    From: "aqq" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Strona WWW - plagiat
    Date: Sat, 5 Dec 2009 13:34:35 +0100

    Witam,
    jestem autorem skryptu, który posiada funkcjonalności znanego serwisu
    ogłoszeniowego. Mój skrypt jest w 100% autorski i napisany przeze mnie.

    Wygląd jest zbliżony do znanego serwisu (inna kolorystyka, _podobny_ układ,
    całkowicie inny silnik - oprogramowanie serwera), lecz nie wykorzystuje
    żadnych marek zastrzeżonych przez owy serwis, serwis ten również raczej nie
    kojarzy się z ich serwisem.

    Firma X właściciel znanego polskiego serwisu wystosowała do mnie pismo, iż
    muszę usunąć z internetu swoje kopie oprogramowania - gdyż są one plagiatem.
    Zadzwoniłem do Pani która wysłała do mnie pismo (zarząd firmy) i zapytałem
    dlaczego zostałem osądzony o plagiat i kazałem wejść na moją stronę i
    wskazać elementy autorskie. Pani spod telefonu weszła i powiedziała "strona
    z ogłoszeniem" jest _podobna_ do naszej...

    Nie wiem czy może mi coś grozić, ponieważ jest to wielka polska spółka
    (właściciel serwisu). Z tego co mi wiadomo, niszczą konkurencję już od
    kolebki przez zastraszanie, jednakże nie należy się ich bać. Odpowiedziałem
    na otrzymane wezwanie - prosząc o listę elementów, które są wg. nich
    chronione prawem autorskim, a zostaną one zmienione / usunięte - do tej pory
    nie otrzymałem odpowiedzi.

    Ogólnie zarzucono mi:
    - czyn nieuczciwej konkurencji (przepisy z Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993
    roku, Dz.U. z 8 czerwca 1993 roku Nr 47, poz. 211 ze zm.)
    - prawa autorskie (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83 ze zm)
    - dodatkowo straszą odszkodowaniem na zasadach art. 415 k.c. i nast.

    Wg. mnie jest to typowe zastraszanie, firma ta z tego co mi wiadomo
    zapłaciła za swoje oprogramowanie prawie ponad milion złotych, a ja
    napisałem _podobne_ za ciągu 2 miesięcy sam.

    Co o tym sądzicie.