  • 1. Data: 2009-12-04 22:41:58
    Temat: tytuł wykonawczy (mandat karny)
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    Hej,

    Co się dzieje w sytuacji, kiedy w zawiadomieniu o zajęciu prawa majątkowego
    stanowiącego wierzytelność z rachunku bankowego jest wskazany bank, w którym
    nie mam rachunku? We wskazanym banku, rachunek posiada np rodzina, ale ja
    jako osoba prowadząca działalność, wymieniona w zawiadomieniu z NIP'u,
    regonu, podawałem do US zupełnie inny nr rachunku...?
    Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane
    komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?
    Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy -
    ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej
    sprawie...

    Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o
    kryminał się obija lekko...

    Dzięki za wszelkie sugestie :)

    Pozdr,
    KAi

  • 2. Data: 2009-12-05 00:02:35
    Temat: Re: tytuł wykonawczy (mandat karny)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KAi wrote:
> [...]
    > jako osoba prowadząca działalność, wymieniona w zawiadomieniu z NIP'u,
    > regonu, podawałem do US zupełnie inny nr rachunku...?

    Nieistotne co podawałeś a co nie, tylko czy jesteś właścicielem (lub
    współ) jakiegokolwiek rachunku w tym banku.

    > Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane
    > komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?

    zostaną zablokowane.

    > Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy -
    > ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej
    > sprawie...

    odkręcać.
    jak to komornik to powództwo przeciwegzekucyjne.

    > Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o
    > kryminał się obija lekko...

    normalka
    najpierw sie strzela a potem patrzy kogo sie ubiło.

  • 3. Data: 2009-12-05 00:10:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KAi pisze:

> [...]
    > jako osoba prowadząca działalność, wymieniona w zawiadomieniu z NIP'u,
    > regonu, podawałem do US zupełnie inny nr rachunku...?

    Generalnie komornik może wysyłać żądanie zajęcia do wszystkich banków
    jak leci - licząc na to, że trafi taki, w którym faktycznie masz konto ;)

    Oczywiście bank nie powinien zajmować środków na koncie, którego nie
    jesteś właścicielem ani współwłaścicielem.

    > Co się stanie kiedy nalezności jakie bank ma zablokować zostaną zablokowane
    > komuś, kto ma akurat rachunek w wymienionym w piśmie banku?

    Dokładnie to samo, jakby zajął konto kogoś zupełnie obcego.

    > Ewidentnie ktoś kto przygotowywał zawiadomienie nie przyłozył się do pracy -
    > ale czy to w ogole jest możliwe i jakie ja mogę wykonać ruchy w tej
    > sprawie...

    Ale w jakiej sprawie? Doszło do zajęcia, czy tylko dostałeś
    zawiadomienie, że komornik zajął Twoje nieistniejące w tym banku konto?

    > Bo sobie myślę, że zajać komuś jakoś kwotę na koncie bez powodu to już o
    > kryminał się obija lekko...
    >
    > Dzięki za wszelkie sugestie :)

    Może rozwiń opis sytuacji: zajęto komuś konto, czy tylko komornik zajął
    wszystkie zero Twoim kont w tym banku ;)

  • 4. Data: 2009-12-05 00:53:24
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    wiadomości news:4b19a4ea$1@news.home.net.pl...

    > Ale w jakiej sprawie? Doszło do zajęcia, czy tylko dostałeś
    > zawiadomienie, że komornik zajął Twoje nieistniejące w tym banku konto?

    No właśnie - póki co dostałem tylko zawiadomienie, a że jest piątek to nie
    wiem jak jest z tym zajęciem.

    > Może rozwiń opis sytuacji: zajęto komuś konto, czy tylko komornik zajął
    > wszystkie zero Twoim kont w tym banku ;)

    A sytuacja wygląda tak jak opisałem - dostałem zawiadomienie - w nazwie
    Banku BOŚ oddział w miescie, w którym firma moja ma siedzibę - ale ni huhu
    nie mam tam żadnego konta - mają moi rodzice i nie jestem właścicielem ani
    wspołwłaścicielem - ale co za matoł miałby zamiar blokować konto, którego
    nie jestem właścicielem ani współ :)?

    Także dla mnie nie powinno być żadnego zajęcia - tylko BANK BOŚ powienien
    odesłać info do US, żeby sobie poszukali lepiej mojego rachunku jak już chcą
    w takie gierki grać zamiast zachować się jak normalni ludzie i przysłać
    upomnienie (wiem, wiem, że nie musi być upomnienia, bo sobie ministerstwo
    takie przepisy wprowadziło odnośnie mandatów) ale gdyby było - byłaby kasa
    na ich koncie i po temacie..zresztą nie o to tu chodzi...

    Aha i pismo jakie dostałem jest z US. Komornika jako takiego nie widzę
    nigdzie w zawiadomieniu - tylko info że bank ma przesłać na dane konto kwotę
    mandatu + odsetki na wskazane w pismie konto

    No ciekawe..

  • 5. Data: 2009-12-05 11:44:11
    Temat: Re: tytu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KAi pisze:

> [...]
    > wspołwłaścicielem - ale co za matoł miałby zamiar blokować konto, którego

    Wiesz, zawsze możesz otworzyć tam konto - i wtedy od razu zostanie zajęte ;)

> [...]
    > takie przepisy wprowadziło odnośnie mandatów) ale gdyby było - byłaby kasa
    > na ich koncie i po temacie..zresztą nie o to tu chodzi...

    Ale oni nie bawią się w szukanie, tylko wysyłają zajęcia "jak leci".

    > Aha i pismo jakie dostałem jest z US. Komornika jako takiego nie widzę
    > nigdzie w zawiadomieniu - tylko info że bank ma przesłać na dane konto kwotę
    > mandatu + odsetki na wskazane w pismie konto

    Oj, komornik - poborca skarbowy... W sumie nieistotne w tym przypadku.

  • 6. Data: 2009-12-05 12:09:31
    Od: "KAi" <p...@j...pl>

    wiadomości news:4b1a478b$1@news.home.net.pl...

    > Ale oni nie bawią się w szukanie, tylko wysyłają zajęcia "jak leci".

    No tak ale czy ja z kolei nie mogę " jak leci" przypierd***ć im przy
    wszystkich pracownikach za to, że zajeli konto kogoś tam - jak dla mnie to
    bym zrobił zadymę za to, że potrzebna była kasa pilnie a nie mógł ktoś jej
    wypłacic bo jakiś zbaraniały łeb dokonał skuchy...

    NIe jestem właścicielem konta - jest jakiś paragraf, gdzie jest napisane "że
    zajmujemy konto jak leci patrząc tylko na adres, który jest zamieszany w
    sprawie?" Qrwa jakaś paranoja...

    żenada... heh

  • 7. Data: 2009-12-05 12:12:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KAi pisze:

    > żenada... heh

    Żenada to nie płacenie mandatu.

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-12-05 12:14:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KAi pisze:

    > No ciekawe..

    Egzekucję mandatów prowadzi US a nie Komornik Sądowy. To ustawa o
    postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-12-05 12:16:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    KAi pisze:

> [...]
    > zajmujemy konto jak leci patrząc tylko na adres, który jest zamieszany w

    Możesz napisać jaśniej - zajęli jakieś konto?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-12-05 12:39:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Egzekucję mandatów prowadzi US a nie Komornik Sądowy. To ustawa o
    > postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

    Detal formalny...