz nie wykorzystuje
    żadnych marek zastrzeżonych przez owy serwis, serwis ten również raczej nie
    kojarzy się z ich serwisem.

    Firma X właściciel znanego polskiego serwisu wystosowała do mnie pismo, iż
    muszę usunąć z internetu swoje kopie oprogramowania - gdyż są one plagiatem.
    Zadzwoniłem do Pani która wysłała do mnie pismo (zarząd firmy) i zapytałem
    dlaczego zostałem osądzony o plagiat i kazałem wejść na moją stronę i
    wskazać elementy autorskie. Pani spod telefonu weszła i powiedziała "strona
    z ogłoszeniem" jest _podobna_ do naszej...

    Nie wiem czy może mi coś grozić, ponieważ jest to wielka polska spółka
    (właściciel serwisu). Z tego co mi wiadomo, niszczą konkurencję już od
    kolebki przez zastraszanie, jednakże nie należy się ich bać. Odpowiedziałem
    na otrzymane wezwanie - prosząc o listę elementów, które są wg. nich
    chronione prawem autorskim, a zostaną one zmienione / usunięte - do tej pory
    nie otrzymałem odpowiedzi.

    Ogólnie zarzucono mi:
    - czyn nieuczciwej konkurencji (przepisy z Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993
    roku, Dz.U. z 8 czerwca 1993 roku Nr 47, poz. 211 ze zm.)
    - prawa autorskie (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83 ze zm)
    - dodatkowo straszą odszkodowaniem na zasadach art. 415 k.c. i nast.

    Wg. mnie jest to typowe zastraszanie, firma ta z tego co mi wiadomo
    zapłaciła za swoje oprogramowanie prawie ponad milion złotych, a ja
    napisałem _podobne_ za ciągu 2 miesięcy sam.

    Co o tym sądzicie.

  • 2. Data: 2009-12-05 12:54:51
    Temat: Re: Strona WWW - plagiat
    Od: Arek <a...@e...net>

    aqq pisze:
    [..]
    > Co o tym sądzicie.

    Zapodaj linki tych serwisów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2009-12-05 14:30:59
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystuje żadnych marek zastrzeżonych przez owy serwis, serwis ten
    > również raczej nie kojarzy się z ich serwisem.

    jezlei to allegro i aukcje.fm to maja racje i mam nadzieje ze Ci sie do dupy
    dobiora bo takie zrzynanie to czysta bezczelnosc.

  • 4. Data: 2009-12-05 14:42:53
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hfdqr8$jvv$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "aqq" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jezlei to allegro i aukcje.fm to maja racje i mam nadzieje ze Ci sie do
    > dupy dobiora bo takie zrzynanie to czysta bezczelnosc.

    To zupełnie inna sprawa. Więc nie podniecaj się.. ;) i popuść gumę w
    majtkach.

  • 5. Data: 2009-12-05 14:54:27
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:hfdqr8$jvv$1@inews.gazeta.pl...

    > To zupełnie inna sprawa. Więc nie podniecaj się.. ;) i popuść gumę w
    > majtkach.

    :)

    no to zapodaj linki

  • 6. Data: 2009-12-05 21:55:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    wspolna-flaszka.pl pisze:
    > jezlei to allegro i aukcje.fm

    Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
    Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2009-12-05 22:39:38
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
    > Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.

    Ale maja niższe opłaty niż aledrogo

  • 8. Data: 2009-12-05 23:29:58
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    > Swoją szosą, gnoje z tych aukcje.fm....
    > Mówię o ,,To nie są aukcje internetowe alegro (allegro) - Alegro''.
    >

    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    W chwili obecnej nie mogę podać linków, w poniedziałek po ponownym kontakcie
    z tą firmą i kolejnym ewentualnym zastraszaniu (czyli nici z porozumienia)
    podam adresy i ocenicie sami.

    Co do aukcje.fm to informację ,,To nie są aukcje internetowe alegro
    (allegro) - Alegro''. z tego co wiem kazało zamieścić same Allegro.pl. Taka
    sytuacja miała miejsce w serwisie Subasta.pl za czasów jego funkcjonowania.
    Subasta.pl miał też na swoim koncie przeprosiny (w newsie) na rzecz spóki
    QXL za wykorzystywanie loginów i haseł z kont Allegro do przenoszenia aukcji
    na Subastę co naruszało regulamin Allegro.

  • 9. Data: 2009-12-06 08:18:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    aqq pisze:
    > Co do aukcje.fm to informację ,,To nie są aukcje internetowe alegro
    > (allegro) - Alegro''. z tego co wiem kazało zamieścić same Allegro.pl.

    Nie sądzę, żeby Allegro działało na swoją szkodę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2009-12-06 10:15:50
    Od: "aqq" <a...@w...pl>

    > Nie sądzę, żeby Allegro działało na swoją szkodę.
    >

    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    A cóż to za szkoda informować jasno i wyraźnie, iż nie są to aukcje
    internetowe Allegro. Bo może ktoś by się pomylił :) w takim podobieństwie :)
    Szkoda tylko taka, że mogą próbować (i próbują) pozycjonować swoją stronę na
    hasła związane z Allegro, ale to również nie jest zakazane - znaków
    zastrzeżonych nie wykorzystują. Konkurencja działa agresywnie, ale jeśli to
    budzi jakieś wątpliwości to zawsze jest UOKiK. Ciekaw jestem zresztą jakie
    jest stanowisko Allegro.pl co do Aukcje.fm - czy już w postępowaniu jest
    jakaś sprawa sądowa czy to olali...